ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
خرید گوشی سامسونگ
رپورتاژ آگهی

خرید گوشی سامسونگ یا آیفون؛ کدام بهتر است؟

رقابت در خرید گوشی سامسونگ و آیفون چیزی نیست که به امروز دیروز محدود شود. یک طرف طرفداران سامسونگ ایستاده‌اند که با امکانات جدید این موبایل فخر می‌فروشند و یک سوی دیگر علاقمندان آیفون که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رقابت در خرید گوشی سامسونگ و آیفون چیزی نیست که به امروز دیروز محدود شود. یک طرف طرفداران سامسونگ ایستاده‌اند که با امکانات جدید این موبایل فخر می‌فروشند و یک سوی دیگر علاقمندان آیفون که دل به برند گوشی خود بسته‌اند. یکی از این رقابت‌ها از چند ماه قبل بین آیفون ۱۰ یا آیفون x  و گلکسی نوت ۸ بود.

اگرچه آیفون ۱۰ با قدرت وارد بازار شد اما خرید گوشی سامسونگ هنوز هم از نظر برخی عاقلانه‌تر است. سامسونگ با قیمت کمتر گوشی ارائه داده که حتی از بسیاری جهات قدتمندتر از آیفون است این تفاوت‌ها را در مطلب زیر بررسی می‌کنیم.

در سال گذشته یکی از تفاوت‌های خرید گوشی سامسونگ نوت ۸ با آیفون ۱۰ در اسکنر انگشت بود. تا همین دو سال قبل آخرین مدل آیفون را می‌توانستیم با اثر انگشت باز کنیم اما حالا دیگر دکمه هوم حذف شده و در عوض سامسونگ را هنوز هم می‌توان با یک اثر انگشت باز کرد. البته حذف شدن دکمه هوم آیفون به این معنی نبود که قید باز شدن بدون رمز را زده است؛ هنوز هم می‌توان قفل این گوشی را با فیس‌آی‌دی (یعنی با سیستم تشخیص چهره) باز کرد. اگر از این پیشرفت خوشتان آمده باید بدانید که چیزی نیست که فقط آیفون از آن بهره برده باشد بلکه گلکسی نوت ۸ از قابلیت اسکن عنبیه چشم برای باز کردن قفل بهره‌مند شده است.

اگر امروز یک گوشی سامسونگ اس هشت بخرید باید شش میلیون و هفتصد هزارتومان هزینه کنید ولی برای آیفون ۱۰ باید ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. یکی دیگر از این تفاوت‌ها قلمی بود که در سامسونگ وجود داشت و در آیفون نه. با این قلم شما حتی می‌توانستید روی یک گوشی خاموش هم یادداشت بنویسید. همچنین این تفاوت‌ها به صفحه نمایش سامسونگ هم مربوط می‌شد. موضوع دیگری که در همه دوران‌ باعث برتری خرید سامسونگ در مقایسه با آیفون می‌شد باتری آیفون است. حتی مدل‌ پایین‌ترین سامسونگ هم باتری قوی‌تری در مقایسه با آیفون دارند.

امروز برتری سامسونگ در سال ۲۰۱۸ هم ثابت شده است. برای مثال یکی از این وجوت تمایز در این بوده که اندازه گلکسی اس ۹ از آیفون بیشتر شده است. تفاوت‌هایی که درباره حسگر و تشخیص عنبیه گفته شد در این نسل هم ادامه یافته. مقایسه بین این دو، مقایسه بین گوشی عالی و گوشی محشر است. برای همین کسی در دشوار بودن انتخاب بین این دو شکی ندارد. به‌خصوص این دشواری در آخرین مدل آیفون بیشتر شده و انتخاب یکی از آنها عمدتا به سلیقه شما ربط دارد.

برای مثال برخی از افراد علاقه‌ای به بریدگی بالای صفحه آیفون ایکس ندارند برخی هم با خمیدگی دو طرف سامسونگ کنار نمی‌آیند. از نظر تراکم پیکسلی سامسونگ صفحه نمایش بهتری دارد اما آیفون ایکس می‌گوید که در آخرین نسخه خود تکنولوژی TrueTone به کار برده که بازنمایی بهتری از رنگ‌ها نشان می‌دهد. از نظر باتری باز هم گلکسی قدرت بیشتری از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین این گوشی امکان پشتیبانی دو سیم‌کارت را به کاربر می‌دهد؛ امکانی که در هیچ کدام از گوشی‌های  آیفون وجود نداشته‌است. در کنار این همه ویژگی مثبتی که بر شمردیم یادمان نرود که کارت حافظه‌ای که به سامسونگ اضافه می‌شود دردسری برای کاربران هنگام ذخیره کردن فایل دارد؛ مشکلی که در کاربران آیفون وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mansour Kalagar
    Mansour Kalagar | ۷ آذر ۱۳۹۷

    خیلی وقته که دیگه خود گوشی ها با هم رقابت نمیکنن بلکه اکو سیستم ها با هم رقابت میکنن. برای من که توی اکوسیستم اپل قرار دارم کار کردن با آیفون خیلی راحت تر و معقول تر و البته با کیفیت تر هست ولی الزاما این باعث نمیشه که گوشی ها اپل از گوشی ها سامسونگ بهتر باشن. بله من در مقام مقایسه میگم اکوسیستم اپل با اختلاف از سایر اکوسیستم ها بهتره، چون یکپارچه تره! اندروید با ویندوز یا مکینتاش یا لینوکس به خوبی یکپارچه نیست ولی iOS به بهترین شکل با macOS یکپارچه شده و تجربه ی فوق العاده ای رو ارائه میکنه. از اون طرف کسی که با مکینتاش کار نمیکنه به نظرم اصلا کار درستی نمیکنه که بابت آیفون هزینه میکنه. چون شما بجز روی مک نمیتونید جای دیگه ای عکس های متحرک آیفون رو ببینید و یا عکس های پورته رو ویرایش کنید، مگر اینکه بخواید این کار رو روی گوشی انجام بدید.
    اکوسیستم ها مهم هستند نه سخت افزار ها.

  • sorena
    sorena | ۷ آذر ۱۳۹۷

    خوانندگان اینجا ظاهرا خیلی وضشون خوبه

  • opda511
    opda511 | ۷ آذر ۱۳۹۷

    با این قیمتا هیچکدوم دیگه نمی ارزن، گوشی فعلی تونو بچسبید سفت که جایگزینی براش پیدا نمیشه اخه ۱۰ به بالا باید پول بدی والا با ۵ یا۶ تومن فقط میشه میانرده خرید

  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۷ آذر ۱۳۹۷

    کی برای این متن پول داده?

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۷ آذر ۱۳۹۷

    یه تیتر رو خوندم و یه لحظه فکر کردم برگشتم یه 2019 هرچند اون زمانم سونی و ال‌جی و.. بهتر بودن

    • LOGANLEGEND
      LOGANLEGEND | ۷ آذر ۱۳۹۷

      2010

  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۷ آذر ۱۳۹۷

    چند ماهه نوت ۸ ا دارم باید بگم فوق العاده هستش
    البته دیگه نمیشه گفت این بده اون خوبه دیگه تفاوتی وجود نداره

  • saeed19859
    saeed19859 | ۷ آذر ۱۳۹۷

    از اونجایی که گوشی های سامسونگ قیمت بالایی برای تعویض ال سی دی دارن
    به اونایی که گوشی سامسونگ میخرن توصیه میکنم فقط در صورتی بخرن که فکر اینجاهاش هم کردن
    چون توی بازار فعلی برای خودم پیش امد که تعویض ال سی دی سامسونگ اونقدر بالا بوده که ادم به این فکر میدندازه کاش یه برند دیگه داشت اخه همه برند ها تعویض ال سی دیشون ارزون تر از سامسونگ تموم میشه

    • Alireza Soltani
      Alireza Soltani | ۸ آذر ۱۳۹۷

      ب نکته خوبی اشاره کردی،برتری ال سی دیش اونقدری نیس ک ادم دغدغشو داشته باشه،دقیقا منم گوشی سامسونگمو بخاطر شکستن ال سی دیش گذاشتمش کنار،بیشتر پول گوشی ک پارسال خریدم باید پول ال سی دیشو بدم

  • r.age
    r.age | ۷ آذر ۱۳۹۷

    ولی چنین پست درجه سه ای از دیجیاتو بعید بود...

  • Arshia Varyani
    Arshia Varyani | ۷ آذر ۱۳۹۷

    این چه مقاطسه ای بوددد
    ایفون ایکس اس مکس ۲ سیم کارته هست
    دوربینش بهتره سایت dxomark
    صفحه نمایششم بهتره phonearena
    چرا یه مردم میخواین به زور بگین سامسونگ بهتره
    من خودم اس ۸ پلاس دارم فکر نکنین که ایفون دارم و دارم ترفداری ایفون رو میکنم

  • MATELF
    MATELF | ۷ آذر ۱۳۹۷

    هواوی و شیائومی یقینن بهتر است

مطالب پیشنهادی