ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ
تکنولوژی

نتیجه یک مطالعه: حدود ۲۰ درصد زمان کاربران صرف برطرف‌کردن مشکلات کامپیوتر می‌شود

با وجود اینکه سیستم‌های کامپیوتری امروزی نسبت به ۱۵ سال قبل عملکرد بهتری دارند، اما هنوز  ۱۱ تا ۲۰ درصد مواقع دچار مشکل می‌شوند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ تیر ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

نتیجه مطالعه جدید دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه Roskilde نشان می‌دهد با وجود اینکه سیستم‌های کامپیوتری امروزی نسبت به ۱۵ سال قبل، عملکرد بهتری دارند، اما هنوز  ۱۱ تا ۲۰ درصد مواقع دچار مشکل می‌شوند.

محققان این مطالعه می‌گویند اگر موارد مشکل‌ساز برای کاربران مورد بررسی بیشتر و دقیق‌تری قرار گیرد، می‌توان سیستم‌هایی بهینه‌تر که مشکلات کمتری دارند، به بازار عرضه کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر کاربران شرایطی را تجربه کرده‌اند که با سیستم کامپیوتری مشکل داشته باشند و زمانی را صرف برطرف‌کردن مشکل بگذرانند.

تاکنون چقدر از زمان خود را صرف برطرف‌کردن مشکلات کامپیوترتان کرده‌اید؟

محققان در مطالعه جدید می‌گویند به‌صورت متوسط، اکثر کاربران زمانی حدود ۱۱ تا ۲۰ درصد خود را در مقابل سیستم کامپیوتری گذرانده‌اند که مشکل داشته و نتوانسته‌اند کارهای خود را در آن شرایط پیش ببرند و زمانشان هدر رفته است.

«پروفسور کسپر هورنبک»، یکی از محققین این مطالعه، می‌گوید که این اعداد و ارقام آماری چندان مناسب نیست. وی معتقد است که چنین آماری به‌شکل باورنکردنی بالاست. در چنین شرایطی معمولاً کاربران احساس ناامیدی می‌کنند. لحظاتی را تصور کنید که فایل کاری آماده شده ولی سیستم به مشکل برخورده است. جلسه کاری آغاز شده و دقیقاً در همان زمان کاربر نتوانسته وارد جلسه شود. با وجودی که سیستم‌های کامپیوتری بسیاری از کارها را با سرعت بالا انجام می‌دهند، اما باگ‌ها و مسائلی هم دارند که گاهی ما را درگیر می‌کنند.

پروفسور «مورتن هرتزوم»، یکی دیگر از محققان این مطالعه، تأکید می‌کند که اکثر ناامیدی‌ها در ارتباط با انجام وظایف کاملاً معمولی تجربه می‌شوند. درواقع برخی کارهای بسیار ساده هستند که کاربران در انجام آن‌ها با کامپیوتر به مشکل برمی‌خورند و اگر چنین مشکلاتی برطرف شوند، می‌توانند زمان ازدست‌رفته برای حل چنین مسائلی را به حداقل برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sound
    sound | ۱۱ تیر ۱۴۰۲

    در ایران به مراتب بدتره.
    انرم افزارهای قفل شکسته، کامپیوترهای قدیمی، خدمات و سایت های فیلتر شده ولی بدون علامت، ناآشنایی با زبان انگلیسی .....

  • amirka0098
    amirka0098 | ۱۰ تیر ۱۴۰۲

    توی ایران 80 درصد دیگش صرف حل کردن مشکلات فیلترنت میشه :/

مطالب پیشنهادی