ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سفر ناسا به مریخ تا سال 2018 به تعویق افتاد

ناسا در نظر دارد تا ماموریت خود برای سفر به مریخ را تا سال 2018 به تعویق بیاندازد؛ دو سال بیشتر از تاریخ تعیین شده قبلی. این ماموریت که InSight نام دارد، قرار بود این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ناسا در نظر دارد تا ماموریت خود برای سفر به مریخ را تا سال 2018 به تعویق بیاندازد؛ دو سال بیشتر از تاریخ تعیین شده قبلی. این ماموریت که InSight نام دارد، قرار بود این ماه یک کاوشگر جدید را به سیاره سرخ بفرستد.

گویا خرابی یکی از قطعات این کاوشگر سبب شده تا پروژه به مدت 2 سال و 2 ماه تاخیر داشته باشد. پیش از این قرار بود تا InSight در ماه مارس 2016 پرتاب شود اما حالا تاریخ 5 مه 2018 اعلام شده. انتظار می رود که 26 نوامبر همان سال نیز شاهد فرود آمدن کاوشگر نام برده روی مریخ باشیم.

هدف و ماموریت InSight بررسی لایه سطحی کره سرخ و ثبت فعالیت طبقات سنگی آن روی یکدیگر است. در دسامبر سال گذشته بود که دانشمندان بخش JPL ناسا متوجه شدند یکی از دو بخش اصلی کاوشگر دچار مشکلی جدی است.

این بخش که SEIS نام دارد و توسط آژانس فضایی فرانسه (CNES) ساخته شده، یک لرزه نگار است و دانشمندان می خواهند با استفاده از آن، حرکت صفحات سنگی مریخ و زلزله ها را بررسی کنند. برای حفظ دقت و کارایی، این دستگاه که حالتی آنتن مانند دارد، باید در محفظه ای قرار بگیرد و از محیط بیرونی کاملا به دور باشد. اما دانشمندان حفره ای در این محفظه پیدا کرده اند که همین مسئله سبب تاخیر دو ساله در پروژ] شده است.

جان گرانسفلد، دانشمند ارشد ناسا می گوید این حفره به اندازه ای بزرگ هست که ما بخواهیم جلوی صورت پذیرفتن ماموریت را به طور کامل بگیریم. از دسامبر تاکنون، ناسا موفق به اصلاح محفظه SEIS نشده و از آنجایی که امکان پرتاب موشک در بازه های زمانی خاصی امکان پذیر است، بنابراین دانشمندان باید تا دو سال دیگر منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی