نماینده ایران در سازمان بینالمللی دریانوردی: تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است
موسوی در گفتگو با خبرگزاری شینهوا اظهار داشت عبور کشتیها از تنگه هرمز با هماهنگی برای ترتیبات امنیتی و ایمنی امکانپذیر است.
نماینده ایران در سازمان بینالمللی دریانوردی با بیان اینکه امنیت تنگه هرمز را ایران برقرار میکند گفت این تنگه برای همه به جز دشمنان باز است.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از نور نیوز، علی موسوی، سفیر ایران در انگلیس و نماینده دائم کشورمان در سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) در گفتگو با خبرگزاری شینهوا اظهار داشت عبور کشتیها از تنگه هرمز با هماهنگی برای ترتیبات امنیتی و ایمنی امکانپذیر است.
او با بیان اینکه تعهدات بینالمللی باید با احترام به تمامیت ارضی و حقوق ایران همراه باشد گفت:
تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است. ایمنی کشتیها و خدمه مستلزم هماهنگی با مقامات ایرانی است.
به گفته موسوی، ایران آماده همکاری با IMO و کشورها برای بهبود ایمنی دریایی و حفاظت از دریانوردان است: «تهران معتقد است که تجاوز آمریکا و رژیم اسرائیل ریشه وضعیت فعلی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.»
یادآور میشود این سخنان، اظهارات جدیدی نیست و ایران از ابتدای حمله آمریکا و اسرائیل اعلام کرده بود تنگه هرمز بسته نیست.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.