ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تور لحظه آخری، از وعده تا واقعیت [رپورتاژ آگهی]

کافی است کلید واژه تور را در صفحه جستجوی مرورگر گوگل تایپ نمایید، به محض اینکه بعد آن حرف "ل" را تایپ نمایید، کلید واژه "تور لحظه آخری" پدیدار می شود؛ عبارتی که در سال ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کافی است کلید واژه تور را در صفحه جستجوی مرورگر گوگل تایپ نمایید، به محض اینکه بعد آن حرف "ل" را تایپ نمایید، کلید واژه "تور لحظه آخری" پدیدار می شود؛ عبارتی که در سال های اخیر وارد ادبیات مسافران ایرانی، همچنین دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی شده است. رایج شدن تورهای لحظه آخری باعث شده مسافران به جای خرید "تجربه سفر" که فاکتورهای مختلفی از جمله ایرلاین معتبر، هتل، کیفیت خدمات تور و ساعات پروازی مناسب در آن دخیل هستند، به خرید عبارت "تور لحظه آخری" بپردازند؛ زیرا واقعاً در بسیاری از موارد این پیشنهاد ویژه سفر فقط در حد یک وعده باقی می ماند و در واقعیت مسافران با خدمات بی کیفیت، ساعات پروازی نامناسب، تأخیر در پرواز و یا حتی کلاهبرداری مواجه می شوند.

هنگامیکه که شرکت های عمده فروش و مجری مستقیم تور و آژانس های چارتر کننده پرواز، موفق به تکمیل ظرفیت های پروازی خود نمی شوند، ناچارند برای جلوگیری از زیان، صندلی های خالی را به هر قیمتی که شده پر نمایند، در نتیجه بالاجبار در آخرین لحظات، قیمت ها را به شدت پایین می آورند و خدمات تور خود را با نازل ترین قیمت تحت عنوان "تور لحظه آخری" به فروش می رسانند. حال تمامی مسافرانی که به انگیزه خرید سفر ارزان قیمت اقدام به رزرو این تورهای می کنند، به دلیل اینکه تمامی هماهنگی های خدمات تور در آخرین لحظات و با عجله صورت پذیرفته، در دریافت خدمات مسافرتی خود با مشکل مواجه می شوند.

این درحالی است که مفهوم لحظه آخری (last second) در کشورهای توسعه یافته فقط در مورد بلیط و پرواز کاربرد دارد و دامنه آن به بحث تور و دیگر خدمات مسافرتی کشیده نمی شود؛ همچنین مسئولیت اجرا، اطلاع رسانی و تبلیغات آن بیشتر ایرلاین ها هستند تا آژانس های مسافرتی. همچنین در کشورهای خارجی هر چه به زمان سفر نزدیک تر می شوید، بلیط هواپیما گران تر شده و در صورتی که از مدت ها قبل رزرو انجام داده باشید، با قیمت هایی پایین تر، خدمات را دریافت خواهید کرد.

در بسیاری از موارد نیز پیشنهاد تور لحظه آخری فقط در حد یک ابزار تبلیغاتی باقی می ماند و هیچ یک از وعده های آن ها نه به لحاظ قیمت و نه به لحاظ کیفیت خدمات مسافرتی با واقعیت همخوانی ندارد. مسافران با خرید تور لحظه آخری از ابتدای سفر در فرودگاه و پس از اقامت در مقصد گردشگری با مشکلات زیادی از جمله عدم امکان اسکان در هتل، کیفیت پایین خدمات تور و عدم اجرای وعده های داده شده مواجه می شوند.

حال که در آستانه آماده شدن پکیج های تور نوروز 95 هستیم و آژانس های مسافرتی در حال اطلاع رسانی و تبلیغات تورهای نوروز 95 خود هستند، بسیاری از مسافران به انتظار می نشینند و چشم به تلفن های همراه، صفحه های روزنامه ها و ایمیل های خود می دوزند تا آفرهای لحظه آخری تورهای نوروزی را دریافت کنند و بهترین ایام سال خود را به دست پیشنهاد جذاب "تور لحظه آخری" بسپارند، حال آنکه ممکن است هیچ پرواز و توری برای شما رزرو نشده باشد و در نهایت مجبور شوید تعطیلات عید را در خانه بمانید و به فکر تشکیل پرونده حقوقی و شکایت بعد از اتمام تعطیلات باشید.

در زیر به نکاتی اشاره خواهد شد که می تواند در ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای خرید تور به شما مسافران گرامی کمک کند:

  • برای سفر خود از مدت ها قبل برنامه ریزی کنید و رزرو پرواز، تور و هتل خود را به لحظه های آخر موکول نکنید.
  • به دلیل حجم بالای تقاضا، معمولاً معتبرترین ایرلاین ها، بهترین ساعات پروازی و مناسب ترین روزها برای سفر از 2 ماه قبل پر می شوند، در نتیجه زودتر به رزرو تور خود اقدام کنید.
  • شما فقط سالی یک بار تعطیلات نوروزی دارید، در نتیجه برای خرید تور نوروزی تنها به فاکتور قیمت توجه نکنید و فقط به دلیل چند هزار تومان ارزانتر بودن، اقدام به خرید تور از یک آژانس غیر معتبر ننمایید.
  • مسیرهای مسافرتی را انتخاب کنید که در ابتدای فروردین آب و هوای مناسبی داشته باشد، بعضی از کشورهای توریستی هنوز در این فصل هستند. از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات نوروزی می توان به ترکیه، دبی، مالزی، سنگاپور، تایلند، هند و چین اشاره کرد. همچنین در صورتیکه قصد تجربه یک سفر لوکس دارید، می توانید مسیرهای آفریقای جنوبی و برزیل را برای تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنید.
  • در صورت تصمیم خرید آنلاین تور از سایت هایی که خدمات رزرو آنلاین بلیط هواپیما، هتل و تور مسافرتی دارند، حتما اعتبار سایت را با معیارهایی نظیر داشتن نماد اعتماد الکترونیکی بررسی کنید.
  • ترجیحاً خرید اینترنتی تور نوروزی خود را از وبسایت هایی انجام دهید که مربوط به معتبر ترین شرکت های مسافرتی در ایران هستند، نه وبسایت هایی که صرفاً حضور آنلاین دارند و زیرمجموعه هیچ شرکت خدمات مسافرتی نیستند.
  • از آژانس های معتبر که سابقه زیادی در ارائه خدمات طراز اول مسافرتی دارند، مشاوره بگیرید. شما می توانید به دلیل ارائه خدمات با کیفیت تر در این آژانس ها با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به رزرو و خرید تور نمایید. از آژانس های خوش نام در این زمینه، می توان به شرکت الی گشت اشاره نمود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meysam-Tn2
    meysam-Tn2 | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    فقط بنویسی تور کافیه تو گوگل

مطالب پیشنهادی