ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در مراسم روزجهانی کاربردپذیری اعلام شد: استفاده از تجربه کاربردپذیری برای تدوین نقشه راه دولت الکترونیک

روزجهانی کاربردپذیری با شعار «زندگی را آسان کنید» با حضور نصرالله جهانگرد- معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز پنچ شنبه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

روزجهانی کاربردپذیری با شعار «زندگی را آسان کنید» با حضور نصرالله جهانگرد- معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز پنچ شنبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران مراسم روز جهانی کاربرد پذیری که برای پنجمین سال متوالی با سخنرانی‌های مختلف و اعطای جایزه برگزیدگان کاربردپذیری در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد، نصرالله جهانگرد- معاون وزیر برگزاری این مراسم را اتفاقی مبارک و با ارزش در ایران دانست و گفت: دولت مصمم است با تکیه بر تجارب بین المللی و استفاده از توان بخش خصوصی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و اسناد دولتی را اجرایی کند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۴۰۰ خدمت در نظام اداری کشور قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارا هستند ادامه داد: گفته می‌شود از این تعداد خدمت ۲۰۰ مورد به بخش خصوصی واگذار شده است که در ۲ سال آینده باید حجم آن به واگذاری هزار خدمت افزایش یابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به آزاد سازی نسل سوم تلفن همراه و ضرورت تعریف اپلیکیشن‌های کاربردی بومی تاکید کرد: سرویس‌های بومی نیازمند دیتا و اطلاعات بومی هستند به همین دلیل نیازمند آن هستیم تا با استفاده از تحربه کاربرد پذیری برای این سرویس‌ها اطلاعات بومی تهیه و در سرویس‌های مختلف به کاربران عرضه کنیم.

88-1

جهانگرد با بیان اینکه اطلاعات و اسناد دولتی باید تا سه سال آینده کاملا دیجیتالی شوند یادآورشد: یک بررسی کلی ازآنچه تا کنون درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به ویژه در حوزه دولت رخ داده نشان می‌دهد در بسیاری از کار‌ها دچار خلل و نقصان بوده‌ایم و تعداد زیادی از وب سایت‌ها و پورتال‌های دولتی فاقد راندمان کافی هستند و عموما به دلیل پیچیدگی کاربر عام را دچار سردرگمی می‌کنند این درحالی است که حداقل انتظار ما از یک وب سایت دولتی سهولت، دقت و حفظ حقوق کاربر است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه دولت برای تحقق برنامه عمل دولت الکترونیکی مصمم است گفت: عزم دولت برای مبارزه با فساد تنها از طریق معماری دقیق اطلاعات بر بستر IT امکانپذیراست به همین دلیل به دنبال این هستیم تا با تکیه بر تحارب موفق این حوزه رفتار دولت که از ۳۵ سال قبل تا به حال در یک ساختار ادامه داشته است را باز مهندسی و در شکل و ساختار آن نیز تغییر ایجاد کنیم.

جهانگرد با تاکید براینکه برای طی دوره بلوغ نیازمند استفاده از تجارب بین المللی کاربردپذیری هستیم گفت: از انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران خواسته‌ام تا گزارش‌ها و دستاوردهای خود را برای ارائه در شورای عالی فناوری اطلاعات عرضه کند تا با اتکا بر آن‌ها بتوانیم به نقشه راه مناسبی دست پیدا کنیم.

شاهین طبری- دبیر انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ۵ ساله این انجمن تصریح کرد: این انجمن تلاش کرده است تا با برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مختلف کوچک و بزرگ شعارهای جهانی UXPA را وارد زندگی مردم کند.

وی ادامه داد: امسال ایران به طور رسمی به عضویت UXPA درآمده است گفت: تجربه کاربردپذیری در واقع تصمیم گیری‌های امروز برای تغییرات بزرگ در آینده و تضمین کننده سرمایه گذاری‌های کلان بر روی کیفیت‌ تا صاحبان صنوف مختلف TI بپذیرند با یک تغییر کوچک می‌توانند زندگی مردم را عوض کنند.

96-1

دبیر انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران با اشاره به راه اندازی جایزه کاربردپذیری برای اولین بار در ایران تصریح کرد: ‌خوشبختانه این انجمن، حامیان و همراهان خوبی از دانشگاه و صنف را در کنار خود دارد و امیدواراست تا با اتکا به این حمایت‌ها بتواند فضای کسب و کار را تغییر دهد واستانداردهای آن را بهبود ببخشد.

رییس کمسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید کرد: مجموعه کسانی که در انفورماتیک مشغول به فعالیت هستند همگی در نظام صنفی رایانه‌ای جمع شده‌اند که من امیدوارم این هماهنگی و یکپارچگی به قوی شدن صنف و اغضای آن منجر شود.

طبری با بیان اینکه درکمسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تلاش می‌کنیم تا کاربردپذیری را در دستور کار خود قرار دهیم و زمینه را برای ارائه تجربه بزرگان صنف برای استارتاپ‌ها و اعضای جدید صنف فراهم کنیم.

شهاب جوانمردی- مدیرعامل شرکت فناپ نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت کاربرد پذیری درسیستم‌های بزرگ مالی و اداری تاکید کرد: این سیستم ‌ها به دلیل ازدیاد تعداد کاربران باید بتوانند با بهره گیری از نظر کاربران نهایی و پاسخ گویی به نیاز آنها الگوی مناسبی از ارائه خدمات را برای خود و کاربران ترسیم کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تحربه کاربری در ایران، پنجمین همایش کاربرد پذیری با سخنرانی‌های مختلف و اعطای لوح تندیس به شش برگزیده کاربردپذیری خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    همایشهای الکی

  • رامین
    رامین | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    متاسفانه خیلی تئوریک بود و اصلا سمینارش کیفیت نداشت همش تبلغات خودشون بود

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    «نصرالله جهانگرد- معاون وزیر برگزاری این مراسم را اتفاقی مبارک و با ارزش در ایران دانست»
    نصرالله جان، بگو در تهران، نگو در ایران، آقا همه ایران که تهران نیست، متاسفانه تمام این همایش ها و مراسم ها فقط و فقط در تهران برگزار می شه و با این دید که فقط کسب و کار در تهران وجود داره و از اون ها باید حمایت بشه ادامه پیدا می کنه...
    اونوقت همش میان می گن چرا تهران داره منفجر می شه از جمعیت...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی