ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رونق تورهای کیش، مشهد و قشم و مرگ تدریجی تورهای خارجی!

شاید بتوان گفت بیشترین رکود در پی افزایش قیمت دلار در این چند ماهه متوجه صنعت گردشگری شده است. با توجه به ارتباط مستقیم نرخ هتل، ویزا و بعضا نرخ پرواز، نرخ تورهای خارجی 3 ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید بتوان گفت بیشترین رکود در پی افزایش قیمت دلار در این چند ماهه متوجه صنعت گردشگری شده است. با توجه به ارتباط مستقیم نرخ هتل، ویزا و بعضا نرخ پرواز، نرخ تورهای خارجی 3 الی 4 برابر شد و با توجه به اینکه سفر به عنوان نیاز ثانویه شناخته می شود استقبال از تورهای خارجی به شدت کاهش یافت.(طبق صحبت با چندین آژانس مسافرتی در تهران مسافران خارجی ریزش بیش از 70 درصد داشته است.) این رکود بسیاری از آژانس های مسافرتی را ورشکست و با خاک یکسان کرد و مابقی را تا مرز ورشکستگی برده است. البته این مسئله به تورهای داخلی خیلی آسیبی نرساند و بعضا در برخی مسیرها استقبال نسبت به قبل بیشتر شده است.

تور کیش، نه رونق و نه رکود!

در روزهای ابتدایی افزایش ناگهانی قیمت ارز، استقبال از تور کیش به شدت کاهش یافت و رکود این تور در حد تورهای خارجی مانند استانبول بود. اما با گذشت زمان و ثابت شدن نرخ پرواز و هتل و همچنین افزایش نجومی نرخ تورهای خارجی، نگاه مسافران بیشتر متوجه تورهای داخلی شد. البته در ابتدا ایرلاین ها نرخ پروازها را به شدت بالا بردن (به عنوان مثال نرخ پرواز مشهد-اهواز-مشهد نزدیک به 2 میلیون تومان رسید!) اما با عدم استقبال مسافران مجبور به کاهش نرخ ها شدند.

البته پدیده‌ایی به نام عادت کردن به وضع موجود که ما دچار آن شدیم هم در این امر بی تاثیر نبوده است! با توجه به بررسی های صورت گرفته میزان استقبال از تور کیش نسبت به سال قبل چندان تغییری نکرده است. کسانی که اهل سفر به کیش باشند با بررسی نرخ تورها از طریق وبسایت های مرجع تورهای داخلی مانند تورکیش-تورمشهد و مراجعه به لینک تور کیش متوجه تفاوت نرخ ها نسبت به سال قبل می شوند.

تور قشم همیشه تابع تور کیش بوده است!

با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی یکسان جزایر کیش و قشم، میزان استقبال گردشگران از هر دو جزیره مشابه بوده است با این تفاوت که مسافران تورهای قشم به مراتب کمتر از تورهای کیش است. دلیل این امر هم نداشتن امکانات لازم و آلودگی محیطی قشم نسبت به کیش است.هر چند به شخصه قشم را ترجیح می دهم چرا که دارای طبیعتی بکرتر و زیباتر از کیش است.

نوسان نرخ تور قشم در طی سال مانند تور کیش می باشد. جهت مشاهده نرخ ها می توانید از وبسایت مرجع تورهای داخلی (تورکیش-تورمشهد) و کلیک روی تور قشم نرخ های به روز را مشاهده کنید. تورهای قشم هم به صورت هوایی و هم زمینی با قطار برگزار می شود. برای کسانی که می­خواهند کمتر هزینه کنند، تورهای زمینی قشم به صرفه تر است. در سفر زمینی به قشم ابتدا با قطار تا بندر عباس باید سفر کنید و مسیر بندرعباس-قشم-بندرعباس را با کشتی و لنج طی کنید.

قطار جان تورهای مشهد رو نجات داده است!

استقبال از تورهای هوایی مشهد بعد از افزایش نرخ ارز به شکلی محسوسی کاهش یافته است و عموما به سمت سفر با وسایل شخصی و قطار پیش رفته است. از این رو آژانس های مسافرتی بیشتر به سمت برگزاری تورهای مشهد با قطار رفته اند. کاهش استقبال تا جایی پیش رفت که تمام پروازهای چارتر مشهد-تهران در حال لغو شدن بود. نرخ تورهای زمینی و هوایی مشهد به شکل محسوسی در حال حاضر با هم اختلاف دارند که می توانید اختلاف این نرخ را از وبسایت تورکیش-تورمشهد و مشاهده لینک تور مشهد مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۷

    متاسفانه امکانات ویژه مشهد فقط مال عراقی هاست. ما مجبوریم همون پاتایا بریم

  • jomakintash
    jomakintash | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    عنوان مقاله ربطی به متن نداره. تو عنوان میگید رونق بعد تو متن نوشته فرق نکرده با پارسال!

  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    با این وضع دلار و ارز مردم دیگه کجا رو دارن که برن

  • titso
    titso | ۱۵ دی ۱۳۹۷

    من یه رفیق دارم قبلا زیاد میرفت پاتایا ولی امسال میره مشهد فقط

    • mortezaniksard
      mortezaniksard | ۱۶ دی ۱۳۹۷

      شاید توبه کرده?

    • opda511
      opda511 | ۱۶ دی ۱۳۹۷

      بعد از اینهمه پاتایا رفتن و بالا بردن استهلاک بدن بالاخره این بدن یکم نیاز به معنویت و ارامش هم داره ? ?

      • آریا
        آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۷

        نفهمیدی منظورشو ? ?

مطالب پیشنهادی