ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Huawei Honor 5X

هواوی در مدت اخیر نشان داده تصمیمش برای بهبود وجهه خود جدی است و با عرضه محصولاتی مثل Nexus 6P (بررسی دیجیاتو) و Mate 8 (بررسی دیجیاتو) اثبات کرده می تواند تلفن های هوشمند پیشرفته و جذابی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

هواوی در مدت اخیر نشان داده تصمیمش برای بهبود وجهه خود جدی است و با عرضه محصولاتی مثل Nexus 6P (بررسی دیجیاتو) و Mate 8 (بررسی دیجیاتو) اثبات کرده می تواند تلفن های هوشمند پیشرفته و جذابی به تولید برساند. رویه جدید هواوی البته به معنای روی گردانی از بازار سودمند محصولات اقتصادی نیست و این شرکت چینی حفظ سهم این بازار را به برند زیر مجموعه خود به نام Honor سپرده است.

پرچمدار زیبای این برند جدید سال گذشته میلادی با نام Honor 7 (بررسی دیجیاتو) عرضه شد و اندکی پیش نیز شاهد عرضه محصول دیگری با نام Honor 5X بودیم که هرچند ظاهرش تفاوت چندانی با پرچمدار این شرکت نداشت، اما برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری نشان می داد به رده محصولات اقتصادی تعلق داشته باشد.

ظاهر مشابه پرچمدار در کنار ویژگی های مثل نمایشگر Full HD و حسگر اثر انگشت از جمله خصوصیاتی هستند که این تلفن هوشمند را حداقل روی کاغذ به یک محصول بسیار جذاب اقتصادی تبدیل کرده اند، اما موارد دیگری نیز در تجربه کاربری دستگاه موثر هستند که لازم است پیش از خرید محصول مورد توجه قرار گیرند.

با بررسی دیجیاتو از Honor 5X همراه باشید.

طراحی

_MG_2381

«آنر ۵ اکس» بر خلاف بسیاری از محصولات هم قیمت، از بدنه فلزی برخوردار است و سازنده نیز در نتیجه، برای تبلیغات تلفن هوشمند تازه، مانور زیادی روی این خصوصیت انجام داده است. آلومینیوم در نظر گرفته شده برای ساخت این محصول در صنایع هوا فضا کاربرد دارد و سازنده روش سندبلاستینگ یا ساب پاشی را برای شکل دادن به انحنای گوشه های بدنه مورد استفاده قرار داده است.

با وجود اندازه ۵.۵ اینچی نمایشگر، ابعاد «آنر ۵ اکس» به حدود ۱۵۱ در ۷۶ میلی متر می رسد که تنها اندکی از پرچمدار ۵.۲ اینچی همین سازنده بزرگتر است. محصول تازه هواوی ضمناً با ضخامت حدود ۸ میلی متر در زمره محصولات باریک اقتصادی نیز قرار می گیرد و به مراتب از محصولی مثل Moto G باریک تر است.

_MG_2337

انحنای پشت بدنه در کنار ابعاد دستگاه موجب شده «آنر ۵ اکس» از ارگونومی مناسبی برخوردار باشد و لمس جنس فلز بدنه نیز از حس قابل قبولی برخوردار است، خصوصاً با توجه به قیمت دستگاه.

_MG_2393

البته لازم است بدانید این تلفن هوشمند ۱۹۹ دلاری به شکل کامل عاری از پلاستیک نیست و مثل مدل Honor 7 دو نوار پلاستیکی در بالا و پایین پشت بدنه مشاهده می شود که برای تجهیزات آنتن در نظر گرفته شده اند. سازنده ضمناً این دو بخش را متناسب با دیگر اجزای بدنه طراحی کرده و در نتیجه عدم ناهماهنگی در این زمینه مشاهده نمی شود.

_MG_2342

در بالای کناره سمت چپ دستگاه ۲ درگاه مشاهده می شود که برای ۲ سیم کارت نانو و کارت حافظه در نظر گرفته شده اند و در سمت راست نیز دکمه های پاور و کنترل صدای دستگاه قرار گرفته اند که با توجه به اندازه ۵.۵ اینچی دسترسی مناسبی دارند.

_MG_2339

گوشه بالا به ورودی هدفون و یک میکروفون کوچک اختصاص دارد و در سوی پایین نیز درگاه MicroUSB در میان سوراخ های اسپیکر مشاهده می شود که البته تنها بخش راست آن برای پخش صدا در نظر گرفته شده است.

_MG_2380

در نمای پشت دستگاه بیرون زدگی نه چندان قابل اقماض دوربین مشاهده می شود و در پایین آن نیز حسگر اثر انگشت این تلفن هوشمند قرار گرفته که محل مناسبی دارد.

_MG_2336

نمای روبروی دستگاه از شباهت زیادی با Huawei P8 و خصوصاً نسخه Lite آن برخوردار است و حاشیه سیاه رنگ اطراف نمایشگر در این محصول نیز مثل دیگر تلفن های هوشمند سازنده چینی مشاهده می گردد.

_MG_2349

در مجموع می توان گفت «آنر ۵ اکس» از ظاهر و کیفیت ساختی نزدیک به پرچمدار این سازنده یعنی Honor 7 برخوردار است و در نتیجه می توان طراحی این تلفن هوشمند ۱۹۹ دلاری را مناسب تر از رقبایی مثل Moto G یا Asus Zenfone 2 به حساب آورد.

نمایشگر

_MG_2366

در سالهای اخیر محصولات اقتصادی موفق شده بودند رزولوشن ۷۲۰ را از حیطه موبایل های پرچمدار خارج کنند و اکنون «آنر ۵ اکس» از نخستین نمونه هایی به حساب می آید که با وجود قیمت ۱۹۹ دلار از نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ برخوردار است.

هرچند رزولوشن این نمایشگر IPS با پرچمدار همین سازنده برابر است، اما به دلیل اندازه بزرگتر ۵.۵ اینچی، تراکم های پیکسل های آن به ۴۰۰ در هر اینچ کاهش یافته است، رقمی که البته هنوز به مراتب از رقبای هم قیمت بالاتر به حساب می آید و با محصولی مثل iPhone 6S Plus برابر است.

حداکثر روشنایی این تلفن هوشمند به ۵۳۰ نیت می رسد که از رقم متوسط محصولات این رده (از جمله OnePlus X و Zenfone 2) مناسب تر است و تنها اندکی پایین تر از Nexus 5X قرار می گیرد، اما با این وجود، بازتاب زیاد از سطح نمایشگر تا حدی خوانایی دستگاه در محیط های پرنور را تحت تاثیر قرار داده است.

_MG_2369

«آنر ۵ اکس» از نظر نحوه نمایش رنگها و میزان کنتراست و زاویه دید نیز عملکرد مناسبی دارد و در مجموع می توان آن را در زمره بهترین نمونه های موجود در این رده قیمت به حساب آورد.

البته باید توجه داشته باشید که این نمایشگر مدل برخلاف Honor 7 و برخی مدل های دیگر هواوی، از امکان تشخیص تفاوت بین مفصل و نوک انگشت برخوردار نیست در نتیجه از قابلیت هایی مثل ثبت اسکرین شات با کشیدن دایره توسط مفصل انگشت پشتیبانی نمی کند.

نرم افزار

_MG_2386

«آنر ۵ اکس» به آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی مجهز است، اما سازنده روی آن نسخه ۳.۱ از رابط کاربری EMUI خود را قرار داده که بیش از اندروید، تجربه کاربری iOS را تداعی می کند.

با ورود به صفحه قفل دستگاه طرح پس زمینه لاک اسکرین نمایان می شود که با هربار ورود تصویر آن تغییر می کند. در بخش میانی صفحه نوتیفیکیشن ها به نمایش در آمده و با سوایپ از پایین می توان به منوی میانبر های آن دست یافت که برای استفاده از ماشین حساب، چراغ قوه، ضبط صدا و کنترل موسیقی در نظر گفته شده اند.

Digiato Honor 7 SC01

سوایپ از بالا نیز بخش نوتیفیکیشن های اندروید را نمایان می کند که در رابط کاربری هواوی به ۲ قسمت تقسیم شده است. در بخش اول اعلان ها برای مشاهده کاربر لیست می شوند. در بخش دوم نیز می توان به گزینه های معمول نوتیفیکیشن سنتر همچون وایفای، بلوتوث، چراغ قوه، جی پی اس، دیتای سیم کارت، روشنایی نمایشگر و غیره دست یافت.

Digiato Honor 7 SC02

از جمله ویژگی هایی که رابط کاربری بسیاری از سازندگان کشور چین را به سیستم عامل اپل تبدیل کرده می توان به حذف بخش کشوی اپلیکیشن ها یا app drawer اندروید اشاره کرد.

در این حالت کاربران لازم است اپلیکیشن های خود را با سوایپ به چپ و راست در ۹ صفحه خانگی موجود فولدر بندی کرده و دیگر بخش مجزایی برای نمایش نرم افزار های نصب شده بر روی تلفن هوشمند وجود ندارد.

Digiato Honor 7 SC03

نحوه چینش این آیکون ها نیز به اختیار کاربر بوده و به میل خود می توان آنها را در آرایش ۴ در ۵ یا ۵ در ۴ یا حتی ۵ در ۵ قرار داد.

هواوی نحوه کارکرد یک بخش دیگر اندروید را نیز در رابط کاربری خود تغییر داده و آن نحوه جستجوست، چرا که علاوه بر ویجت جستجوی گوگل، هواوی با پیاده سازی عملکرد جستجویی مشابه آنچه iOS از آن برخوردار است، امکان دسترسی به بخش جستجو را از طریق پایین کشیدن انگشت روی صفحه از بالا به پایین نیز فراهم کرده است.

Digiato Honor 7 SC05

با انجام عمل فوق و از طریق منوی ظاهر شده می توان به جستجو در میان اپلیکیشن ها، لیست شماره ها، پیام ها، موسیقی ها، وقایع ثبت شده تقویم و بطور کلی تمام اجزای سیستم عامل پرداخت و در پایین کادر جستجو نیز آیکون تعدادی از آخرین برنامه های استفاده شده قرار گرفته اند. البته این قابلیت محدود به محیط نرم افزار نبوده و در صورت تمایل می توان در انتهای لیست گزینه جستجوی آنلاین را نیز انتخاب نمود.

رابط کاربری هواوی در طی سالهای گذشته پیشرفت های زیادی داشته و این سازنده همواره کوشیده است امکانات اختصاصی و قابلیت های شخصی سازی متنوعی را در آن ارائه کند که پرداختن به جزئیات همه آنها امری دشوار خواهد بود، اما در ادامه سعی خواهیم کرد تعدادی از نمونه های مهم را معرفی کنیم.

  • قابلیت استفاده با یک دست: کاربر با فعال کردن این قابلیت می تواند از طریق یک سوایپ عمودی به سمت راست، رابط کاربری را به گوشه پایین سمت راست متمایل کند تا قسمت های بالایی نیز در تیر رس انگشت شست قرار بگیرند و قابلیت کار کردن یکدستی با موبایل فراهم شود. این حالت با سوایپ در جهت عکس غیر فعال می گردد.
  • باز کردن اپلیکیشن ها با نوشتن حروف روی صفحه خاموش: با وجود این قابلیت می توانید حرف اول برخی اپلیکیشن ها مثل دوربین یا موسیقی را روی صفحه خاموش دستگاه بنویسید تا به سرعت به اپلیکیشن مورد نظر خود منتقل شوید.
  • فرمان های حرکتی: در این بخش می توان دستگاه را با فرمان های حرکتی مختلف کنترل کرد، مثلا با چرخاندن یا بالابردن دستگاه زنگ تماس یا ساعت بی صدا یا کم صدا شده و یا با کنار گوش قرار دادن بدون نیاز به فشردن دکمه تماس وارده پاسخ داده شود.
  • تغییر نحوه چینش دکمه های اندروید: در این بخش کاربر امکان تغییر چینش دکمه های نرم افزاری موجود در نوار پایین صفحه را به میل خود داشته و حتی می تواند دکمه چهارمی را برای نمایش پنل نوتیفیکیشن ها به این نوار اضافه کند.

از دیگر امکانات نرم افزاری «آنر ۵ اکس» نیز می توان به مجموعه آفیس، فایل منیجر، آنتی ویروس داخلی، پشتیبان گیری، نرم افزار پخش ویدیو، قابلیت انتخاب theme، ضبط صدا، اپلیکیشن سلامتی و امکان ساده سازی صفحه خانگی برای نمایش آیکون های ساده و بزرگ برای عملکرد های ضروری اشاره نمود.

دوربین

_MG_2375

«آنر ۵ اکس» از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی IMX214 ساخت سونی بهره مند است که هرچند به دنیای تلفن های هوشمند اقتصادی تعلق دارد، اما تا اندکی پیش در محصولات پرچمدار نیز مورد استفاده قرار می گرفت (از جمله Nexus 6) در نتیجه می توان امیدوار بود که از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.

البته باید توجه داشت که عملکرد نرم افزاری و پردازش های ثانویه هر سازنده نیز در تجربه عکاسی هر تلفن هوشمند تاثیر زیادی دارد و سنسور به تنهایی نمی تواند نقش تعیین کننده نهایی را ایفا نماید.

پیش از بررسی کیفیت عکاسی، لازم است بدانید که رابط کاربری بخش دوربین در «آنر ۵ اکس» با دیگر محصولات هواوی یکسان است طراحی آن تاحدی بخش دوربین در ابزارهای موبایل اپل را یادآوری می کند.

Screenshot_2016-03-07-17-42-59

این رابط کاربری از طراحی مناسبی برخوردار است و حالت های متنوعی را نیز برای عکاسی ارائه می کند، از جمله تایم لپس، روتوش خودکار چهره و عکاسی از غذا. اما از سوی دیگر برخی امکانات نیز وجود دارند که کمبودشان احساس می شود، از جمله تنظیمات دستی و عکاسی در شب.

و اما در مورد کیفیت، زمانی که شرایط نوری ایده آل باشد، دستگاه عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد. رنگها به شکل طبیعی به ثبت رسیده و میزان کنتراست و جزئیات نسبت به قیمت دستگاه مناسب به نظر می رسد.

IMG_20160306_133932

علاوه بر این می توانید با فعال کردن حالت HDR، رنگها و کنتراست را بهبود دهید. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت زمان عکاسی افزوده شده و برای ثبت تصویر از سوژه های متحرک کارایی ندارد.

hdr

عملکرد فوکوس خودکار دستگاه نیز مناسب است و علاوه بر این می توان از «آنر ۵ اکس» برای ثبت تصاویر مایکروی جذاب بهره گرفت.

IMG_20160306_134642

در شرایط تاریک اما عملکرد دستگاه تا حد زیادی تغییر می کند. سنسور دوربین به هیچ عنوان قادر به جذب نور کافی نیست و مقداری نویز دیجیتالی نیز در تصاویر مشاهده می شود.

IMG_20160307_170020

با توجه به عدم وجود حالت عکس برداری در شب و تنظیمات دستی برای تغییر سرعت شاتر یا ISO، تنها گزینه باقیمانده عکاسی با فلش است که البته از قدرت مناسبی برخوردار است و تصاویر را با رنگهای طبیعی به ثبت می رساند.

IMG_20160307_170024

برای جلوی دستگاه شاهد به کار گیری سنسور ۵ مگاپیکسلی OV5648 ساخت Omnivision هستیم که قادر سلفی ها را با زاویه عریض ۸۸ درجه ثبت کند. این دوربین نیز از نظر طبیعی بودن رنگها و میزان جزئیات، با توجه به قیمت دستگاه از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.

IMG_20160306_134037

در مجموع می توان گفت هرچند دوربین این تلفن هوشمند ۱۹۹ دلاری در شرایط نوری ایده آل عملکرد مناسبی دارد، اما هنگام عکاسی در محیط های تاریک، تنها به فضایی که فلش قادر است آن را روشن سازد محدود خواهید بود.

در پایان از شما دعوت می کنیم گالری تصاویر ثبت شده با دوربین «آنر ۵ اکس» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

_MG_2378

سازنده در این تلفن هوشمند اقتصادی (برخلاف Honor 7 که از چیپست اختصاصی هواوی بهره می برد) اسنپدراگون ۶۱۶ را مورد استفاده قرار داده که نسخه بهبود یافته ۶۱۵ به حساب می آید و از ۴ هسته Cortex-A53 با قدرت ۱.۵ گیگاهرتز در کنار ۴ هسته ۱.۲ گیگاهرتزی کم مصرف تشکیل شده، در نتیجه می توان گفت قدرت آن نسبت به مدل پیشین افزایش یافته است.

این چیپست بر همین اساس با ثبت امتیاز نزدیک به ۳۰۰۰ در بنچمارک Geekbench 3 عملکرد بسیار مناسبی در بنچمارک  از خود نشان داده و بالاتر از محصولات اقتصادی گران قیمت تر از جمله Zenfone 2، Idol 3 و OnePlus X قرار گرفت (در حالی که Nexus 5X با چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ نیز تنها اندکی بالاتر از «آنر ۵ اکس» قرار می گیرد).

Screen Shot 2016-03-07 at 11.19.17 AM

قدرت چیپست در مجموع برای اجرای روان عملکردهای دستگاه کافی است و رابط کاربری دستگاه به شکل مناسبی اجرا می شود، اما هنگامی که رم ۲ گیگابایتی دستگاه را نیز وارد معادله کنیم نتیجه تا حد زیادی تغییر خواهد کرد، در نتیجه مواجه شدن با تاخیر هنگام اجرای همزمان اپلیکیشن های سنگین یا جابجا شدن بین نرم افزارها با توجه به حافظه رم متوسط دستگاه جای تعجبی نخواهد داشت، موضوعی که در نتیجه بنچمارک Antutu (که برای سنجش تمام اجزای چیپست را در نظر می گیرد) نیز قابل مشاهده است.

Screen Shot 2016-03-07 at 11.37.09 AM

اما عمده ترین خصوصیتی است که این تلفن هوشمند را از دیگر محصولات اقتصادی موجود در بازار مثل Moto G جدا می سازد را می توان استفاده از واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۰۵ به حساب آورد که هرچند بالاترین مدل موجود در بازار نیست، اما قدرت آن تا ۳ برابر از ادرینو ۳۰۵ و ۳۰۶ مورد استفاده در دیگر محصولات بالاتر است.

البته لازم است بدانید که با این وجود انجام سنگین ترین بازی ها روی بالاترین درجه گرافیکی با این تلفن هوشمند چندان لذت بخش نخواهد بود و در صورت نیاز به چنین خصوصیتی بهتر است تهیه مدل های قوی تر را مد نظر داشته باشید.

«آنر ۵ اکس» ضمناً از به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که هرچند حدود ۶ گیگابایت از این میزان توسط نرم افزار دستگاه اشغال شده، اما در عوض امکان افزایش آن تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر برای این تلفن هوشمند اقتصادی در نظر گرفته شده است.

حسگر اثر انگشت

_MG_2391

وجود حسگر اثر انگشت در تلفن هوشمندی با قیمت ۱۹۹ دلار به تنهایی ویژگی جذاب به حساب می آید، خصوصاً حسگر اثر انگشتی که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است و می توان عملکرد آن را با محصولات گران قیمت پرچمدار مقایسه کرد.

اما سازنده حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و قابلیت های بیشتری برای حسگر اثر انگشت دستگاه در نظر گرفته است. برای نمونه می توانید با کشیدن انگشت از بالای حسگر به پنل نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته یا با حرکت معکوس، آخرین اپلیکیشن های موجود در حافظه را مشاهده نمایید.

علاوه بر این امکان استفاده از حسگر اثر انگشت به عنوان دکمه شاتر دوربین نیز وجود دارد و از دیگر قابلیت های این بخش می توان به پاسخگویی به تلفن ها، بازگشت به صفحه خانگی و بی صدا کردن زنگ ساعت اشاره کرد.

در مجموع می توان گفت حسگر اثر انگشت «آنر ۵ اکس» در تنها در بازه قیمت خود، بلکه بین محصولات گران قیمت نیز جزو نمونه های مناسب به حساب می آید که از سرعت و دقت کاملاً قابل قبولی برخوردار است، در محل مناسبی از پشت بدنه واقع شده و عملکردهای متنوع و جذابی را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

پخش صدا

_MG_2340

تنها اسپیکر «آنر ۵ اکس» در کنار درگاه شارژ دستگاه قرار گرفته (بخش سمت راست برای پخش صدا مورد استفاده قرار می گرد) که نسبت به پشت بدنه، محل مناسب تری به حساب می آید.

هرچند بلندی صدای این اسپیکر برای محیط های شلوغ کافی است، اما کیفیت پخش آن بیش از هر چیز یادآور قیمت ۱۹۹ دلاری دستگاه است. قدرت بیس کافی نیست، صدا گرفته و غیر شفاف به گوش می رسد، میزان نویز نیز بیشتر از حد قابل قبول است و در مجموع می توان گفت این اسپیکر تنها در حد رفع نیازهای اولیه کاربرد دارد.

علاوه بر این لازم است اشاره کنیم که سازنده مثل بسیاری از دیگر محصولات اقتصادی، همراه «آنر ۵ اکس» هدفون ارائه نمی کند.

امکانات ارتباطی

_MG_2383

«آنر ۵ اکس» از ۲ درگاه سیم کارت پشتیبانی می کند که یکی از آنها برای سیم کارت مایکرو و دیگری برای سیم کارت نانو و کارت حافظه MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

هرچند این تلفن هوشمند از برخی امکانات مثل بلوتوث نسخه ۴.۱ و رادیو FM بهره مند است، اما به نظر می رسد سازنده بخشی از کاهش هزینه را با فداکردن امکانات این بخش محقق کرده باشد.

برای نمونه می توان به عدم وجود NFC یا وای-فای دوبانده اشاره کرد. این تلفن هوشمند همچنین از قابلیت انتقال تصویر از طریق درگاه USB پشتیبانی نمی کند و برای این منظور به دانگل هایی مثل کروم کست محدود خواهید بود.

در مجموع می توان گفت «آنر ۵ اکس» از حداقل امکانات مورد نیاز در این بخش برخوردار است که البته با توجه به قیمت ۱۹۹ دلاری دستگاه توقعی غیر از این وجود ندارد.

باتری

_MG_2385

«آنر ۵ اکس» به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که می توان آن را برای محصولی ۵.۵ اینچی اقتصادی با ضخامت حدود ۸ میلی متر مناسب به حساب آورد. البته از سوی دیگر باید توجه داشت که پنل نمایشگر و چیپست های مورد استفاده در ابزارهای اقتصادی معمولاً به اندازه مدل های پرچمدار از نظر مصرف انرژی بهینه نیستند و همین موضوع به عمر نه چندان چشمگیر باتری در چنین محصولاتی منجر خواهد شد.

علاوه بر این رزولوشن ۱۰۸۰ برای نمایشگر این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده و پشتیبانی از ۲ سیم کارت نیز خصوصیت دیگری است که عمر باتری دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر همین اساس از دستگاه آزمون پخش ممتد ویدیو به عمل آوردیم و «آنر ۵ اکس» با ثبت زمان نزدیک به ۹ ساعت نشان داد از عملکرد قابل قبولی خصوصاً در مقایسه با قیمت برخوردار است و با هر شارژ می توان روی حداقل یک روز استفاده از این تلفن هوشمند حساب باز کرد.

_MG_2357

علاوه بر این، رابط کاربری «آنر ۵ اکس» مصرف انرژی توسط اپلیکیشن ها را در نظر گرفته و در صورتی که میزان آن بیش از اندازه باشد به کاربر اطلاع می دهد. رابط کاربری دستگاه همچنین از حالت Ultra Power Save پشتیبانی می کند که در صورت فعال کردن آن قابلیت های اساسی دستگاه مثل تماس و پیام رسانی در یک محیط سیاه و سفید به مدت طولانی در اختیار شما قرار خواهد داشت.

شارژ کامل «آنر ۵ اکس» نیز در ۱۷۰ دقیقه انجام می گیرد که در مقایسه با محصولات هم رده کاملاً قابل قبول است و در مجموع می توان عملکرد این تلفن هوشمند را با توجه به قیمت دستگاه در این بخش مناسب ارزیابی کرد.

جمع بندی

_MG_2401

پیش از هر چیز لازم است بدانید که Zenfone 2، OnePlus X و هیچکدام از دیگر محصولات بازه قیمت نزدیک به ۲۰۰ دلار به زیبایی «آنر ۵ اکس» نیستند و این تلفن هوشمند بدون تردید زیباترین محصولی است که در رنج زیر ۲۰۰ دلار عرضه می شود.

هرچند توان پردازشی این تلفن هوشمند تفاوت معناداری با محصولات مجهز به اسنپدراگون ۴۱۰ یا ۶۱۵ ندارد، اما پردازشگر گرافیکی ادرینو ۴۰۵ برای آن در نظر گرفته شده که به مراتب از نمونه های مورد استفاده در محصولات هم رده قدرتمند تر است و امکان اجرای برخی از بازی های سنگین را برای دستگاه فراهم می آورد، خصوصیتی که نقطه قوت «آنر ۵ اکس» در مقابل محصولاتی مثل Moto G به حساب می آید.

محصول ۱۹۹ دلاری هواوی در زمره معدود مدل هایی است که با این قیمت از نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ و حسگر اثر انگشت بسیار با کیفیت برخوردار است و از دیگر ویژگی های قابل قبول دستگاه نیز لازم است به عملکرد قابل قبول باتری اشاره کنیم.

در مجموع می توان گفت «آنر ۵ اکس» تلفن هوشمندی است که ویژگی های قابل قبولی را با ظاهر و کیفیت ساخت مشابه پرچمدار همین سازنده در اختیار شما قرار می دهد، اما در صورتی که به کیفیت دوربین یا قدرت سخت افزاری بالاتری نیاز داشته باشید، می توانید با اندکی هزینه بالاتر تهیه محصولاتی را در نظر داشته باشید که علاوه بر قدرت بالاتر، از رابط کاربری سبک تری نیز برخوردار هستند.

نکات مثبت

  • بدنه فلزی و کیفیت ساخت
  • نمایشگر Full HD
  • عملکرد پردازشگر گرافیکی به نسبت قیمت
  • وجود حسگر اثر انگشت

نکات منفی

  • حافظه رم
  • عملکرد دوربین در شب
  • میزان جذب اثر انگشت بدنه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • hossein farokhzad
    hossein farokhzad | ۱۵ فروردین ۱۳۹۶

    سلام این گوشی از عینک های واقعیت مجازی پشتیبانی میکنه؟
    ممنون میشم جواب بدید?

  • امید معصوم خانی
    امید معصوم خانی | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    لطفا اگه گروهی در مورد این گوشی هست بگید

  • امید معصوم خانی
    امید معصوم خانی | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    من که هنو نخریدمش ولی کلی ازش تحقیق کردم فوق العدست من نمیگم سامسونگ بده یا هواوی انقدر از رو تعصب حرف نزنید مدلای جدید هواوی فوق العاده اند درسته سامسونگ خوبه ولی من خودم سامسونگ دارم بی عیب نیست ولی در کل سری آنر هواوی واقعا معرکه ان
    خداکنه عید بگیرمش دیونم کرده

  • mohsen
    mohsen | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    خوبه

  • حسین جهان الدینی
    حسین جهان الدینی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    با سلام.
    من هم مثل شما این گوشی رو داشتم رنگ نقره ایش رو از دیجی کالا خریدم. من بین این گوشی و j7سامسونگ مونده بودم کدومو بخرم ولی آخرش این خریدم و پشیمونم
    اولش که خیلی خوب کار میکرد خودمم تعجب کردم با این قیمت همچین گوشی دستمه اولش که باتریش عالی بود و سنسور اثر انگشتش حرف نداشت اما مشکل از اینجا شروع شد:بعد از چند ماه خیلی دیر شارژ میشد یعنی خیلی خیلی دیر حدود 6 ساعت طول میکشید تا شارژ بشه بردمش تعمیراتی قاب گوشی رو برداشت با یه چیز عجیب رو به رو شدم جنس قطعات استفاده شده در این گوشی فوق العاده افتضاحه قطعات دسته سه و بی کیفیت رو این گوشی سواره سریع گوشی رو فروختم و بجاش j7خریدم خیلی هم راضیم. هر گوشی که میخواید بگیرید اینو نگیرید حرفمو وقتی میفهمید که قاب فلزی پشت گوشی رو بردارید اینجاست که راز هواوی فاش میشه با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی