ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۱۱ نشانه برای ترک کردن فعالیتی که به آن مشغول هستید

شما احتمالاً تا الان با موقعیت گیر افتادن در یک پروژه یا شغل مواجه شده اید. چنین موقعیتی خیلی زود می تواند تمام ذهن شما را به خود مشغول کند و کل زمان شما را ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

شما احتمالاً تا الان با موقعیت گیر افتادن در یک پروژه یا شغل مواجه شده اید. چنین موقعیتی خیلی زود می تواند تمام ذهن شما را به خود مشغول کند و کل زمان شما را بگیرد. مدام در گوش خود فرو می کنید که این کار مهم است و به نتایج خوبی خواهد رسید، اما جایی در اعماق وجود خود نسبت به موفقیت آمیز بودن آن شکی اساسی دارید. شما از طرفی نمی خواهید وقت و انرژی خود را هدر بدهید و از طرف دیگر دوست ندارید سرمایه گذاری تان تا به اینجا نیز از بین برود.

نشانه های واضحی وجود دارند که به شما می گویند باید جلوی ضرر را بگیرید و از آن عبور کنید. اما برای این کار باید اول قادر باشید این نشانه ها را شناسایی کنید، و سپس عزم فاصله گرفتن از آن را داشته باشید. بخش دوم کاملاً به خودتان بستگی دارد اما بخش اول را می توان با مطالعه ی فهرست زیر تقویت کرد.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- نسبت به نتیجه ای که می گیرید، بیش از اندازه انرژی صرف می کنید

اگر احساس کردید انرژی صرف شده توسط شما به مراتب بیشتر از نتایج مثبتی است که دریافت می کنید، ممکن است به چیزی دل بسته باشید که آینده ی چندانی ندارد. بهترین کار این است که مدت کوتاهی از موضوع دور شوید تا دید بهتری نسبت به آن پیدا کنید. اگر حس کردید موضوع مورد بحث هیچ نیروی گرانشی از خودش ندارد، شاید وقت مناسب برای رها کردن آن فرا رسیده باشد.

۲- اشتیاقی به پروژه ی مورد نظر ندارید

زندگی کوتاهتر از آن است که بخواهید آن را به بی تفاوتی و خمودگی بگذرانید. درست است که لازم نیست هر چیزی در زندگی باعث شود از وجد به هوا بپرید، اما باید لااقل اندکی اشتیاق برای ادامه ی کار در وجود خود داشته باشید. احساسات درونی خود را مورد بازبینی قرار دهید تا ببینید چنین اشتیاقی را دارید یا نه.

۳- کار مورد بحث خلق و خوی شما را تیره و تار می کند

در حالت عادی هر کسی در زندگی به دنبال احساسات خوشایند و سرزندگی است. اگر هنگام انجام کاری خلق و خویتان عوض می شود و عصبانی می شوید وقت آن رسیده است که دست از این کار بکشید. هیچ یک از اطرافیانتان از این خلق و خوی گرفته ی شما خوشحال نخواهند بود.

۴- هیچ کس دیگری به آنچه انجام می دهید اهمیتی نمی دهد

بهترین چیزها در زندگی، دیگران را نیز به خود جذب خواهند کرد. اگر هیچکس دوست ندارد دور و بر شما باشد و در کاری که می کنید مشارکت کند، وقت آن رسیده است که در مورد نحوه ی گذران وقت خود تجدید نظر کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که دیگران را نیز برای پشتیبانی از شما در کنارتان قرار می دهند.

۵- موضوع مورد بحث از شما فرد بهتری نمی سازد

Close-up of a mid adult man throwing away papers

شما باید خودتان را وقف کارهایی بکنید که از شما انسان بهتری می سازند. لحظه ای تأمل کنید و رفتار خود را مورد ارزیابی قرار دهید. آیا خودتان را در حالی که درگیر این فعالیت هستید می پسندید؟ اگر پاسخ این سؤال منفی است، ارتباط خود را با آن قطع کنید و سعی کنید بهترین نسخه ی خود باشید.

۶- هیچ کس از تصمیم شما مبنی بر ادامه ی کار حمایت نمی کند

این زندگی شماست و شما حق دارید هر طور صلاح می دانید آن را سپری کنید، اما اگر اطرافیان و عزیزانتان برای نشان دادن خطرات پیش رو، خودشان را از مسیر شما کنار می کشند، این نشانه ها را نادیده نگیرید. ممکن است شخصیت نافرمانی داشته باشید، اما این لزوماً از شما انسان فهمیده و دانایی نمی سازد.

۷- سلامتی تان تحت الشعاع قرار گرفته است

بدن شما رکنی اساسی است. بدون سلامت جسمانی قادر نخواهید بود کار چندانی از پیش ببرید. اگر حس می کنید وقتی مشغول فعالیت مورد نظر هستید سلامتی تان تضعیف می شود، مدتی از آن فاصله بگیرید و اجازه دهید بهبود پیدا کنید. سپس از موضع سلامتی می توانید به ارزیابی وضعیت مورد نظر بپردازید و تصمیم بگیرید که آیا ادامه ی این فعالیت با خطراتی که در پی دارد ارزشش را دارد یا خیر.

۸- سلامت عقلی شما تحت تأثیر قرار می گیرد

وقتی چیزی سلامت عقلی شما را تهدید می کند، ادامه ی این روند هیچ توجیهی نخواهد داشت. کار بیش از اندازه، وجود شخصی زورگو، موقعیتی که در آن احترام شما حفظ نشود، و یا انتظاراتی که به شکلی غیرمنطقی بالا هستند، هیچکدام ارزش بر هم خوردن سلامت و آرامش روان شما را ندارند.

۹- بیش از آنکه از آن تعریف کنید، به گله و شکایت از آن می پردازید

quit

برخی از افراد دوست دارند مدام از همه چیز گله کنند. اما گله و شکایت مداوم نه تنها خود شما بلکه اطرافیانتان را نیز آزرده خواهد کرد. در یک بازه ی زمانی یک هفته ای، هر بار که از فعالیت مورد نظر گله می کنید، روی یک برگ کاغذ علامتی بگذارید. برای زمانهایی که احساس مثبتی دارید نیز علامت دیگری در نظر بگیرید. در پایان هفته این دو را با یکدیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید چه کار باید انجام دهید.

۱۰- فکر می کنید «این بهترین حالت ممکن است»

هر زمان احساس کردید برای بهبود اوضاع کار دیگری از دستتان بر نمی آید بدانید در اشتباه به سر می برید. همیشه راه بهتری برای انجام کارها هست؛ حتی اگر به تلاش و زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای مهارت های خود احترام قائل شوید و ایمان داشته باشید می توانید بهتر از این عمل کنید.

۱۱- از گفتن آن به دیگران خجالت می کشید

شما باید همیشه نسبت به در میان گذاشتن اتفاقات زندگی خود با دیگران اشتیاق داشته باشید. اگر از در میان گذاشتن این فعالیت با دیگران خجالت می کشید، وقت آن فرا رسیده است که زندگی کردن با این احساس را متوقف کنید. از آن فعالیت فاصله بگیرید و به سمت کارهایی بروید که انجامشان مایه ی افتخارتان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حامد
    حامد | ۵ آذر ۱۳۹۴

    راسته میگه اگه اینتطوری من باید کلن درس کنار بزارم

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۵ آذر ۱۳۹۴

    این نشونه هارو من دارم

  • حسین
    حسین | ۵ آذر ۱۳۹۴

    اگه اینجوریه من باید ترک تحصیل کنم??

مطالب پیشنهادی