ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پژو ۲۰۶
رپورتاژ آگهی

آیا هنوز می‌توان به ۲۰۶ تیپ یک اعتماد کرد؛ دیوار، تنها راه خرید پژوهای متوقف‌شده

از زمانی که پژو ۲۰۶ تیپ یک به بازار آمد زمان زیادی می‌گذرد. آن زمان هنوز خبری از تیپ دو، سه و ... نبود. چرخ تیپ یک برای طرفداران ۲۰۶ به خوبی چرخید و بعد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از زمانی که پژو ۲۰۶ تیپ یک به بازار آمد زمان زیادی می‌گذرد. آن زمان هنوز خبری از تیپ دو، سه و ... نبود. چرخ تیپ یک برای طرفداران ۲۰۶ به خوبی چرخید و بعد از فیس‌لیفت و تغییراتی در سری‌های بعدی کم‌کم تیپ یک از تولید خارج شد. گروهی از افراد هستند که اعتقاد دارند هرچه خودرو قدیمی‌تر، کیفیت آن هم بهتر. این افراد می‌گویند با افزایش دخالت قطعه‌سازان ایرانی کیفیت محصولات خارجی کاهش پیدا کرده برای همین حاضر به خرید ۲۰۶ تیپ ۱ می‌شوند اما نمی‌خواهند بودجه خودشان را صرف خرید ۲۰۶ ساخت دوران تحریم بکنند.

۲۰۶ بهترین اتفاقی بوده که برای صنعت خودرو ایران رخ داده. خودرویی جمع‌وجور که مجهز به بالاترین تجهیزات رفاهی زمان خود بود در حالی به ایران رسید که هنوز بیشتر مردم پیکان سوار می‌شدند و از امکانات اولیه آن راضی بودند. ارگونومی جذاب و مناسب، مصرف سوخت پایین و سیستم ترمز مدرن تولید خودرو را در کمپانی مادر تا سال ۲۰۱۰ زنده نگه داشت. برای ایرانی‌ها اما این خودرو همزمان با ورود تیپ یک معنا پیدا کرد. امسال ۲۰۶ شمع ۱۷ سالگی حضور خود در ایران را فوت می‌کند و هنوز افرادی پیدا می‌شوند که مشغول خرید اولین سری وارداتی آن، یعنی ۲۰۶ تیپ ۱ هستند.

به طور کلی ۲۰۶ شش مدل هاچ‌بک وارد بازار کرده است. امروز برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱، ۳، ۴ و ۶ باید سری به سایت‌های مشابه دیوار زد و حتما در قسمت جست‌وجو مدل آن را قید کرد. وقتی سراغ خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۱ را می‌گیرید نباید انتظار یک ضبط سی‌دی دار یا مجهز به کابل AUX را داشته باشید. همچنین در تیپ یک خبری از نمایشگری که در تیپ دو دیده‌ایم نیست. یکی دیگر از تفاوت‌های پژو ۲۰۶ تیپ یک رنگ بدنه آن است که از شفافیت رنگ‌های تیپ ۲ یا پنج برخوردار نیست.

به غیر از همین تفاوت‌ها در قسمت امکانات رفاهی، مشخصات فنی تیپ دو و یک فاصله زیادی با هم ندارند. تنها امتیاز بزرگ تیپ دو اضافه شدن تکنولوژی مالتی پلکس یا MUX بود که کل سیستم برق اتومبیل را دگرگون کرد. به خاطر همین تفاوت در خودروی MUX و غیر MUX همه (حتی کارخانه) تیپ 1 مجهز به MUX  را تیپ 2 نام‌گذاری کردند. با این تغییر کارایی دستگاه‌های عیب‌یاب ارتقا یافت؛ طوری که دیگر می‌شد با آن ریزترین فرمان‌برهای موجود را هم چک کرد. از طرف دیگر داخل اتاق تیپ یک شباهت‌هایی هم به تیم چهار جود داشت. در واقع باید گفت تفاوت اتاق این سه مدل با مدل‌های سه، پنج و شش در  تهویه خودکار، شیشه‌های برقی عقب، آیینه بغل‌‌های برقی و همچنین پشت سری صندلی‌های عقب بود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ یک

با اینکه ۲۰۶ تیپ یک خودروی کم‌یابی است که تولید آن هم خیلی زود متوقف شد اما باز هم در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی تنوع بیشتری در سایت دیوار دارد. تا قبل از افزایش سرسام‌آور محصولات ایران‌خودرو، قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ دو زیر ۲۰ میلیون تومان بود اما دیگر باید با این بودجه باید دنبال یک مدل پایین‌تر از آن باشیم.

امروز پژو ۲۰۶ تیپ یک را با ۱۷ تا ۲۵ میلیون تومان هم می‌شود از این سایت خرید. اگرچه به شباهت‌های فنی تیپ دو با یک اشاره کردیم اما این دو از نظر قیمت  با هم بسیار متفاوت هستند. آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که قیمت ۲۰۶ دست دوم تیپ دو بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی