ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Shazam پای خود را از دنیای موسیقی فراتر می گذارد؛ تشخیص و ارائه اطلاعات اقلام دیگر در یک چشم بر هم زدن

اگر اهل موسیقی باشید، قطعا نام Shazam را تا به حال شنیده اید. Shazam اپلیکیشنی است که می تواند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، مشخصات آن را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۲

اگر اهل موسیقی باشید، قطعا نام Shazam را تا به حال شنیده اید. Shazam اپلیکیشنی است که می تواند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، مشخصات آن را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آهنگ را در اختیار شما قرار دهد.

به تازگی خبرگزاری رویترز گزارش داده که مسئولین Shazam قصد دارند تا دایره فعالیت این برنامه را از حوزه موسیقی فراتر برند و ترتیبی دهند تا کاربران بیشتری بتوانند از سیستم آن در زندگی روزمره خود، استفاده نمایند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته رویترز Shazam قرار است تا با استفاده از دوربین دستگاه، از قابلیت تشخیص اشیا برخوردار گردد. اقلامی مثل خوراکی ها و یا DVD ، از جمله مواردی هستند که Shazam می تواند اطلاعات تکمیلی مربوط به آن ها را در اختیار شما قرار دهد.

برای مثال اگر DVD یک فیلم را در اختیار داشته باشید، با استفاده از Shazam می توانید اطلاعات دقیقی را در مورد بازیگران و داستان آن به دست آورید و حتی نسبت به خرید آن از سایت های مختلف، اقدام نمایید.

به دست آوردن اطلاعات اجناس از طریق اسکن بارکد آن ها، و یا استفاده از تکنیک پردازش و تشخیص تصویر، دو روشی هستند که Shazam برای رسیدن به اهداف خود می تواند از آن ها استفاده نماید. با این حال هنوز مشخص نیست که مدیران این مجموعه، کدام تکنولوژی را انتخاب کرده اند.

بد نیست بدانید که هر دو مورد اشاره شده، پیش از این توسط شرکت های دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند. برای مثال آمازون در Fire Phone قابلیتی به نام Firefly را عرضه کرد که از تکنولوژی تشخیص عکس بهره می برد. کاربران با استفاده از این سیستم می توانستند از اقلام مورد نظر خود عکس بگیرند و اطلاعات لازم در مورد آن محصول را به دست آورند.

گوگل نیز در اپلیکیشن Goggles این امکان را از طریق اسکن بارکد در اختیار کاربران قرار می داد. Goggles البته از تکنولوژی تشخیص تصویر نیز بهره می برد و می توانست اطلاعات آثار هنری و حتی اماکن تاریخی را با پردازش عکس آن ها، در اختیار شما قرار دهد. جالب اینکه گوگل به کلی این اپلیکیشن را فراموش کرده و از سال ۲۰۱۴ نسبت به آپدیت آن اقدامی نکرده است.

Shazam هم اکنون پس از تشخیص موسیقی مورد نظر کاربر، پیشنهاد خرید آن در مجموعه هایی مثل Spotify را ارائه می دهد و از این راه سود خوبی را به جیب می زند. به نظر می رسد مدیران این مجموعه قصد دارند با اضافه کردن پشتیبانی از اقلام دیگر، مجددا از طریق اتصال به فروشگاه ها آنلاین، کسب درآمد بیشتر را مورد هدف قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    دمش گرم

  • mahdi
    mahdi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    حال کردم که این قابلیت رو با ویندوزفون بمعرفی کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی