ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر کروم برای آیفون حالا سریع تر از همیشه شده و کمتر کرش می کند

گوگل بالاخره نسخه iOS مرورگر کروم را به سرعت و درجه ای از اطمینان رسانده که کاربران این سیستم عامل، مدت های طولانی منتظرش بودند. کمپانی مورد بحث امروز اپلیکیشن مرورگرش برای آیفون و آیپد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

گوگل بالاخره نسخه iOS مرورگر کروم را به سرعت و درجه ای از اطمینان رسانده که کاربران این سیستم عامل، مدت های طولانی منتظرش بودند. کمپانی مورد بحث امروز اپلیکیشن مرورگرش برای آیفون و آیپد را با یک موتور رندرینگ جدید، متحول کرده: WKWebView. این همان موتوری است که اپل برای اجرای مرورگر سافاری در پلتفرم iOS از آن استفاده می کند.

ممکن است خبر چندان هیجان انگیزی به نظر نرسد، اما شکی نیست که این آپدیت، مهم ترین آپدیتی است که مرورگر کروم در iOS تا کنون دریافت کرده. نسخه جدید مرورگر کروم از نظر ظاهری هیچ فرقی با نسخه های قدیمی تر ندارد، اما در عمل هم سریع تر شده و هم بهتر از همیشه کار می کند که می توانید آن را همین حالا از آیتونز دریافت کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

تست های گوگل روی نسخه جدید، از کاهش 70 درصدی مشکل کرش کردن کروم حکایت می کنند. ضمنا گوگل کروم iOS از این پس جاوا اسکریپت را نیز پشتیبانی می کند، و این در حالیست که اپل مدت هاست (از زمان عرضه iOS 8) که اجازه پشتیبانی از جاوا اسکریپت را برای اپلیکیشن های شخص ثالث صادر کرده. با وجود اینکه گوگل خیلی دیر به فکر اضافه کردن این قابلیت افتاده، اما مطمئنا این حرکت تأثیر بسزایی در تغییر وضعیت این مرورگر در پلتفرم iOS خواهد داشت.

 

image__11_.0

گوگل مرورگر کروم را از طریق چندین ابزار بنچمارک (از جمله اکتان، جت استریم و کراکن) تست و مستقیما با مرورگر سافاری مقایسه کرده، و نتایج نشان داده که حالا کروم از نظر پرفورمنس کاملا با سافاری برابری می کند.

تنها نکته ناامید کننده اینجاست که فقط کاربران iOS 9 به بعد توانایی استفاده از کروم جدید و بهبود یافته را دارند. به خاطر محدودیت های پلتفرم iOS، نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل قادر به رندرینگ موتور WKWebView نیستند.

با این وجود، حالا که مرورگر کروم از نظر عملکرد با سافاری برابر شده و کمتر کرش می کند، شاید بسیاری از کاربران iOS با مقایسه امکانات این دو مرورگر، بتوانند به گزینه ای بهتر از سافاری در آیفون و آیپدهایشان دسترسی داشته باشند. شایان ذکر است که گوگل در نسخه جدید کروم، امکان جستجو در میان بوکمارک ها را از طریق جستجوی اسپات لایت نیز در اختیار کاربران قرار داده تا یک دلیل به دلایل دیگر انتخاب کروم به عنوان مرورگر پیش فرض در iOS اضافه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی