ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فولس قورباغه ای
رپورتاژ آگهی

فولکس قورباغه‌ای از تولد تا توقف؛ گذری به تاریخ فولکس واگن قورباغه‌ای

فولکس واگن به آلمانی Volkswagen نامیده شده و با حروف اختصاری VW نشان داده می‌شود که البته لوگوی شرکت هم همین دو حرف VW است که حلقه‌ای دور آن کشیده شده، شرکت خودروسازی آلمانی است ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فولکس واگن به آلمانی Volkswagen نامیده شده و با حروف اختصاری VW نشان داده می‌شود که البته لوگوی شرکت هم همین دو حرف VW است که حلقه‌ای دور آن کشیده شده، شرکت خودروسازی آلمانی است که سال‌هاست به تولید خودروهای ساخت این برند اشتغال دارد اما داستان تولید این نوع خودروها و بالطبع خرید فولکس در جای خود خواندنی است.

چگونه فولکس واگن زاده شد

سال 1930 میلادی رهبر وقت آلمانی نازی یعنی آدولف هیتلر دستور به ساخت کارخانه خودروسازی داد تا خودرویی تولید شود که عموم مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. این شد که این کارخانه توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. گفتنی است که فولکس واگن به آلمانی به معنی "خودروی مردم" است. بدین ترتیب اولین مدل این نوع خودرو با قدرت 22 اسب بخار به بازار فروش آلمان راه پیدا کرد. طبق گزارشات در ابتدا نام این خودرو را  ‌ KdFنامیده بودند اما با الهام از مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد نامش به kafer  یا سوسک تغییر داده شد.

اما در مدت جنگ جهانی دوم و آسیب‌های جدی به کارخانه فولکس واگن زده شد و بعد از جنگ سربازان آمریکایی این کارخانه را اشغال کردند، در ابتدا قرار بر این بود که از این کارخانه برای انبار وسایل جنگی استفاده شود منتها یک افسر نیروی زمینی بریتانیا به نام ایوان هیرست با این کار مخالفت کرد و در آخر توانست حکم بازسازی این کارخانه را از مقامات بگیرد و در نخستین گام بیست هزار سفارش از نیروی زمینی بریتانیا برای تولید خودروهای ساخت این کارخانه گرفته شد.

بدین ترتیب گام به گام این کارخانه خودروسازی به موفقیت و تولید در بازار جهانی نزدیک شد و مدل‌هایی تولید کرد که سال‌ها در خیابان‌های شهرهای بزرگ و کوچک دید شدند و افراد زیادی اقدام به خرید فولکس صفر و کارکرده کردند.

فولکس قورباغه‌ای

فولکس واگن بیتل یا سوسک که در ایران به نام قورباغه‌ای می‌شناسیم یکی از معروف‌ترین مدل‌هایی است که کارخانه خودروسازی فولکس واگن تحویل بازار جهانی داد. این مدل خودروی ساخت فولکس واگن که سال‌های زیادی بین مردم و دارندگان آن دست به دست شده است از محبوبیت و معروفیت خاصی برخوردار است و در بیشتر فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی آن دوران همیشه دیده شده که بازیگران فیم سوار بر آن جاده‌ها و خیابان‌ها را می‌پیمودند. این مدل خودرو که این روزها به خودروی آنتیکی بدل شده که اتفاقا برخلاف خواسته اول هیتلر ارزان هم نیست، صرف اینکه مدل‌های قدیمی و دست چندمش در سایت دیوار به قیمت‌های مختلفی خرید و فروش می‌شوند، مدل‌های جدید و البته گران قیمت و لوکس آن هم در شهرهای بزرگ دنیا به تعداد اندک دیده می‌شوند.

هرچند که به تازگی اعلام شد که آخرین مدل فولکس واگن بیتل به نام بیتل جدید سال 2019 میلادی تولید می‌شود و بعد از آن دیگر شاهد خودرویی از نسل مدل‌های قورباغه‌ای نخواهیم بود. بیتل جدید با طراحی مدرن از سال 1998 روانه بازار شد. گفته شده فولکس واگن‌های جدید که به مدل‌های قدیمی بسیار شبیه است به دلیل کاهش قابل توجه استقبال عموم از این مدل متوقف می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی