ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو کنفرانس
رپورتاژ آگهی

رشد جایگاه ویدیو کنفرانس در بازار ایران همزمان با ترندهای جهانی

پیشرفت روزافزون ارتباطات و فناوری‌های ارتباطی، موجب کم رنگ شدن مرزهای مکانی را برای افراد شده است. همراه با این فرایند گسترش فناوری ها، ارتباطات از راه دور جای خود را به ارتباط ویدئویی (با ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیشرفت روزافزون ارتباطات و فناوری‌های ارتباطی، موجب کم رنگ شدن مرزهای مکانی را برای افراد شده است. همراه با این فرایند گسترش فناوری ها، ارتباطات از راه دور جای خود را به ارتباط ویدئویی (با فناوری ویدئو کنفرانس) داده است. امروزه، تجهیزات ویدئوکنفرانس با رشد فناوری در زمینه صدا و تصویر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و این امر باعث افزایش سرعت در تصمیم‌گیری و ارتباطات شده است. می توان گفت ویدئو کنفرانس راهکاری مؤثر و شبیه‌ترین نوع ارتباط، به ارتباط چهره به چهره است. فناوری ویدئو کنفرانس با حذف تجهیزات، سهولت در استفاده و همچنین قرارگیری راهکارهای ویدئو کنفرانس در فرآیندهای سازمانی و کاری، مؤثرترین نوع ارتباطات را فراهم خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، هزینه‌ای که یک سازمان برای یک نیروی داخلی متحمل می‌شود به مراتب بیشتر از کارمندی است که به صورت دورکاری برای کمپانی فعالیت می‌کند. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا از شهرها و کشورهای مختلف جذب نیرو انجام داده و از طریق تجهیزات ویدیو کنفرانس به راحتی با آن‌ها در ارتباط هستند. علاوه بر این بسیاری از مدیران اجرایی معتقدند که افراد در منزل و محیط شخصی خود راندمان کاری بالاتری داشته و با تمرکز بالاتری فعالیت می‌کنند.

در سال‌های پیش از این عموما فضاهای کاری به شکل کاملا متمرکز پیاده‌سازی می‌شد و کارمندان در یک فضای واحد به کار در کنار یکدیگر می‌پرداختند. ارتباطات خارج از شرکت به صورت حضوری انجام شده و در معدود مواردی که دیدار حضوری امکان پذیر نبود به ناچار به استفاده از دستگاه‌های ویدیو کنفرانس روی می‌آوردند. اما چرا به ناچار؟! زیرا در ابتدا این دستگاه‌ها به شدت گران قیمت بوده و در حقیقت روی یک سرور مشخص طراحی و اجرا می‌شدند. قیمت این دستگاه‌ها بعضا تا 100 هزار دلار می‌رسید و طبیعتا تنها شرکت‌های بزرگ قادر به استفاده از آن بودند..

به مرور خدمات ابری یا Cloud Base پا به عرصه تکنولوژی گذاشتند و فضاهای کاری و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار دادند. به تدریج ابزارهای ویدیوکنفرانس از شکل قبلی خود فاصله گرفته و مطابق با نیاز کاربران طراحی شدند. تا جایی که اکنون شما با کمترین امکانات نظیر یک وبکم و هدست نیز می‌توانید ارتباط ویدیویی برقرار کنید. با توجه به انتظاری که شما از ارتباط ویدیویی دارید، تجهیزات مختلفی در بازار موجود است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تجهیزاتی که ارتباطات ویدیویی شخصی تا ارتباطات تصویری کاری در سطوح مختلف را پوشش می‌دهند.

در اواخر دهه 80 میلادی که همزمان بود با تولید انبوه کامپیوترهای شخصی شرکت لاجیتک کار خود را با تولید و عرضه قطعات رایانه آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست خود را در میان برندهای شاخص در عرضه قطعات سخت افزاری معرفی کند. در حال حاضر نیز همزمان با موج جدید استفاده از تجهیزات ویدیویی، لاجیتک با شناخت درست بازار، به تولید دستگاه‌های ویدیو کنفرانس پرداخته و رهبری این بازار را در دست گرفته است. لاجیتک هم اکنون رتبه 1 سهم بازار جهانی در دوربین‌های اتاق کنفرانس و همچنین رتبه 1 سهم بازار جهانی در وبکم را تصاحب کرده است. این شرکت در سه ماهه اخیر شاهد رشد بالای 60 درصدی فروش محصولات ویدیو کنفرانس نسبت به سه ماهه قبل در دنیا بوده و رشد 100 درصدی در منطقه خاورمیانه داشته است. شرکت اسپیرو نیز به عنوان نماینده انحصاری و رسمی گروه محصولات لاجیتک در ایران موفق به افزایش بالای 150 درصدی فروش این محصولات و جذب استقبال گسترده سازمان­های بزرگ از این تجهیزات شده است که دلیل اصلی آن حذف یا کاهش برخی از هزینه­های جاری سازمان­ها و جایگزینی فناوری­های روز دنیا به جای روش­های سنتی است.

چهارشنبه هفته گذشته، مورخ 14 آذر 97 همایش ویژه‌ای توسط شرکت لاجیتک و اسپیرو (نمایندگی رسمی لاجیتک در ایران)، به منظور معرفی محصولات ویدئو کنفرانس لاجیتک و تاثیر آن‌ها در کسب و کار امروز، با حضور چندی از مدیران ارشد ارگان ها و سازمان‌های برجسته کشور برگزار شد. در این همایش سهیل ترکان (مدیر عامل اسپیرو) و خانم سها ترکان (مدیر مارکتینگ لاجیتک) به معرفی و بررسی جایگاه ویدیو کنفرانس در ایران و مقایسه آن با جایگاه جهانی پرداختند.

ویدیو کنفرانس

ایشان در بخشی از صحبت­های خود در ارتباط با مزایای ویدیو کنفرانس اینگونه بیان کردند: " از جمله مزایای ویدیو کنفرانس این است که جلسات و سفرهای کاری را به طرز چشمگیری کاهش داده و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در زمان و هزینه‌های خود صرفه­جویی کنند. در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، در شهرها و کشورهای مختلف دفاتری دارند که مدیریت و کنترل کارها را به راحتی از طریق ویدیو کنفرانس انجام می‌دهند. با توجه به وسعت جغرافیایی ایران، در کشور ما نیز استفاده از تجهیزات ویدیو کنفرانس برای بسیاری از کسب­وکارها و سازمان­ها گزینه­ای بسیار منطقی و به عبارت بهتر یک ضرورت غیر قابل اجتناب برای بالا بردن راندمان محسوب می‌شود. به خصوص با افزایش سرعت اینترنت در سال‌های اخیر و همچنین افزایش پهنای باند، در این دوران دیگر موقعیت جغرافیایی یک محدودیت نیست. دیگر برای جلسات مختلف و یا آموزش نیروهای جدید در شهرها و کشورهای دیگر نیازی نیست با صرف هزینه‌های هنگفت اشخاصی به آن محل اعزام شوند، بلکه به راحت­ترین شکل ممکن این کار از طریق دستگاه‌های ویدیو کنفرانس امکان­پذیر است."

در ادامه این همایش، Craig Hill (مدیر تشکلات VC در خاور میانه) از طریق ویدیو کنفرانس از انگلستان و همچنین جناب آقای علی معیر (Ali Moayer) از طریق ویدیو کنفرانس از سیلیکون ولی سانفرانسیسکو، به سخنرانی پرداختند. علی معیر متولد 1340 در شیراز است. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در تهران، برای تحصیلات عالی به کالیفرنیا نقل مکان کرد. وی تحصیلات دوره لیسانس مهندسی برق را در دانشگاه کالیفرنیا و فوق لیسانس MBA را در دانشگاه UOP سپری نمود. معیر در سال 1983 در سیلیکون ولی (Silicon Valley)، طراحی و توسعه محصولات شبکه‌های مخابراتی را آغاز کرد و پس از کسب تجربه‌های مختلف، در سال 1991 برای توسعه محصولات جانبی به لاجیتک پیوست. وی در بخشی از سخنرانی خود این گونه بیان کرد: "ما توانستیم پروژه اوربیت علی (Orbit Ali) را به عنوان یک راهکار UC در سال 2010  ارائه و در سال 2012 پس از توسعه محصول، به بازار عرضه کنیم.  در مدت زمان کوتاهی، تقاضای زیادی برای این محصول ایجاد و در نتیجه توسعه پورتفلیوی کاملی از محصولات UC برای مصارف شخصی تا اتاق کنفرانس‌های بزرگ در لاجیتک اجرا شد."

برای اطلاعات بیشتر  به وبسایت اسپیرو نماینده گروه محصولات لاجیتک در ایران مراجعه فرمایید.

برای خرید محصولات نیز به وبسایت چاره مراجعه و یا با شماره تلفن 89337-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی