ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اکنون سومین کشتی ساز بزرگ دنیاست

وقتی نام سامسونگ می آید بیشتر ما یاد موبایل های پرچمدار مشهور این شرکت کره ای همانند گلکسی S6 edge یا گلکسی نوت 5 می افتیم که بخش بزرگی از بازار دنیا را قبضه نموده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

وقتی نام سامسونگ می آید بیشتر ما یاد موبایل های پرچمدار مشهور این شرکت کره ای همانند گلکسی S6 edge یا گلکسی نوت 5 می افتیم که بخش بزرگی از بازار دنیا را قبضه نموده اند. همه این محصولات در کارخانه های کره جنوبی ساخته و به سراسر جهان ارسال می شوند.

تقریبا همه شرکت های تولید کننده موبایل، بیشتر تمرکزشان روی وسایل الکترونیک، تجهیزات شبکه و دیگر تکنولوژی های مخابراتی و تجارت های مرتبط به آنهاست. اما سامسونگ با بقیه فرق دارد. این غول الکترونیک کره ای، فقط در زمینه تولید تبلت و اسمارت فون فعالیت نمی کند و اینها تنها بخشی از تولیدات گسترده آن به شمار می روند. نام کامل این کمپانی، سامسونگ الکترونیکس و شرکتی چند ملیتی با چندین شرکت وابسته است که دفتر مرکزی آنها در سئول واقع شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ به غیر از شاخه الکترونیکس، بخش صنایع سنگین نیز دارد که به اختصار (SHI) نامیده می شود. «صنایع سنگین سامسونگ»، از تابستان سال گذشته به عنوان سومین کشتی ساز بزرگ دنیا انتخاب و معرفی شد. محصولات این شرکت، بسیار عظیم و غول پیکر هستند و از جمله باید به نخستین سکوی نفتی شناور (FLNG) با پایه های بلند 488 متری اشاره کرد که توسط شرکت Shell  برای استخراج نفت از سواحل استرالیا سفارش داده شده.

سکوی یاد شده به طور فنی یک کشتی به شمار نمی آید زیرا توان حرکت ندارد و برای جا به جایی باید از قایق های یدک کش اطرافش کمک بگیرد. مراحل ساخت این سکوی عظیم با هزینه ای حدود 12 میلیارد دلار آمریکا در سال 2017 میلادی به پایان خواهد رسید.

افتخارات صنایع سنگین سامسونگ به همین جا ختم نمی شود؛ آنها در حال ساخت نخستین کشتی های کانتینرکش عظیم دنیا که تاکنون وجود داشته هستند که به سفارش خط دریایی ژاپنی به نام Mitsui OSK به تولید می رسند. هر کدام از این کشتی ها، 396 متر طول و حدود 60 متر عرض دارند و فقط برای حرکت در اقیانوس ها مناسب هستند و در ضمن، می تواند 20 هزار کانتینر را به طور یکجا حمل کنند. سامسونگ تاکنون سه دستگاه از این کشتی ها را با هزینه ای حدود 6.9 میلیون دلار ساخته و احتمالا در سال 2017 (همانند FLNG) آماده استفاده شوند.

شرکت موردبحث در ساخت کشتی های باربری بزرگ، کشتی های کروز و تجهیزات نفتی نیز فعالیت دارد. با اینکه این محصولات بزرگ و اعداد و ارقام آنها حیرت آور هستند، اما منبع اصلی درآمد این غول کره ای را اسمارت فون هایش تشکیل داده اند.

کشتی های سامسونگ در سال 2014 میلادی مبلغی معادل 11.8 میلیارد دلار درآمدزایی برای این شرکت داشتند، این در حالیست که بخش الکترونیکس آن با فروش موبایل و تبلت، فقط در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی، حدود 44.7 میلیارد دلار را به جیب سامسونگ سرازیر کرده اند.

حالا دیگر می دانید که سامسونگ در حوزه های دیگر نیز موفق ظاهر شده و حتی ممکن است موبایلی که در دست دارید با کشتی خود این شرکت به کشور شما حمل شده باشد.

Prelude-Comparison-w600

Prelude-components-w600

Samsung-Shipyard-cranes-w600

Samsung-Shipyard-w600

Shell-Prelude-2-w600

Shell-Prelude-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • حسام
    حسام | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    از رو اپل کپی کرده سامسونگ همه روشهاش از رو اپل هست عشق است اپل گاز زده

  • m e t i
    m e t i | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    سامسونگ داره کشتی میزنه جی ال ایکس هنو تو تبلیغاش برزگ ترین قابلیته گوشیشو راحت در اومدن از جیب میدونه....///:

    من |:

    مرحوم استیو جابز %:

    مدیره سایت #:

    مدیر عامله جی ال ایس (:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی