ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندا سوناتا
رپورتاژ آگهی

بازار خرید و فروش هیوندا سوناتا ؛ نکات مهمی که برای خرید سوناتا باید بدانید

سوناتا یکی از خودروهای موفقیت‌ آمیز و پرسود شرکت کره‌ای هیوندای موتورز است که بیش از ۳۰ سال (از ۱۹۸۵) از آغاز تولید آن می‌گذرد. شرکت آسان موتور در ایران عرضه کننده‌ی این محصول از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سوناتا یکی از خودروهای موفقیت‌ آمیز و پرسود شرکت کره‌ای هیوندای موتورز است که بیش از ۳۰ سال (از ۱۹۸۵) از آغاز تولید آن می‌گذرد. شرکت آسان موتور در ایران عرضه کننده‌ی این محصول از کشور کره‌ی جنوبی است. برای شناخت بهتر این خودرو قبل از خرید، بهتر است با این مطلب از سایت دیوار همراه باشید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

ظاهر و باطن کابین هیوندا سوناتا چگونه به نظر می‌رسد؟

ظاهر سوناتا آرام و باوقار است و با گذر زمان و پختگی در طراحی، این خودرو با وقارتر نیز شده است. همچنین اگر خوب به آن توجه کنید متوجه خواهید شد که به دلیل استفاده از خطوط منحنی در طراحی، سوناتا مانند یک خودروی اسپورت به نظر می‌آید. سوناتا به عنوان یک سدان خانوادگی خودروی جاداری است؛ ۵ نفر به همراه وسایلشان می‌توانند به راحتی با آن سفر کنند. صندوق عقب فضایی ۴۶۲ لیتری در اختیار شما قرار خواهد داد. مدل‌های قدیمی سوناتا (قبل از سال ۲۰۰۷) واقعا در طراحی داشبورد و پنجره‌های کولر ناامید کننده و عاری از خلاقیت بودند، اما در مدل‌های جدید کیفیت مواد و مونتاژ بسیار بهتر شده است. ظرافت در طراحی داخلی در طول سال‌ها در تولید این محصول بیشتر ظهور کرده است و حالا کابین سوناتا از نظر طراحی و متریال همه پسند‌ و با کیفیت‌تر شده است. شاید مدل‌های قدیمی دل هر بیننده‌ای را نبرد؛ ولی بازار خرید هیوندا سوناتا صفر جدید داغ است. البته ناگفته نماند که سوناتا LF تولید سال ۲۰۱۵، از دید مشتریان ایرانی یکی از لوکس‌ترین مدل‌های سوناتا بود. در حال حاضر نیز مدل ۲۰۱۸ با طراحی جوان‌پسندش جای خود را در بازار خرید و فروش خودرو به خوبی باز کرده است.

بررسی معایب سوناتا هیوندا

هیوندا سوناتا خودروی پرمصرفی است. در طراحی مجدد سوناتا در سال ۲۰۱۱ شرکت هیوندای تلاش کرد تا مصرف سوخت آن را کمتر کند و تا حدودی نیز موفق شد. اگر تصمیم شما برای خرید هیوندا سوناتا قطعی است باید بدانید که این خودرو برای هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی حدود ۹.۸ لیتر، در خارج از شهر ۶.۴ لیتر و در داخل شهر ۱۲.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. مشکل مصرف سوخت بالای این خودرو در مدل هیبریدی سوناتا تا حد زیادی کنترل شده است. سیستم تعلیق سوناتا در بین خودروهای سدان نظیر ندارد. هر چند سوناتا در مسیرهای پر دست انداز سر و صدای زیادی دارد، اما این صداها در داخل کابین شنیده نمی‌شوند. سوناتا خودروی طویل و بزرگی است، اما هشدار دهنده‌های پارک و ترافیک عقبی که در این خودرو تعبیه شده‌اند کنترل و دید لازم برای راننده را مهیا می‌کنند.

قیمت خرید و فروش هیوندا سوناتا در بازار فعلی

قبل از خرید این خودرو باید بدانید که از نظر بسیاری از مصرف کنندگان هیوندا سوناتا خودرویی کم خرج و بادوام است، پس در اوضاع بازار فعلی و با وجود کمبود و گرانی قطعات، خرید آن به صرفه است. در حال حاضر آخرین مدل این خودرو یعنی سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸ نیز در ایران خرید و فروش می‌شود. قیمت خرید هیوندا سوناتا کارکرده هیبریدی ۲۰۱۷ از ۳۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود و برای مدل‌های صفر کیلومتر به ۴۶۲ میلیون می‌رسد. مدل ۲۰۱۸ این خودرو بین ۳۷۰ تا ۴۵۸ میلیون قیمت دارد. در سایت دیوار یک هیوندا سوناتا سفید ۲۰۱۷ فول آپشن حدود ۴۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. قیمت تاکسی‌های هیبریدی سوناتا پایین‌تر از قیمت خودروهای معمولی آن است. برای مثال یک تاکسی سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان آگهی شده است. هوندا آکورد و تویوتا کمری از رقبای این خودرو هستند. می‌توانید در سایت دیوار قیمت‌های سوناتا را با رقبایش مقایسه کنید تا بتوانید برای خرید خودرو تصمیم دقیق‌تری بگیرید. به عنوان یک نکته باید بدانید که متاسفانه سوناتایی که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ با لقب YF وارد بازار ایران شد، کیفیت بالایی نداشت و حالا با قیمت بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود. سوناتا از پر فروش‌ترین خودروهای وارداتی در ایرا ن است، پس برای فروش هیوندا سوناتا نیز دچار مشکل نخواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی