ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید خانه در منطقه یک
رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه یک تهران [رپورتاژ آگهی]

آرزوی هر خانواده‌ای است که برای خود خانه‌ای داشته باشند و خرید خانه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است؛ زیرا با وجود تورم و افزایش روزانه نرخ خرید مسکن، این کار بسیار دشوار شده است ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آرزوی هر خانواده‌ای است که برای خود خانه‌ای داشته باشند و خرید خانه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است؛ زیرا با وجود تورم و افزایش روزانه نرخ خرید مسکن، این کار بسیار دشوار شده است و برای خرید یک خانه باید پول زیادی داشته باشند.

این افزایش قیمت موجب شده است تا افراد در انتخاب خانه برای خرید، سخت‌گیرتر شوند و اکنون که می‌خواهند پولی زیادتر از ارزش واقعی یک خانه بدهند، با دقت بیشتری به جزییات و مکان و منطقه خانه خود می‌اندیشند. با توجه به بودجه شما برای خرید مسکن، علاوه بر متراژ و امکانات خانه‌ای که می‌خرید، منطقه‌ای که این خانه در آن وجود دارد هم مشخص می‌شود. قیمت خرید خانه در برخی مناطق بسیار بالا است. در ادامه کیلید سامانه هوشمند املاک به بررسی نکات و وجوه مختلف خرید خانه در منطقه یک تهران پرداخته است، منطقه‌ای که گران‌ترین منطقه این استان است.

منطقه یک تهران

منطقه یک تهران یکی از مناطقی است که متراژ خانه‌ها در آن اصولاً بسیار بالا است. امکانات رفاهی این منطقه بسیار مناسب است و در سال‌های اخیر ساخت و ساز در این منطقه افزایش پیدا کرده و در نتیجه خانه‌های نوساخت زیادی در این منطقه وجود دارد.

مساحت این منطقه حدود شصت و چهار کیلومتر مربع است و این منطقه از شمال به ارتفاعات دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز و از جنوب به بزرگراه چمران می‌رسد. این منطقه از شرق به انتهای بزرگراه چمران و از غرب به اراضی رودخانه درکه محدود می‌شود.

با وجود ساخت‌وسازهای تازه در این منطقه، در کل بافتی قدیمی بر این منطقه حاکم است و خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار بزرگی در این منطقه وجود دارد و شکل کلی منطقه، باغ-شهر است. در نتیجه وجود فضای سبز کافی و مناسب یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه است. بسیاری از مراکز تفریحی و توریستی در این منطقه وجود دارد و از لحاظ تفریحی مردم این منطقه مشکلی نخواهند داشت.

امکانات ویژه منطقه یک تهران

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، این منطقه امکانات بسیار مناسبی نسبت به سایر مناطق تهران دارد و یکی از دلایل بالا بودن قیمت خانه در این منطقه همین امر است. این منطقه محله‌های معروف تهران را در خود دارد و از جمله ولنجک، تجریش، جماران، سوهانک، قیطریه، نیاوران، دزاشیب، اوین و ... از محله‌های قدیمی و معروف این منطقه است.

امکانات شهری

در سال‌های اخیر دسترسی به این منطقه راحت‌تر از قبل شده است و با وجود خط مترو تجریش، تقاضای خرید خانه در این منطقه افزایش پیدا کرده است و بر قیمت خانه‌های این منطقه نیز افزوده است. روز به روز نیز بر مراکز خرید لوکس، کافه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ این منطقه افزوده می‌شود و همین امر موجب شده است تا افراد زیادی برای خرید، تفریح و حتی دیدن این مراکز به این منطقه بروند و این مسئله موجب افزایش ترافیک و تردد در این منطقه شده است و متأسفانه خیابان‌های این منطقه هنوز بافتی قدیمی دارد و نمی‌توانند این حجم از رفت و آمد را در خود جای دهند.

در نتیجه نیاز به مدیریت بهتری در این زمینه دیده می‌شود. اقدام مناسبی که در سال‌های اخیر در این رابطه انجام شده است، راه‌اندازی خطوط مترو قائم، نوبنیاد، صدر و قیطریه است که از میزان قابل‌توجهی از ترافیک‌های این منطقه کاسته شده است.

خرید خانه در منطقه یک

شرایط و قیمت خرید خانه در منطقه یک

مسلماً وجود امکانات مختلفی که به آن اشاره شد، بر قیمت خانه‌های این منطقه افزوده است و این منطقه را به منطقه‌ای لوکس تبدیل کرده است. با وجود افزایش قیمت ده درصدی خانه‌ها در بازار معاملات مسکن و قیمت بالای خانه‌های این منطقه، تقاضا برای خانه‌هایی با متراژ بالای 85 متر در این منطقه جز بالاترین تقاضاها است و میزان تقاضای این اندازه خانه چهار برابر بیشتر از خانه‌هایی با متراژ زیر 85 متر است.

علاوه بر افزایش قیمت ده درصدی در کل بازار معاملات مسکن، قیمت خانه‌های این منطقه حدود 60 درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما همان‌طور که گفته شد همچنان تقاضای خرید مسکن در این منطقه بالا است. تقاضا برای خرید مسکن با متراژ زیر 85 متر هم با افزایش قیمت‌ها، افزایش پیدا کرده است اما همچنان مردم ترجیح می‌دهند تا خانه‌هایی با متراژ 85 متر تا 150 متر در این منطقه خریداری کنند.

شاخص قیمت آپارتمان‌های این منطقه

شاخص‌های قیمت زیر برای سه ماه اول سال گذشته یعنی سال 96 است. اکنون قیمت‌ها تغییرات گسترده‌ای داشته‌ است:

- شاخص قیمت آپارتمان زیر 85 متر: حدود 600 میلیون تومان

- شاخص قیمت آپارتمان 85 تا 150 متری: حدود 1100 میلیارد تومان

- شاخص قیمت آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از 150 متر: حدود 3800 میلیارد تومان

این قیمت‌ها مربوط به آپارتمان‌هایی می‌شوند که نوساخت هستند و از ساخت آن‌ها کمتر از 5 سال گذشته است. املاکی که سن بنای آن‌ها بالاتر از 5 سال باشد، قیمت پایین‌تری دارند. این تفاوت قیمت چیزی حدود 200 میلیون تومان است و توصیه می‌شود در صورت تمایل به خرید مسکن در این منطقه، این تفاوت قیمت را هم پرداخت کنید و خانه‌های نوساز بخرید.

- شاخص قیمت آپارتمان‌های زیر 85 متر: حدود 500 میلیون تومان

- شاخص قیمت آپارتمان‌های 85 تا 150 متری: حدود 1 میلیارد تومان

- شاخص قیمت آپارتمان‌های بالای 150 متر: حدود 2400 میلیارد تومان

همان طور که در بالا بیان شد، این منطقه دارای امکانات رفاهی زیاد است و علاوه بر امکانات شهری، امکانات دیگری نیز دارد که موجب افزایش قیمت هر چه بیشتر مسکن در این منطقه شده است:

  • امکانات تفریحی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و...
  • مراکز فرهنگی مانند سینماها، سالن‌های تئاتر و...
  • مراکز تاریخی مانند امامزاده صالح، باغ فردوس، خانه دکتر حسابی، امامزاده قاسم و...
  • مراکز سیاسی مانند سازمان‌ها، مراکز دیپلماتیک، مراکز فعالیت‌های بین‌المللی
  • مراکز درمانی و بهداشتی مانند انواع بیمارستان‌ها، بیمارستان محک، بیمارستان شهدای تجریش و...

دسته‌بندی قیمت خانه‌ها با توجه به متراژهای زیر صورت می‌گیرد:

  • خانه‌هایی با متراژ زیر 85 متر
  • خانه‌هایی با متراژ 85 متر تا 150 متر
  • خانه‌هایی با متراژ بالای 150 متر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    سلامتی بچه های منطقه14?

مطالب پیشنهادی