ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

مهم ترین روند های بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۵

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، وقت آن فرا رسیده است که نگاهی بیندازیم به سالی که گذشت و اشاره ای داشته باشیم به اهمیتی که مصرف کنندگان برای توسعه ی استراتژی های ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، وقت آن فرا رسیده است که نگاهی بیندازیم به سالی که گذشت و اشاره ای داشته باشیم به اهمیتی که مصرف کنندگان برای توسعه ی استراتژی های بازاریابی محتوایی آفریده اند. جلب مشارکت مخاطبین، خلق محتوای مفید و هماهنگ کردن محتوا با نیازها و روندهای مصرف کنندگان، همه و همه اثربخشی خود را در ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان و جلب وفاداری آنان ثابت کرده اند. مواردی که ذکر شد در سال ۲۰۱۶ اهمیت حیاتی تری پیدا خواهند کرد.

با اوج گرفتن اهمیت تولید محتوا در سال ۲۰۱۵ به بیشترین میزان خود تا به حال، تعداد بسیار زیادی از بازاریابان آن را بنیادی ترین استراتژی خود برای رسیدن به نتایج مورد نظرشان یافته اند. در ادامه، چند استراتژی بازاریابی محتوایی را از نظر خواهید گذراند که شرکت ها در سال گذشته برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت بی چون و چرای خود از آنها بهره گرفته اند.

با دیجیاتو همراه باشید.

محتوای به هنگام تر

با وجود سیل ایمیل های تبلیغاتی و اسپم هایی که هر روز اینباکس ما را پر می کنند، زمان در سال ۲۰۱۵ اهمیت زیادی پیدا کرد. برند ها همیشه می خواهند مطمئن شوند پیام هایشان نه تنها دریافت، بلکه خوانده و پاسخ داده می شوند. البته هیچ راهی وجود ندارد که بتوان حقیقتاً از این مسئله اطمینان حاصل کرد. بمباران اطلاعاتی که مدام به سمت دستگاه های دیجیتال سرازیر می شوند هر کسی را از پا در می آورد. پیام های تبلیغاتی نیز در این میان به شکلی اجتناب ناپذیر از دست می روند. با وجود کاهش اثربخشی بازاریابی ایمیلی، در سال ۲۰۱۵ زمان تاکتیک هایی فرا رسید که مصرف کنندگان را در پذیرا ترین حالت ممکن هدف قرار دهند.

برای مثال می توان از خدماتی مثل پیام رسانی هوشمند Appboy نام برد. این سرویس می تواند بازه ی زمانی مناسب برای رساندن پیام تبلیغاتی به کاربر را شناسایی کند؛ یعنی زمانی که کاربر در آن بیشترین آمادگی برای پاسخگویی و خواندن پیام یک شرکت را دارد. با استراتژیک تر شدن تلاش هایی که برای گسترش جامعه ی مشتریان انجام می شود، اتخاذ چنین رویکردی در قبال زمان مناسب، در آینده ی بازاریابی محتوایی حیاتی خواهد بود.

محتوای شخصی تر

وبسایت های ناپویای سال های گذشته در سال ۲۰۱۵ کم کم جای خود را به وبسایت های پویا تری داده اند. وبسایت پویا وبسایتی است که خود را با پروفایل کاربران تطبیق می دهد و محتوایی که در اختیار آنها قرار می دهد را با توجه به فعالیت های قبلی آنها تنظیم و تعدیل می کند. این نیاز به پویایی و نوآوری، نیازمند آن است که بازاریابان راهکارهای تازه را فرا بگیرند، برای بازآفرینی دانسته های خود قدم پیش بگذارند و به جمع به کارگیرندگان استراتژی های شخصی سازی بپیوندند.

وبسایت هایی مثل Urban Outfitters از طراحان لباس خصوصی و الگوریتم های رایانه ای برای تشخیص سلیقه و سبک لباس پوشیدن خاص مشتریان خود استفاده می کنند و پیشنهادات خود را بر این اساس پالایش می کنند. باید انتظار شخصی سازی محتوا را هم داشت. شرکت ها و انتشارات های مختلف، برای سازگار کردن پیشنهادات خود با روحیات مشتریانشان، الگوهایی نظیر موقعیت مکانی، علاقه، رفتار، و ارجاع آنها را هدف قرار خواهند داد. امید می رود این موضوع در نهایت به ایجاد رابطه ای رضایت بخش تر میان مشتری و برند منجر شود. افزایش سرعت این روند با بالا رفتن نرخ استفاده از پلتفرم ها و محصولات جدیدی میسر شده است که به شرکت های کمک می کنند وبسایت های خود را فشرده و محتویات آنها را با شخصیت، تمایل به خرید، و دیگر الگوهای بازدید کنندگانشان هماهنگ کند.

محتوای اجتماعی تر

با وجود جریان مداوم اطلاعاتی که روی پلتفرم های مختلف با یکدیگر هماهنگ می شوند و تقریباً به تمام گوشه های جهان راه می یابند، شبکه های اجتماعی از نظر فرصت های بازاریابی محتوایی حکم معدن طلا را دارند. پلتفرم های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام و لینکدین برای تسخیر علاقه ی مصرف کنندگان، روز به روز مورد استفاده ی بیشتری قرار می گیرند. استراتژی های مورد استفاده روی شبکه های اجتماعی نیز مدتهاست اثربخشی خود در بهبود وفاداری مشتریان، ایجاد جمعیت دنبال کننده و تبدیل آنان به مشتریان جدید را نشان داده اند. در مورد همکاری پایاپای بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی مطالب بینهایت زیادی منتشر شده است. این کار از لحاظ بازده نیز مقرون به صرفه است. تحقیقات Hubspot نشان داده است ۸۴ درصد بازاریابان، ۶ ساعت بازاریابی شبکه های اجتماعی در هفته را برای افزایش ترافیک خود کافی می دانند.

۲۰۱۶ و آینده ی پیش رو

بدون شک سال ۲۰۱۵ سال مهمی برای بازاریابی محتوایی بود. با برجسته تر شدن نقش پلتفرم ها و اپلیکیشن های الگوریتمی، نیاز به شخصی سازی برای ایجاد وفاداری به برند و جلب دنبال کننده روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. رسانه های اجتماعی به شدت نفوذ خود را حفظ کرده اند و مشارکت در آنها برای تمام تیم های بازاریابی که به دنبال موفقیت هستند الزامی است.

این تاکتیک ها توانایی شرکت ها در آینده نگری و پیش بینی روندهای بازار و در عین حال خلق تجربه ای دوست داشتنی تر و شخصی سازی شده تر برای مصرف کننده را بهبود بخشیده اند. پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان تمرکز این حوزه روی شخصی سازی و تجربه ی مشتریان باشد و استراتژی های آنلاین به استراتژی های آفلاین تجربه ی مشتری نیز کشیده شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • opda511
    opda511 | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    اپلیاتو چرا خبر کاهش 21درصدی سهام اپل را نمیذاری ؟؟؟؟ 160 میلیارد دلار کاهش ...

مطالب پیشنهادی