ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور ریسک خرید و فروش لوازم الکترونیکی را کم کنیم؟

خرید لوازم الکترونیکی با وجود حق انتخاب‌های زیاد گاهی به مسئله‌ای گیج‌کننده تبدیل می‌شود. برخی سراغ توصیه آنهایی می‌روند که تجربه خرید را پشت سر گذاشته‌اند و برای برخی دیگر تبلیغات نقش تعیین کننده‌ای در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید لوازم الکترونیکی با وجود حق انتخاب‌های زیاد گاهی به مسئله‌ای گیج‌کننده تبدیل می‌شود. برخی سراغ توصیه آنهایی می‌روند که تجربه خرید را پشت سر گذاشته‌اند و برای برخی دیگر تبلیغات نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب دارد. درست است که در خرید و فروش لوازم الکترونیکی تا حد زیادی قیمت، تکلیف را مشخص می‌کند، اما برای خرید لوازم الکترونیکی که معمولا هم پول زیادی بابت‌شان می‌پردازیم باید طوری عمل کنیم که ریسک‌ها را به حداقل برسانیم.

قبل از خرید لوازم الکترونیکی به موارد استفاده از آن توجه کنید و متناسب با نیازهایتان دست به خرید بزنید. ممکن است یک دستگاه برنامه‌های متعددی داشته باشد ولی هیچ کدام به کارتان نیاید. برای مثال اگر می‌خواهید با موبایل‌تان عکس و فیلم زیاد بگیرید، سراغ خرید آن دسته از گوشی‌های موبایلی بروید که حافظه و دوربین قوی داشته باشند و رزرولوشن صفحه نمایش آنها باکیفیت باشد. یا اگر به دنبال خرید رایانه هستید، تنها به زیبایی دستگاه توجه نکنید. یکی از مهمترین نکات در خرید رایانه مدل دقیق مادربرد و سیستم پردازنده است. مادبردها وظیفه برق‌رسانی و مدیریت دیگر قطعات سیستم را برعهده دارند که این موضوع برابر با معنای مغز متفکر سیستم شماست. هر مادربرد ظرفیتی برای ساپورت و پیشتیبانی دارد. اطلاعات لازم برای میزان ساپورت و توانایی مادربرد را می توانید با وارد کردن مدل دقیق مادربرد در وبسایت سازنده آن بدست آورید.

در خرید و فروش لوازم الکترونیکی، گارانتی یک دستگاه و وزن و حجمی که اشغال می‌کند از موارد مهم است. توجه به مدت زمان گارانتی و اینکه گارانتی شامل چه موارد و بخش‌هایی می‌شود را نباید فراموش کرد. بسیاری از فروشندگان معتقدند مشتریان زیادی علاقمند به خرید نمایشگرهای تلویزیونی بزرگ هستند، درحالی که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است و از این موضوع هم بی‌اطلاعند که تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچک‌تر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته که عملا به کار او نمی‌آید. توجه به مقدار مصرف برق از دیگر مواردی‌ست که باید حتما درباره‌اش پرس و جو کنید.

بسیاری از خریداران موقع خرید اسیر تبلیغات و نام یک برند می‌شوند، در حالی که شاید وسیله‌ای که آن را خریداری می‌کنید متعلق به برندی کمتر شناخته شده، ولی با همان قابلیت‌های برندی نام آشنا و گران‌قیمت باشد. قبل از خرید درباره وسیله تحقیق هم کنید و تنها به نام و نشان و زیبایی یک دستگاه بسنده نکنید. بهترین راهنماها خود خریداران هستند، بنابراین نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید.

لوازم الکترونیکی دست دوم

گاهی بودجه شما برای خرید یک کالای نو کافی‌ نیست و با همان پولی که برای خرید یک وسیله نو می‌پردازید، می‌توانید دو یا سه وسیله دست دوم بخرید. اما خرید وسایل دست دوم هم قلق‌های مربوط به خودش را دارد. یکی از اولین کارها مقایسه قیمت نو و دست دوم یک وسیله و مراجعه به سایت‌های آنلاین است. دوم اینکه باید موقع خرید همه جای دستگاه را بررسی کنید و وسیله را در حضور فروشنده امتحان کنید. یکی دیگر از نکات کلیدی، توجه به عمر مفید یک دستگاه است. لوازم دست دوم معمولا گارانتی ندارند، بنابراین از فروشنده درباره سال تولید و اینکه آیا وسیله، قبل از این تعمیر شده یا نه بپرسید. فروشنده ممکن است منکر خراب شدن دستگاه پیش از این شود، بنابراین یک فرد آشنا و ماهر همراه‌تان ببرید یا از فروشنده مهلت تست بگیرید تا اگر وسیله در عرض یک ماه خراب شد بتوانید آن را پس بدهید.

این روزها سایت‌های آنلاین امکان مقایسه کالاها و حذف شدن واسطه‌ها را برای خرید فراهم کرده‌اند. اگر قصد خرید و فروش لوازم الکترونیکی را دارید می‌توانید به سایت دیوار بروید. در این سایت، بخش لوازم الکترونیکی به قسمت‌های مختلف رایانه، موبایل و تبلت، صوتی و تصویری و … تقسیم شده و امکان مقایسه قیمت‌ها به راحتی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی