ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ و همسرش 99 درصد سهام خود از فیسبوک را واگذار خواهند کرد

مارک زاکربرگ و همسرش، پریسیلا چان، امروز 99 درصد از سهام فیسبوک شان را برای پیشرفت و ارتقای بشر بخشیدند. این رقم حدود 45 میلیارد دلار برآورد شده که سبب می شود اقدام اخیر زاکربرگ و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

مارک زاکربرگ و همسرش، پریسیلا چان، امروز 99 درصد از سهام فیسبوک شان را برای پیشرفت و ارتقای بشر بخشیدند. این رقم حدود 45 میلیارد دلار برآورد شده که سبب می شود اقدام اخیر زاکربرگ و چان در تاریخ کم سابقه باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این مبلغ مستقیما در اختیار مرکز Chan Zuckerberg Initiative قرار می گیرد، مرکزی غیر انتفاعی که سرمایه گذاری های اختصاصی انجام خواهد داد تا تاثیری مثبت روی جوانب مختلف زندگی بشر داشته باشد.

البته سهام زاکربرگ قرار نیست که به صورت کلی فروخته شده و به سازمان مذکور منتقل شود. Chan Zuckerberg Initiative به زودی تاسیس خواهد شد و سه مرتبه در سال، مبلغ حاصل از فروش سهام به آن تزریق خواهد شد، مبلغی که هر سال نهایتا یک میلیارد دلار خواهد بود.

در حقیقت، 45 سال به طول خواهد انجامید تا این ثروت به سازمان چان و زاکربرگ منتقل شود. در این بین، اگر سرمایه گذاری های سازمان به کسب سود منجر شد، مبلغ حاصل روی پروژه های دیگر سرمایه گذاری خواهد شد.

زاکربرگ این خبر را به صورت نامه ای برای دختر تازه متولد شده خود نوشت و هدف سازمان Chan Zuckerberg Initiative را به طور کلی پیشرفت پتانسیل های بشر و ارتقای کیفیت بیان کرد. مورد اول در زمینه هایی نظر پزشکی، اقتصاد و دسترسی آزاد به اطلاعات صحبت می کند و مبحث دوم در ارتباط با کاهش فقر و قدرت بخشیدن به گروه هایی است که کمتر دیده شده اند.

سال گذشته، این زوج جوان، مبلغ 25 میلیون دلار برای مبارزه با ابولا اهدا کردند تا در برابر این بیماری ایستاده و از شیوع آن همانند HIV جلوگیری کنند. زاکربرگ همچنین مبلغ 100 میلیون دلار برای بهبود کیفیت مدارس عموم Newark نیز بخشیده بود که قسمت اعظمی از آن هزینه بوروکراسی های بی دلیل شد.

بخشی از اهداف سازمان Chan Zuckerberg Initiative با پروژه Internet.org فیسبوک نیز مشترک است. زاکربرگ می خواهد اینترنت را به ضعیف ترین نقاط دنیا هم برساند. وی در این نامه به دختر خود از اهمیت های بالای اینترنت نیز می گوید: «بسیاری از فرصت های بزرگ نسل شما، در نتیجه دسترسی همه به اینترنت است. اینترنت آنقدر مهم است که در ازای دسترسی 10 نفر به اینترنت، یک نفر از فقر نجات می یابد و یک شغل جدید ایجاد می شود.»

آنچه مارک و پریسیلا قصد انجام آن را دارند، یادآور فعالیت های بیل و ملیندا گیتس است. موسس مایکروسافت به همراه همسرش، سال 2000 میلادی، بنیادی با نام خود راه انداختند و تا به امروز مبلغ 44 میلیارد دلار هزینه کرده اند، اندکی کمتر از ثروت 45 میلیاد دلاری زاکربرگ.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محسن
    محسن | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    اقا جناب وزیر تو هفتاد سالگی حالا که مچش رو گرفتن میگه شاید
    بخشی از ثروت رو ببخشم حالا این اقانون در چهل سالگی با تولد اولین فرزندش 99 در صد از ثروتش رو میبخشد واقعا قابل تحسین است .اگر هم به قول دوستمآن بخاطر فرار از مالیات باشه بازم احسنت به نظام اداری اون کشور.

  • شاهين كرمى
    شاهين كرمى | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    جهان از ان روزى گشف خشتهاى گلىً در پرسپوليس در علم بيشرفت بسيار كرد امريكاى ها خوب متوجه جهان گذشت شدن ما در ايران جام جهان نما داشتيم كه دنيا را رسد ميكرديم كه تمام جهان در دست ما ايرانيان بود متسفانه بعداز اينكه در خاورميانه اتشفشان شد وزلزله بزرگى درجهان اتفاق افتاد باغهاى دوران بابل وتمدن جيرفت كرمان وكليه امكانات بشرى در شهداد از بين رفت فقط كتوب ان زمان بر خشت نوشت ميشد و بعد لعاب ابى رنگين داد ميشد ودر كف درياها نكهدار ميشد كه باوسيل ازبابت انفجار جهان افتاد كاخهاي سرزمين پارس را درنورديد انسان باز به تلاش خود ادامه داد تا امروز دارد به ان تمدن نزديك ميشود اين زاكربرك از همان انساهاى ان زمان است كه با فكر بزرگش جهان را مديريت ميكند در ضد سال اينده ما باز در شاه راه ان زمان قرار ميكيريم به اميد ان روز شاهين كرمى براى اطلاات بيشتر در خدمت هستم

    • آقا مصطفی
      آقا مصطفی | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

      داداش اینی که نوشتی قسمت 4 "ارباب حلقه ها" ست که می خوای با پیتر جکسون بسازی؟

      • safi
        safi | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

        چقدر حماسی بود این متن

  • فرزانه
    فرزانه | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    زاکر برگ مراسم ازدواج ساده و ماه عسل ساده ای هم داشت و کلا سبک زندگی ساده ای داره به نظر من که انسان توسعه یافته ای هست

  • amir
    amir | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    عزیزان اگه واقعا این طور باشه خوبه
    چون یکی از خودشون باید خرابکاری هاشونو جمع کنه و به عنوان یک فرد خوب شناخته بشه و فعلا برا مردم دنیا همین طوره مگر عکسش ثابت شه
    دوم این آقا اینقدر داره و صاحبهای اصلیش بهش میدن که اگر همه ی پولاش رو بده بازم ساپورت میشه
    تازه این که چیزی نیست نسبت به ادواردو آنیلی
    ایشون که کشتنشون در 50 سال پیش میتونستن درآمد سالیانه شصت یا 60 میلیارددددد دلار داشته باشن ولی ..... برین تحقیق کنین ممنون.

    • بهزاد
      بهزاد | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

      واقعا همین طوره. شک به دلت راه نده. شما هم می تونی یه همچین کاری بکن تا خرابکاری هات پوشونده بشه و به عنوان یه فرد خوب شناخته بشی. خیلی از شیخ های عرب و نفت داران روس و شرکت داران چین هم میلیاردها دلار دارن ولی کسی تا حالا ندید کمکی به کسی بکنن.

  • متین
    متین | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    بیل گیتس و مارک انسانهای بزرگی هستند که در تاریخ اسمشان بخاطر خدمت به تکنولوژی و انحام کارهای خیریه ماندکار خواهد ماند .
    مهم اینست انسان باشی و به فکر همه که این دو هستند .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی