ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Gram آشنا شوید؛ لپ تاپ تازه ال جی که مک بوک ایر اپل را به رقابت می طلبد

کاربران آمریکایی، امروز پس از مراجعه به فروشگاه های مایکروسافت با یک لپ تاپ جدید مبتنی بر ویندوز 10 از برندی آشنا روبرو شدند. این برند که بیشتر به خاطر تلویزیون، لوازم خانگی و تلفن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

کاربران آمریکایی، امروز پس از مراجعه به فروشگاه های مایکروسافت با یک لپ تاپ جدید مبتنی بر ویندوز 10 از برندی آشنا روبرو شدند. این برند که بیشتر به خاطر تلویزیون، لوازم خانگی و تلفن  های هوشمندش شناخته می شود ال جی نام دارد که به تازگی لپ تاپ های سری Gram Ultra خود را به مخاطبان آمریکایی معرفی نموده تا مطمئن شود که در بازار ویندوز 10 برای خود سهمی دارد.

اصلی ترین نقطه قوت این دستگاه ها ارتباط زیادی با سیستم عامل جدید مایکروسافت ندارد چراکه خبری از نمایشگر تاچ یا دوربین RealSense برای بهره گیری از قابلیت Windows Hello در این لپ تاپ نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مقابل این شرکت کره ای تلاش داشته تا روی امکانات سودمند مرسوم نظیر ابعاد جمع و جور و کیفیت بالای نمایشگر تمرکز داشته باشد.

این دستگاه 14 اینچی همان ابعاد مک بوک ایر 13 اینچی و Lenovo Yoga 3 Pro را دارد و نمایشگر IPS آن هم با رزلوشن 1080p خود به مراتب بهتر از نمایشگر قدیمی سری مک بوک ایر اپل است.

اما نام Gram از وزن محصولات مورد بحث اقتباس شده چراکه کمتر از یک کیلوگرم (980 گرم) وزن دارد و از مک بوک ایر 11 اینچی سبک تر است. اما قیمت این دستگاه هم به گونه ای انتخاب شده که سری لپ تاپ های ایر اپل را برای رقابت نشانه می گیرد و از 899 دلار برای مدل 13 اینچی با چیپست Core i5 اینتل، 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم آغاز می شود.

گفته می شود که کیفیت ساخت این دستگاه در مقایسه با لپ تاپ های باریک اپل با بدنه های آلومینیومی یک دستشان تعریف چندانی ندارد و استحکام پایین آن را می توان هم در کیبورد و هم زیر دستگاه احساس نمود.

مایکروسافت اما در نظر دارد لپ تاپ های سری Gram الجی را در خرده فروشی ها و فروشگاه آنلاین خود عرضه نماید و برای آنکه نشان دهد این محصول فاقد هر نوع نرم افزار زائد است آ ن را در گروه Signature Edition سایت خود جای داده است.

آمازون نیز از امروز لپ تاپ های 14 اینچی جدید الجی را در قالب دو نسخه عرضه خواهد کرد؛ مدل پایه با بهره گیری از چیپست Core i5 اینتل و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 999 دلار و مدل بهره مند از چیپست Core i7 و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1399 دلار در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

متاسفانه پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ Gram الجی از نسل پنجم سری Broadwell انتخاب شده اند که سرعت و عملکرد قابل ملاحظه نسل ششم چیپ های Skylake را ندارند.

همین مساله باعث شده که دستگاه یاد شده عمر باتری پایینی داشته باشد و باید بگوییم که این میزان در حقیقت از رقم 7.5 ساعت اعلام شده برای آن هم کمتر است و همانطور که تایید خواهید کرد این روزها چنین رقمی بسیار پایین به حساب می آید.

علاوه بر این کاستی، دو امکان سودمند دیگر در این محصول نیز به چشم نمی خورند: نخست کیبورد بک لایت و دیگری کارت ریدر SD. این لپ تاپ در مقابل دارای یک پورت HDMI و کارت ریدر میکرو اس دی است تا به طریقی نبود امکانات متداول را با استفاده از امکانات غیر مرسومش جبران کند.

dsc00414

dsc00411

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    7.5 ساعت شارژ رقم بسیار پایینی است؟
    مگه مک بوکی داریم بیشتر از 7 ساعت شارژ نگه داره
    ال جی گرم 13 و 14 و 15 اینچ فول اچ دی عرضه میشه و 980 گرم برای 15 اینچ Core i7 هست

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۷ مهر ۱۳۹۴

    حفره های امنیتی اپل
    http://betanews.com/2015/02/22/os-x-ios-and-linux-have-more-vulnerabilities-than-windows/

  • MaKenZi
    MaKenZi | ۷ مهر ۱۳۹۴

    درود

    دوست عزیز، شما میتونی با یه جستجوی ساده، لیست تمام نقل و انتقالاتی که ویندوز و مک بین هم داشتن رو پیدا کنی و ببینی که مک هم امکانات بسیار زیادی رو از روی ویندوز الهام گرفته!

    بد نیست که صرف داشتن یک محصول، تصور بهترین بودن اون محصول و در پی اون، تعصب بی‌مورد رو کنار بذاریم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی