ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

توصیه های لوئیس فون آن، مدیرعامل و مؤسس Duolingo برای یادگیری زبانهای خارجی

یادگیری یک زبان خارجی برای هر کسی مفید است. این کار با بالا رفتن سن ما، روز به روز برایمان دشوار تر می شود اما با ایجاد یک فرایند مناسب برای این منظور و متعهد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

یادگیری یک زبان خارجی برای هر کسی مفید است. این کار با بالا رفتن سن ما، روز به روز برایمان دشوار تر می شود اما با ایجاد یک فرایند مناسب برای این منظور و متعهد ماندن به هدف ها، می توان خیلی زود یک زبان خارجی را فرا گرفت.

لوئیس فون آن، مدیرعامل Duolingo، برخی از توصیه ها و ترفند های یادگیری یک زبان خارجی را با مخاطبان خود در میان گذاشته است که برخی از آنها را در ادامه خواهید خواند.

از نظر لوئیس همه چیز با فهرستی از کارها و یک زمانبندی مشخص شروع می شود. او می گوید: «من هر روز فهرست کارهایی که باید انجام دهم را نگاه می کنم تا ببینم دقیقاً چه کارهایی انجام شده اند و چه کارهای دیگری باید انجام شوند».

به زبانی که می خواهید فرا بگیرید فکر کنید و قدم های لازم برای تنظیم یک برنامه ی منسجم یادگیری را بردارید. در نظر گرفتن مهلت زمانی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما در این زمینه می تواند ایده ی خوبی باشد.

لوئیس می گوید: «من سعی می کنم هر کاری که می خواهم انجام دهم را به قدم های کوچک تر و دست یافتنی تری خُرد کنم، به گونه ای که انجام هر یک حد اکثر چند ساعت طول بکشد. این کار برای بالا نگه داشتن انگیزه ی من بسیار نتیجه بخش است، چون هر بار که یک قدم را به پایان می رسانم احساس فوق العاده ای به من دست می دهد».

برای یادگیری یک زبان خارجی، اینکه خودتان را از پا نیندازید نیز اهمیت زیادی دارد. اطمینان حاصل کنید جلسات یادگیری و تمرین خود را در هفته پشت سر هم قرار نمی دهید و همه ی کارها را برای یک روز و آن هم بعد از ظهر نمی گذارید.

لوئیس در این باره می گوید: «هر روز کمی تمرین کنید. اینکه هر روز یک ساعت تمرین کنید بهتر از آن است که در یک روز هفت ساعت به تمرین بپردازید». ساعات یادگیری مداوم و طولانی نه تنها توان مغز شما را تحلیل می برد و یادگیری را برایتان دشوار می کند، بلکه اگر آن روز خاص مشکلی پیش بیاید و نتوانید طبق معمول به تمرین بپردازید به معنای آن خواهد بود که یک هفته ی تمام را از دست خواهید داد.

خارج از محدودیت های زبانی فکر کنید

فراموش نکنید که با تفکر خارج از چارچوب، زبان آموزی را برای خود به کاری مفرح تبدیل کنید. پیشنهاد لوئیس به شما این است که «به آن زبان فیلم ببینید و یا پادکست گوش کنید. ابتدای کار ممکن است فهم آنها برایتان دشوار باشد، اما وقتی بالاخره موفق به این کار شوید برایتان خیلی جالب خواهد بود».

دوستانی که به یادگیری آن زبان علاقه مند هستند را نیز با خود همراه کنید و یا در سایت های آموزش زبانی ثبت نام کنید که در آن ها می توانید زبان را از کاربران اصلی آن فرا بگیرید.

اگر به دنبال راهی برای حفظ انگیزه ی خود می گردید، پیشنهاد لوئیس به شما این است که برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه، مهلت زمانی سفت و سختی تعیین کنید. برنامه ریزی برای سفر به کشوری که زبان مورد نظر، زبان بومی ساکنان آنجاست نیز از جمله توصیه های لوئیس در این زمینه است. به این ترتیب نه تنها برای برقراری ارتباطی اثربخش با مردمان آنجا و داشتن سفری لذتبخش انگیزه ی لازم برای یادگیری زبان را خواهید داشت، بلکه با قرار گرفتن در محیط مهارت های زبانی خود را تقویت خواهید کرد و توانایی مکالمه تان نیز پیشرفت چشمگیری خواهد یافت.

انجام دادن این کارها ممکن است شما را به هراس بیندازد اما لوئیس توصیه می کند «از اینکه اشتباه صحبت کنید و یا در ابتدا نتوانید آنطور که باید باشید نترسید. تکمیل مهارت های یک زبان خارجی به صرف زمان احتیاج دارد».

بنابراین فراگیری زبان مورد علاقه تان را از یاد نبرید و یادگیری را زود شروع کنید. از صحبت کردن به آن زبان نیز هراس نداشته باشید. تنها راه موفقیت شما در این زمینه همین است که با دیگران به آن زبان صحبت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    دقیقا انگیزه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بحث یادگیری زبان هست. اگر انگیزه نباشه هیچوقت یادگیری آنطور که باید و شاید به نتیجه نمیرسه. علاوه بر این توصیه ها این پنج توصیه ی بنده رو هم در نظر بگیرین: http://effeng.ir/?p=12900

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی