ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام کسب و کار خود در حوزه واقعیت افزوده را به شرکت دیگری واگذار می کند

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز هیجانی تازه را به صنعت تکنولوژی دنیا آورد. اما همه شرکت ها نیز در مورد این مقوله هیجان زده و مشتاق نیستند؛ کوالکام یکی از این نام هاست که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز هیجانی تازه را به صنعت تکنولوژی دنیا آورد. اما همه شرکت ها نیز در مورد این مقوله هیجان زده و مشتاق نیستند؛ کوالکام یکی از این نام هاست که تصمیم گرفته واحد واقعیت افزوده خود را به شرکت PTC که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت می کند بفروشد که البته ارزش نهایی این قرارداد هنوز هم مشخص نشده.

محصول اصلی این واحد Vuforia نام دارد که نوعی پلتفرم و کیت توسعه نرم افزار برای توسعه دهندگان و شرکای کوالکام است و می توانند با استفاده از آن تجربیات واقعیت افزوده را ایجاد نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پلتفرم ظرف 5 سال اخیر در پروژه های مختلفی نظیر TARDIS مینیاتوری (ماشین زمانی که در سریال علمی و تخیلی دکتر هو مورد استفاده قرار گرفته)، اپلیکیشن Sesame و اخیرا عینک رانندگی جالب و البته عجیب مینی مورد استفاده قرار گرفته است.

البته مشخص نیست که آیا PTC علاقه ای به تکنولوژی مذکور و حفظ پلتفرم  Vuforia به شکل کنونی اش دارد یا خیر اما تصمیم گرفته که کل کسب وکار کوالکام در حوزه واقعیت افزوده را خریداری کند.

این کسب و کار اکوسیستم توسعه دهندگان این شرکت را نیز شامل می شود؛ بدان معنا که پروژه هایی که هم اکنون در دست انجام هستند باید همچنان ادامه پیدا کنند و روند معمول شان را دنبال نمایند.

چنین اقدامی برای کوالکام صرفا به معنای خروجش از دنیای واقعیت افزوده است و بس با این همه، شرکت مورد بحث اعلام داشته همچنان «به تلاش هایش برای پیشبرد تکنولوژی های کامپیوتری و در نتیجه فراهم نمودن طیف وسیعی از کاربری ها برای مشتریان و کسب و کارهای سراسر دنیا ادامه خواهد داد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hublot
    hublot | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    واقعا شما طرفداران مایکروسافت چرا اینقدر منو اذیت میکنید ؟

مطالب پیشنهادی