ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ سونی
رپورتاژ آگهی

از کدام برند لپ‌تاپ دست دوم بخریم؛ زیر و بم لپ‌تاپ‌های سونی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید لپ‌تاپ دست دوم با ریسک زیادی همراه است، اما با انتخاب برندهای مطرح می‌توان با تکیه بر کیفیت کالا تا حدودی این ریسک را کم کرد. یکی از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید لپ‌تاپ دست دوم با ریسک زیادی همراه است، اما با انتخاب برندهای مطرح می‌توان با تکیه بر کیفیت کالا تا حدودی این ریسک را کم کرد. یکی از برندهای قابل اعتماد بازار لپ‌تاپ‌ها، سونی وایو است. شرکت ژاپنی سونی لپ‌تاپ‌های خود را با نام تجاری وایو به بازار عرضه کرد، اما چندی بعد این نام تجاری را واگذار کرد؛‌ اما همچنان نام این دو برند در کنار هم آورده می‌شود و گاهی حتی آن را سونی وایو می‌خوانند. در حال حاضر فروش لپ‌تاپ سونی با نام تجاری سونی فقط در ژاپن انجام می‌شود و باقی لپ‌تاپ‌ها با همان نام وایو به بازار عرضه می‌شوند. شرکت سونی در تولید لپ‌تاپ‌های با کیفیت تخصص دارد و از همین طریق نیز وایو را در دنیا مطرح کرد.

کیفیت نمایشگر تخصص سونی است

شرکت سونی نمایشگر‌های باکیفیتی تولید می‌کند؛ تجربه و تخصص سونی در تولید نمایشگر‌های خانگی در تولید نمایشگر فوق‌العاده برای لپ‌تاپ نیز به یاری این شرکت آمده است. اهمیت کیفیت تصویر بالا خریداران عمومی و تخصصی به خصوص گرافیست‌ها، عکاسان و فیلم‌سازان رایانه‌ای را برای پرداخت بهای سنگین برای خرید لپ‌تاپ سونی متقاعد می‌کند.  وضوح بالا، کیفیت رنگ، توانایی روشنایی زیاد صفحه و زوایای دید زیاد از ویژگی‌های مشترک صفحه نمایش‌های لپ‌تاپ‌های سونی وایو است.

اولترا بوک سونی یا لپ‌تاپ سونی؟

دسته‌ی اولترابوک‌های سونی در میان سایر نوت‌بوک‌های این شرکت از کیفیت بالاتری بهره می‌برد. اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ تفاوت‌هایی با هم دارند. برای مثال ضخامت اولترابوک‌ کمتر از دو سانتی‌متر و وزن آنها از یک کیلو و ۳۰۰ گرم کمتر است. برای رسیدن به این وزن در تولید اولترابوک باید قسمت‌های قابل حذف مانند درایور DVD و CD حذف شوند. همچنین در اولترابوک‌ها از حافظه SSD به جای هارد دیسک استفاده می‌شود. در مورداندازه صفحه نمایش هم باید بدانید که اولترابوک معمولا ۱۳ اینچی است. باطری اولترابوک‌ها معمولا کمتر از لپ‌تاپ‌ها دوام دارد. پس با این تفاسیر اگر قصد خرید اولترابوک سونی را داشتید باید در صورت نیاز یک درایور اکسترنال و یک هارد اکسترنال نیز بخرید؛ هرچند فلش مموری‌ها هم می‌توانند کار شما را راه بیاندازند. این روزها اولترابوک‌ها بسیار بیشتر از لپ‌تاپ‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌اند؛ زیرا آنها بسیار سبک‌تر و کوچک‌تر هستند. شرکت سونی در سال ۲۰۱۳ سری VAIO PRO را برای اولین بار با همین مشخصات تولید کرد. این شرکت یکی از پیش‌تازان سبک‌تر کردن و کوچک‌تر کردن لپ‌تاپ‌ها است.

بررسی قیمت لپ‌تاپ نو و دست دوم سونی وایو

با حدود یک میلیون‌ تومان می‌توانید لپ‌تاپ دست دوم سونی روی سایت دیوار پیدا کنید که برای امور اداری و دانشجویی شما کاربرد خواهد داشته باشد.  البته با گشت و گذار متوجه خواهید شد که لپ‌تاپ دست دوم زیر یک میلیون هم در بین آگهی‌ها وجود دارد؛ اما ممکن است کارایی آن محدود باشد. همچنین کاربران خانگی که نیاز حرفه‌ای ندارند نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی در این دسته داشته در حال حاضر برای خرید لپ‌تاپ سونی نو باید بیش از دو و نیم میلیون تومان بپردازید. نکته این است که باید نیاز خودتان را شناسایی کنید و متناسب با آن هزینه کنید. بررسی کنید که آیا قرار است این لپ‌تاپ را زیاد جابه‌جا کنید یا خیر؟ برای کسانی که لپ‌تاپشان را با خودشان زیاد جابه‌جا می‌کنند سایزهای ۱۳ و ۱۴ اینچی مناسب است.

بهترین مدل لپ‌تاپ سونی

اگر یک لپ‌تاپ شیک می‌خواهید که بتوانید آن را همه جا با خودتان ببرید و از کیفیت سخت‌افزاری آن نیز مطمئن باشید به شما خرید لپ‌تاپ سونی وایو پرو را پیشنهاد می‌کنیم. البته این الترابوک سونی بی عیب نیست، برای مثال بسیاری از کاربران از ضعف لولاهای این وسیله ناراضی هستند. در مجموع مزایای این لپ‌تاپ در حدی است که باعث می‌شود بتوانید از معایب جزیی آن چشم پوشی کنید؛ البته اگر قیمت بالای آن را یک عیب ندانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • JAHANBAZAR
    JAHANBAZAR | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    بهترین راه برای خرید لپ تاپ استوک، از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد خریداری کردن است. همچنین، قبل از خرید لپ تاپ استوک، بهتر است به دقت مشخصات و وضعیت آن را بررسی کنید و از فروشنده در مورد تست و تعمیراتی که بر روی لپ تاپ انجام شده است، سوال کنید. در کل، با توجه به کیفیت و قیمت مقرون به صرفه آن‌ها، خرید لپتاپ استوک یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت و عملکرد خوب هستند، اما نمی‌خواهند برای خرید لپ تاپ جدید، هزینه بالایی بپردازند.

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    ماها که با همیم هممون لپتاپ داریم که تو‌این چند سال اول ایسوس هست، دوم دل، سوم سونی و بعد بقیه برندها چندان هم آش دهن سوزی نیستش لپتاپ های سونی

    • پروفسور قنبری
      پروفسور قنبری | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

      من خودم فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ دارم به همراه قسمت تعمیرات. جالبه بدونید بیشترین خرابی رو توی ایسوس داریم. لپ تاپ نو بعد داشتیم بعد از یکماه سوخت یا مشکل مونتاژی ک وقتی درب لپ تاپ رو میبندی صدای میکروفون و اسپیکر قاطی میکردن و جیغ میزد و... اج پی هم خیلی خرابی داره و مشکل بیشترشون اینه بعد از مدتی چیب گرافیک خراب میشه، لنوو هم خوب بود اما جدیدا کیفیت پایین اومده و سونی هم خودم هیچ وقت به مشتریام پیشنهاد ندادم چون با کیفیت پایینر و کانفیگ ضعیف تر هزینه بیشتری طلب میکرد و جالبه بدونید ک کمترین خرابی رو توی ایسر داریم. واقعا دستگاهای ایسر که ده سال پیش فروختیم تازه میارن واسه باتری یا دی وی دی رایتر و توشیبا هم کیفیت قابل قبولی داره. اینایی ک گفتم تجربیاتی 11ساله بنده در بازار کامپیوتر هست.

  • eagle2
    eagle2 | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    سونی بدترین لپ تاپ ها از نظر دوام و عملکرد رو تولید میکنه. خرید لپ تاپ دست دوم سونی بدترین توصیه و دور ریختن پول هست. واقعا شرم آوره که چنین مقاله ای بدون هیچ گونه تحلیلی از دوام و قیمت لپ تاپ ها اینجا نوشته میشه، فقط برای تبلیغ. "کیفیت نمایشگر، تخصص سونی است" یک جمله صرفا تبلیغاتی بدون هیچ مقایسه و تحقیقیه. نمایشگرهای سونی بدون استثنا، بعد از چند سال بخاطر کیفیت پایین چسب کابلهای نمایشگر، دچار مشکل نمایش خطوط عمودی و در نهایت از کار افتادن نمایشگر میشن. این پدیده رو هر کس که لپ تاپ سونی داشته تایید میکنه. بدترین قسمت ماجرا اینه که این اتفاق بعد از اتمام گارانتی میفته و هزینه سنگین تعمیرات به عهده خریدار هست. تقریبا همه برندهای دیگه مثل لنوو، توشیبا، دل، ایسوس، ایسر و ... دستگاههای با دوام تر و با قیمت معقولتری نسبت به لپ تاپ های سونی همرده خودشون ارائه میدن. مک بوک ها هم با وجود قیمت نجومی شون، کیفیت ساخت فوق العاده ای دارن و بسیار با دوامند.

    • Mahyar
      Mahyar | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

      اتفاقا لو تاپ های سونی دوام خیلی بالایی دارن
      یه نوت بوک سونی دارم که تقریبا 8 سال پیش خریدم و تا حالا چند بار افتاده زمین و یه بار بازش کردم کردم و خیلی هم باهاش بازی کردم
      ولی فقط کیبوردش و سی دی رامش به خاطر بازکردن من خراب شد و باتری هم به خاطر نوسانات برق خراب شد و همه جاش سالمه فقط یکم رنگ بدنش رفته
      سالم کار میکنه ولی نسبت به قیمتش یکم ضعیفه

  • پروفسور قنبری
    پروفسور قنبری | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    من یکسال هست یدونه الترابوک ایسر s7 خریدم و روزامه باهاش کارای سبک و سنگین انجام میدم. رم8, i7 و هارد 256ssd کاملا راضی هستم و باتری هم کاملا سارم هست. واسه تست pes2017 نصب کردم و جالب بود خیلی راحت اجرا کرد البته نه با کانفیگ بالا.

مطالب پیشنهادی