ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازه زمانی پشتیبانی موبایل های سری نکسوس از آیفون کوتاه تر است

سخت افزار تلفن های هوشمند این روزها به نقطه ای قابل قبول رسیده و شرکت های بزرگ سازنده، همواره در محصولات جدید خود از نمونه هایی پرده برداری می کنند که دارای ویژگی های نرم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

سخت افزار تلفن های هوشمند این روزها به نقطه ای قابل قبول رسیده و شرکت های بزرگ سازنده، همواره در محصولات جدید خود از نمونه هایی پرده برداری می کنند که دارای ویژگی های نرم افزاری بیشتری نیز شده اند. خصوصیات نرم افزاری پویا در کنار سخت افزار قدرتمند می توانند یک تجربه کاربری عالی را به همراه داشته باشند.

گوگل به احتمال زیاد نسخه ششم از اندروید موسوم به مارشملو را در سه شنبه آینده، هفتم مهرماه به شکل نهایی منتشر خواهد کرد و این در حالیست که اپل نیز در هفته گذشته iOS 9 را به دست کاربران محصولات همراه خود رساند. iOS 9، از محصولی به نام iPad 2 نیز پشتیبانی به عمل می آورد که در واقع بیش از ۴ سال پیش رونمایی و عرضه شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مقایسه پشتیبانی اپل و گوگل از محصولات سخت افزاریشان.

وب سایت «اندروید پلیس» در اقدامی جالب، یک نمودار را تهیه کرده و همه محصولات سری نکسوس را در کنار آیفون و آیپدها قرار داده. در این بخش، اندروید همواره به عنوان پلتفرمی شناخته شده که با مشکل بروز رسانی مواجه است. البته این مشکل از سوی خود گوگل نیست اما نتیجه نهایی، خبرهای ناخوشایندی را برای کاربران اندروید به همراه داشته. در بسیاری از اوقات،‌ پیش آمده که یک محصول نه چندان قدیمی به طور کلی در نسخه های پیشین خود رها شده. البته باید اشاره داشت که اپل نیز با چنین مشکلی رو به روست و نمی تواند نسخه های جدید و ویژگی های آنها را به دستگاه های قدیمی بیاورد اما چنین شرایطی در اکوسیستم iOS بسیار کمتر رخ می دهند.

برای تماشای تصویر در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک کنید.
برای تماشای تصویر در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک کنید.

اطلاعات مندرج در این نمودار، بیانگر آن هستند که محصولات اپل برای مدتی طولانی تر پشتیبانی می شوند. حتی اگر محصولات قدیمی همه ویژگی های جدید نرم افزاری را دریافت نکنند، شاهد بروز رسانی کلی دستگاه خواهیم بود. محصولات اپل، به طور متوسط ۴۳.۹ ماه مورد پشتیبانی قرار می گیرند و این در حالیست که آیپد ۲، اکنون برای ۵۴ ماه است که از سوی اپل پشتیبانی می شود.

در قلمروی گوگل اما، اولین نکسوس حدودا کمی کمتر از ۲ سال مورد پشتیبانی قرار گرفت که البته اکنون این وضعیت بهتر شده و نکسوس ها دارای عمر پشتیبانی بیشتری شده اند. تبلت نکسوس ۷ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، اکنون برای ۳۸ ماه است که از سوی گوگل پشتیبانی شده و قرار است اندروید مارشملو را نیز دریافت کند.

به طور میانگین، عمر پشتیبانی از سری نکسوس ۲۸.۲ ماه بوده است. بیشتر کاربران البته به این موضوع، به عنوان یک مشکل نگاه نمی کنند زیرا هر سال یا هر دو سال یک بار، اقدام به بروز رسانی موبایل یا تبلت خود می کنند.

البته این چارت، بخشی دیگر از داستان را در بر نمی گیرد؛ معمولا پلتفرم جدید [چه در iOS و چه در اندروید] به راحتی و روانی در دستگاه های قدیمی اجرا نمی شوند. گوگل اکنون وعده می دهد که دستگاه های خود را دست کم تا دو سال مورد بروز رسانی قرار داده و علاوه بر این، تا یک سال نیز بروز رسانی های مرتبط به بسته های امنیتی را برای همان دستگاه ها منتشر نماید. با اینحال، باز هم شاهد آن هستیم که بازه بروز رسانی محصولات گوگل و پشتیبانی شدن آنها، کوتاه تر از گجت های توسعه یافته توسط اپل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۲ مهر ۱۳۹۴

    من اگه جای گوگل بودم و تموم شرکت هایی که از سیستم عامل اندروید رو توزیع میکنن هر سال اون هارو ملزم به اپدیت می کردم ، چون اندروید پلتفرم هست با امنیت پایین که هرسال بهبود پیدا کردن از اول، میدونین چقدر دستگاه اندرویدی فرسوده و قدیمی هنوز مورد استفاده مردم هستن؟؟؟ شاید همه اوضاع مالی خوبی ندارن که هر دو سال حداقل دستگاه نو خریدای کنن! :|

  • محمد
    محمد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    کلا اسم نویسنده(مستکین) میاد آدم میدونه مطلب قراره در مورد خوبی های اپل و بدیای بقیه باشه.جالبه برام خسته ام‌نمیشی.همیشه کارت همینه.

  • مهمان
    مهمان | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    به نظر من اپل خیلی خوب از محصولات خودش پشتیبانی می کنه و این واقعیت و اقای مستکین درست می گه اما در محصولات قدیمی به خوبی اجرا نمی شه اما اندروید فقط یک یا دو سال پشتیبانی می شه مثلا من نوت سه دارم زمانی که فقط نوت 4 وجود داشت و نوت پنج نیومده بود با این حال به اندروید 5 خیلی دیر و زمانی که اپدیت شد سامسونگ به بعضی کشور ها داد و به بعضی نداد که البته این تقصیر سامسونگ هست ولی با این حال همه محصولات اندرویدی این جوری هستند

  • عرفـــان
    عرفـــان | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    آپدیت دادن به هر قیمتی هم خوب نیست، وقتی قراره باعث لگ زدن گوشی بشه بهتره آپدیت نشه
    اینا همش بازی با اعداد و ارقامه

  • حمید
    حمید | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    دعا کنید نکسوس ۴ منم براش مارشملو بیاد.
    حیفه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی