ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی در مورد چیپست های اسنپدراگون ۸۲۳، ۸۲۸ و ۸۳۰

شایعات جدید حکایت از آن دارند که شرکت کوالکام تصمیم دارد در آینده سه چیپست مجتمع به نام های اسنپدراگون ۸۲۳، ۸۲۸ و ۸۳۰ معرفی کند. در میان این سه SoC، اسنپدراگون ۸۲۳ نسخه ای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

شایعات جدید حکایت از آن دارند که شرکت کوالکام تصمیم دارد در آینده سه چیپست مجتمع به نام های اسنپدراگون ۸۲۳، ۸۲۸ و ۸۳۰ معرفی کند. در میان این سه SoC، اسنپدراگون ۸۲۳ نسخه ای بهبود یافته از پرچمدار کنونی کوالکام، ملقب به اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود در حالی که دو نمونه بعدی یعنی ۸۲۸ و ۸۳۰، پرچمداران سال آینده شرکت آمریکایی هستند.

همانطور که گفتیم، کوالکام تصمیم دارد اسنپدراگون ۸۲۳ را جایگزین ۸۲۰ کند. گفته می شود که پیش از این، شرکت یاد شده کد ۸۲۱ را انتخاب کرده بود که اکنون نظرش را تغییر داده و تصمیم دارد از کد ۸۲۳ در محصول جدید خود استفاده کند.

چیپست مورد بحث با تکنولوژی ۱۴ نانومتری و LPP سامسونگ به تولید می رسید و همانند اسنپدراگون ۸۲۰، دو خوشه ای خواهد بود: دو هسته با فرکانس کاری ضعیف تر و دو هسته با فرکانس پردازشی بالا برای عملیات سنگین. البته گفته می شود که احتمالا کلاک هسته های موجود در پردازنده ی چیپست اسنپدراگون ۸۲۳، اندکی بالاتر از اسنپدراگون ۸۲۰ تنظیم خواهد شد.

انتظار می رود که مودم LTE موجود در اسنپدراگون ۸۲۳، از دسته بندی - Cat 12/13 بهره گیرد. در این نوع دسته بندی، بالاترین رقم دریافت داده به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد. کوالکام همچنین نسل سوم از تکنولوژی شارژ سریع - QuickCharge را در چیپست اسنپدراگون ۸۲۳ قرار داده است. شرکت مورد اشاره تصمیم دارد SoC مذکور را در نیمه دوم سال جاری به دست سازندگان برساند.

s_6b41bfe816c5477caab7dafb353fef47-w1200

اما می رسیم به بخش جالب تر ماجرا. همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، اسنپدراگون ۸۲۸ و ۸۳۰ پرچمداران سال آینده هستند و به طور کلی با اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۳ متفاوت خواهند بود.

کوالکام تصمیم دارد از نسل دوم هسته های سفارشی شده ی «Kryo» بهره گیرد که سری ۲۰۰ نام دارند. (در اسنپدراگون ۸۲۰، از سری ۱۰۰ هسته های Kryo استفاده شده است.) شرکت یاد شده همچنین تصمیم دارد آنها را به صورت ۱۰ نانومتری تولید کند. هنوز نه تعداد هسته ها در این دو چیپست مشخص است و نه فرکانس کاری آنها. اما بعید به نظر می رسد که کوالکام بخواهد فعلا از پردازنده های ۴ هسته ای دست کشیده و دوباره به سراغ ۸ هسته ای ها برگردد.

در میان شایعات فعلی ذکر شده که چیپست اسنپدراگون ۸۲۸ از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۹ بهره خواهد گرفت. اما اسنپدراگون ۸۳۰، قرار است به آدرنو ۵۴۰ مجهز شود. این چیپست همچنین به مودم LTE با دسته بندی X16 مجهز می شود که به صورت تئوری، می تواند اطلاعات را با سرعت ۹۸۰ مگابیت بر ثانیه دریافت کند.

انتظار می رود که اسنپدراگون ۸۲۸ و ۸۳۰ به شکل رسمی در سه ماهه چهارم سال میلادی رونمایی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir212
    amir212 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    بعد از ۸۱۰ و دیدن فاجعه اش توی سونی زد ۳ وقتی اسمشو میفهمم پشتم می لرزه!:)))

  • Dani_Borgir
    Dani_Borgir | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    چرا مطالب صفحه بندی نیست :| ؟

    • Sarah
      Sarah | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

      اینجوری بهتره

مطالب پیشنهادی