ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ هیبریدی هوآوی با دو سیستم عامل مختلف شاید هیچگاه به بازار نیاید

هوآوی که احتمالا مسحور موفقیت های اخیر خود در بازار تلفن های همراه شده است آنطور که شایعه شده در نظر دارد به بازار پی سی و به طور مشخص لپ تاپ نیز ورود پیدا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

هوآوی که احتمالا مسحور موفقیت های اخیر خود در بازار تلفن های همراه شده است آنطور که شایعه شده در نظر دارد به بازار پی سی و به طور مشخص لپ تاپ نیز ورود پیدا کند. البته منظور از لپ تاپ همان مدل های سنتی و قدیمی نیست چراکه طبق شایعات، حرف از یک مدل هیبریدی (یا همان دو در یک) در میان است که همزمان از ویندوز 10 و اندروید بهره می برد.

البته این ایده تازگی چندانی ندارد و از مدت ها قبل گفته می شود که چنین دستگاهی قرار است وارد بازار شود و حالا ظاهرا مشخص گردیده که خبرهای منتشر شده در مورد تبلت هیبریدی هوآوی نیز با سرنوشتی نامعلوم روبروست.

بوت شدن همزمان ویندوز و اندروید روی یک دستگاه ایده ایست که علاقمندان زیادی دارد و بی تردید این ایسوس بود که نخستین بار با Transformer Book Trio آن را مطرح ساخت و بعد از آن، سامسونگ بزرگ ترین برندی به شمار می رود که بوت همزمان دو سیستم عامل یاد شده را روی یک دستگاه به واقعیت نزدیک کرد و عاقبت تنها یکی از این دستگاه ها به بازار راه پیدا کرد.

البته توضیح رسمی در این باره ارائه نشد اما شایعات متعددی وجود دارد؛ مثلا اینکه گفته می شود مایکروسافت و گوگل دوست ندارند محصول نرم افزاری شان مشترکان با یک سیستم عامل دیگر در اختیار کاربران قرار داده شود.

ایسوس در ادامه تلاش کرد که موافقت این دو کمپانی را دریافت کند و راهکار نهایی اش این بود که دستگاهی دو در یک را ارائه نماید که وقتی به صورت تبلت مورد استفاده قرار می گیرد اندروید را اجرا نماید و وقتی کیبورد به بدنه اش متصل می شود ویندوز را.

در این برهه، مشخص نیست که هوآوی چطور قصد دارد این مشکل را حل کند. البته شایعه عرضه موبایلی با قابلیت بوت کردن همزمان اندروید و ویندوز توسط هوآوی نیز در اوایل سال 2014 میلادی مطرح شد اما تا به امروز نه خبری از آن تلفن همراه بوده و نه تبلت هیبریدی این شرکت چینی.

مساله دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که هم اکنون شرکت های چینی متعددی در بازار حضور دارند که محصولات هیبریدی از این دست را با فرم و اندازه های مختلف روانه بازار می کنند اما هیچکدامشان به لحاظ شهرت و اندازه با هوآوی برابری نمی کنند. در نهایت بهتر است نتیجه گیری مان این باشد که تا زمان ایجاد توافق میان مایکروسافت و گوگل، احتمال عرضه یک تبلت هیبریدی بهره مند از دو سیستم عامل توسط این شرکت چینی بسیار بعید به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    الان که اومده تبلت zedbook ای لایف امریکایی

  • آریا
    آریا | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    بهتر

مطالب پیشنهادی