ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصوبه تست استاندارد کالاهای وارداتی IT لغو شد

یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت. هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۵

یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت.

هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون مشکلاتی از جمله نداشتن آزمایشگاه های این کار و عدم دسترسی به فناوری هایی چون معماری پردازنده و دیگر قطعات، وجود داشت، اما در صورت عملیاتی شدن این مصوبه، افزایش قیمت کالاها و فشار به خریداران را می توانستیم مشاهده کنیم.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

امروز رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خبر جلوگیری از این امر را اعلام کرد.

سید مهدی میر مهدی گفت: با بصیرت و تدبیر رئیس سازمان استاندارد، کالای جدیدی به لیست محصولات وارداتی شامل تست اجباری استاندارد، افزوده نگردیده و جلوی افزایش قیمت کالاهای IT گرفته شده است.

وی افزود: قرار بود پردازنده (CPU)، حافظه، RAM، مادربورد و اقلام دیگر، در ایران استاندارد سنجی شوند. اما عملا چنین امکانی در داخل کشور وجود ندارد و از این جهت جلوی اجرای مصوبه مذکور گرفته شد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی توان سنجش استاندارد برای محصولاتی نظیر پردازنده ها، حافظه ها و امثال آنها را ندارند و باید گفت علم ما به اندازه‌ ای نیست که اینتل را مورد سنجش قرار دهیم.

بدین ترتیب و با وجود لغو این مصوبه، بهانه افزایش قیمت از بازارهای کامپیوتر و موبایل ایران گرفته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

    حالم چند وقت پیش از این خبر گرفته شد ولی الان خوشحالم که بالاخره مسولین فهمیدن که استاندارد جهانی نیازی به تست دوباره نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی