ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار جدید گوگل برای عکاسی با نسخه دوم Glass و حذف نگرانی های عمومی

در ژانویه سال جاری، گوگل اعلام کرد که دیگر عینک هوشمند گوگل گلس را به فروش نخواهد رساند و طرح «جویندگان» را نیز به حالت تعلیق درآورد. همین مسئله باعث شد تا شایعاتی شکل بگیرند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در ژانویه سال جاری، گوگل اعلام کرد که دیگر عینک هوشمند گوگل گلس را به فروش نخواهد رساند و طرح «جویندگان» را نیز به حالت تعلیق درآورد.

همین مسئله باعث شد تا شایعاتی شکل بگیرند مبنی بر اینکه شرکت مورد بحث، به طور کلی از توسعه محصول یاد شده نا امید گشته. این شایعه نیز مدتی بعد از سوی خود گوگل تکذیب شد و عنوان گشت که نمونه ی بعدی اکنون تحت نظارت Tony Fadell در دست توسعه بوده و به هیچ عنوان تا پیش از نهایی شدن، در اختیار کاربران و یا حتی توسعه دهندگان قرار نخواهد گرفت. اکنون اما اطلاعات جالبی در خصوص یک پتنت به کار گرفته شده در نسخه دوم گوگل گلس به انتشار رسیده که برخی از ایرادات مدل اولیه را رفع می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل گلس در سال های گذشته، به دلایل بسیاری به باد انتقاد گرفته شد اما یکی از بزرگترین مشکلات کاربران و افرادی که با استفاده کنندگان از این محصول رو به رو می شدند، مربوط به نقض حریم شخصی بود.

کاربران گلس می توانستند به سادگی و بدون جلب توجه و صرفا با دستور صوتی، از محیط اطراف خود عکس و فیلم تهیه کنند و در واقع همین موضوع بود که باعث نگرانی و انتقادات زیادی گشت و سپس حضور افرادی که از گلس استفاده می کردند در مکان های عمومی همچون سالن های سینما و سایر مکان های مشابه ممنوع شد.

اکنون به نظر می رسد گوگل پتنتی را ثبت و دریافت کرده که بر اساس آن، کاربر برای ثبت تصویر، ملزم به گرفتن انگشتان خود در برابر عینک است و باید ظاهر یک قاب عکاسی را با انگشتان خود برای گلس مشخص کند. گمان می رود همین راهکار نرم افزاری ساده، بتواند نگرانی های سایر مردم در خصوص حریم شخصی خود را تا حد زیادی کاهش دهد.

زمانی که گوگل اعلام کرد که نسخه دوم از گلس تحت نظارت تونی فادل توسعه خواهد یافت، در واقع امید به زنده شدن این محصول نیز به هواداران بازگشت. فادل پیشتر در اپل نیز مشغول بوده و از او به عنوان «پدر آیپاد» یاد می شود. وی سپس استارتاپ Nest را توسعه داد که سال گذشته گوگل آن را با مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار خریداری کرد؛ شرکت یاد شده همانطور که برایتان گفتیم، در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت تا فادل را مسئول توسعه نسل دوم گوگل گلس کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    یکم راهکار ساده انگارانه ای به نظر میرسه اما از هیچ بهتره! در ضمن همین الان دوربین های کوچیکی که خیلی مخفی تر و غیر قابل دید تر هستن به راحتی قابل دسترس هستش ! حالا باز این گوگل گلس تو چشمه و میشه وقتی در اطرافت روی چشم استفاده کننده هست دیده بشه! اونا که تو خودکار و دکمه لباس و اینا هستن چی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی