ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرده برداری از اسرار اپل؛ در آزمایشگاه فوق سری اهالی کوپرتینو چه می گذرد؟

کارمندان اپل به آن Vallco Parkway می گویند. این ساختمان وصف ناپذیر که فاصله اندکی با مقر فرماندهی اپل، Infinite Loop در کوپرتینو دارد، ارتباط مستقیمی با انگشتان ما و تمام کسانی که از کامپیوترهای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

کارمندان اپل به آن Vallco Parkway می گویند. این ساختمان وصف ناپذیر که فاصله اندکی با مقر فرماندهی اپل، Infinite Loop در کوپرتینو دارد، ارتباط مستقیمی با انگشتان ما و تمام کسانی که از کامپیوترهای اپل استفاده می کنند دارد.

این آزمایشگاه Input Design Lab نام دارد و جایی است که تمام کیبوردها، ترک پدها و ماوس های اپل، پیش از معرفی و عرضه به بازار، مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند. گوشه کنار ساختمان پر است از ماشین های قدرتمندی که گیک ها و علاقه مندان به تکنولوژی را شگفت زده می کند.

تاکنون هیچ خبرنگار و عکاسی حق ورود به ساختمان IDL را نداشته اما اکنون، برای ثبت وقایعی جذاب و متفاوت از درون مراکز کاری اپل، این کمپانی اجازه تهیه گزارش از ساختمان را به خبرنگاران اعطا نمود. در ادامه، مشاهدات خبرنگار وبسایت مدیوم را تماشا و مطالعه خواهید نمود.

medium-apple-2-w600

در یکی از آزمایشگاه های تست کاربران، اپل سوژه را در برابر کیبرد قرار می دهد و با اتصال سنسورهایی به او، میزان اثرگذاری تایپ کردن روی بدن را اندازه می گیرد. کیت برگرون، معاونت بخش اکوسیستم محصولات و فناوری های اپل می گوید: «ما مطالعات کاربری داخلی انجام می دهیم و تعداد گسترده ای از افراد را مورد استفاده قرار می دهیم. ما میزان استهلاک ماهیچه ها و حافظه، آکوستیک، دقت و دیگر تست ها را روی کیبردها انجام می دهیم.»

medium-apple-3-w600

برگرون مدعی می شود که: «دقت تایپ کردن، استانداردی است که ما استفاده می کنیم. همینطور اینکه ببینیم چقدر طول می کشد تا یک کاربر به کیبورد جدید عادت کند. تست ها نشان می دهد که کاربران به کیبردها سریع تر عادت می کنند و مرکز کلیدها را با دقت بیشتری می یابند.»

medium-apple-4-w600

سپس به یکی از مناطقی می رسیم که برگرون آن را Characterization Lab می نامد. این فضا پر است از ماشین ها و ابزارهای عجیب و غریبی که عمدتا توسط اپل ساخته و سر هم بندی شده اند تا قادر به تست تجهیزات شرکت باشند.

بسیاری از آن ها، ربات هایی هستند که طی برنامه ای مشخص، روی صفحات مخصوص کلیک یا تپ می کنند یا حتی ماوس را تکان می دهند تا عملکرد و چالاکی را بررسی نمایند. نتایج آزمایش ها نیز توسط نرم افزارهای حرفه ای و پیشرفته مورد بررسی قرار می گیرد.

برگرون در این باره می گوید: «هر محصول جدیدی به آزمایش مخصوص خود نیازمند است. ما باید لوازمی را طراحی کنیم تا بتوانیم محصول را آزمایش کنیم. تیم ما تلاش بسیاری در جهت مشخص کردن هویت محصولات با طراحی های مختلف در سریع ترین حالت ممکن می کند.»

medium-apple-5-w600

ماشینی که در تصویر بالا می بینید یک کلیک کننده است. البته بیشتر شبیه پیچ گوشتی به نظر می رسد اما در حقیقت اپل برای تست تمامی کیبردهایی که به بازار عرضه می شوند، از این دستگاه استفاده می کند.

medium-apple-6-w600

یک ربات دیگر، دوام دستگاه را تحت آزمون قرار می دهد. بیش از 5 میلیون کلید در هر تست فشرده می شود تا استحکام دستگاه تایید شود. حتی پس از تولید نیز، اپل تعدادی از محصولات عرضه شده به بازار را به این آزمایشگاه می آورد تا مطمئن شود همه چیز سالم و سلامت است. همین مسئله سبب می شود تا ازمایشگاه در طول سال سرگرم باشد.

medium-apple-7-w600

یک لابراتوار طراحی بدون پرینتر سه بعدی معنایی ندارد. اپل با استفاده از MakerBot مخصوص خود، قطعات مورد نیاز برای توسعه ماشین ها و ابزارهای تست را می سازد.

medium-apple-8-w600

اپل ماوس ها و ترک پدهایش را روی سطوح مختلفی آزمایش می کند، شیشه، فلز، ملامین، چوب و حتی بتن. بازوی این ربات یک ترکپد را روی سطحی چوبی مورد آزمایش قرار می دهد.

medium-apple-9-w600

جان ترنوس، معاونت بخش مک، آیپد، اکوسیستم و مهندسی صدا می گوید: «ما آزمایش ها را مکررا تکرار می کنیم تا به کلیک مورد نظر دست یابیم، به تجربه ای جادویی برای کاربران.»

medium-apple-10-w600

هر کیبرد، چالشی متفاوت خواهد بود برای اپل. برای پی بردن به این مسئله که آیا طرح ها به درستی کار می کنند یا خیر، اپل پروتوتایپ ها را بسیار بزرگ تر از حالت واقعی می سازد. اگر با دقت به تصویر بالا بنگرید، در میز بلندی که سمت چپ قرار گرفته، کنار صندلی نمونه ها را می بینید.

medium-apple-11-w600

در اتاق آکوستیک، اپل میزان صدایی که محصولات تولید می کنند را می آزماید. ترنوس می گوید: «برای دریافت احساس مورد نظر، باید صدای مورد نظر را هم دریافت کنید.» سرتاسر اتاق را پوشش های ضد صدا فرا گرفته است.

اپل برای تست مجیک کیبرد جدید نیز از همین اتاق استفاده کرد. برگرون می گوید: «به خاطر تفاوت های ساختاری میان سوژه تست و آنچه به بازار عرضه می شود، این کیبورد مخصوص نیازمند مانیتورینگ شدید و توجه بسیار است تا مکانیسمی عالی داشته باشد. در اولین تلاش، مکانسیم صدایی داشت که ما دوست نداشتیم، بنابراین آن را تغییر دادیم تا به جایی برسد که مشتریان هم صدای آن را بپسندند.»

medium-apple-12-w600

وقتی اپل Magic Trackpad 2 را آزمود، باید صدای آن را هم تنظیم می کرد، هم صدای فشرده شدن انگشت و هم صدای برداشته شدن. در نهایت آنگونه که ربات ها در اتاق ضد صدا عمل می کنند ارزش چندانی ندارد و آزمون باید توسط انسان انجام پذیرفته و گوش آن را بشنود. ترنوس به صورت خلاصه می گوید: «تصمیم نهایی با طرح این سوال گرفته می شود: چه احساسی در مورد صدا داریم؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • گلمراد
    گلمراد | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    حالا بياين بگين اپل پول ارم سيبشو ميخوره :|
    احمقانه ترين جمله اي كه تا الان شنيدم

  • احسان ح
    احسان ح | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    بابا منم طرفدار اپل اما یکی از بزرگترین کمپانی های تولید لوازم الکترونیکیه نمیشه انکار کرد ولی این پست دیگه جای کل کل نیست، واقعا تلاششون قابل ستایشه هرچند بخاطر در آمد باشه

  • Babak
    Babak | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    ولى با اين همه لابراتوارهاى پيشرفته ، خيلى برام عجيبه كه قضيه Bend gate براى آيفون هاى سال قبل ، چجورى قابل توجيه است.
    چطور يه همچين مشكلى كه به سادگى قابل پيشگيرى بود ، رخ ميده.

  • Ghost
    Ghost | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    نه داداش شما بيشتر از اينا ميفهمى ، همينكه با سرفس پروت كامنت ميزارى خيليه .

  • arsham
    arsham | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    اپل کارش درسته ولی این فقط اپل نیست که همچین آزمایشگاه هایی رو داره همه شرکت های بزرگ دنیا اینچنین آزمایشگاه هایی رو با یک سری تفاوت ها دارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی