ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نخستین شبکه اختصاصی ملی را برای شهرهای هوشمند می سازد

سامسونگ و شرکت مخابراتی SK Telecom چندی پیش در بیانیه ای مشترک از برنامه های خود برای ساخت شبکه ای ملی در کره جنوبی خبر دادند که دستگاه های هوشمند مورد نیاز برای شهرهای هوشمند آینده را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

سامسونگ و شرکت مخابراتی SK Telecom چندی پیش در بیانیه ای مشترک از برنامه های خود برای ساخت شبکه ای ملی در کره جنوبی خبر دادند که دستگاه های هوشمند مورد نیاز برای شهرهای هوشمند آینده را به هم متصل خواهد کرد.

در این بیانیه شبکه مخابراتی در دست توسعه (که برپایه استانداردی به نام LPWAN تعریف شده) نخستین نمونه در دنیا لقب گرفته که برای مصارف تجاری به خدمت گرفته می شود. البته شرکت مخابراتی KPN در هلند نیز اعلام کرده که شبکه ای ملی مانند این را تا پایان خرداد ماه در این کشور راه اندازی می کند و شرکت دیگری به نام Swisscom نیز قصد دارد دنباله رو آن باشد.

در برهه کنونی، کاملا روشن گردیده که ترند پردازشی بزرگ بعدی پس از اسمارت فون ها همان اینترنت اشیاء خواهد بود؛ جنبشی که تلاش دارد در هر شی یا وسیله ای یک چیپ را تعبیه نماید تا موجبات برقراری ارتباط آنها با هم فراهم گردد.

در باب LoRaWAN هم باید بگوییم که نوعی راهکار شبکه کم مصرف، دوربرد و با پهنای باند پایین است که برای برقراری ارتباط میان حسگرهای مورد استفاده در شهرهای هوشمند به کار گرفته خواهد شد.

این استاندارد در واقع قرار است راهکارهای کنونی شبکه را تکمیل نموده و به نوعی آنها را غنی تر نماید نه اینکه نقش جایگزین را برایشان ایفا کند.

قرار است که این شبکه قبل از اجرای ملی آن تا اواسط سال 2016 میلاد، با استفاده از فرکانس 900 مگاهرتز در شهر Daegu پیاده سازی شود. سامسونگ در توضیحات خود پیرامون آن آورده است:

Daegu نقش نوعی بستر آزمایش را برای شبکه اینترنت اشیاء ایفا خواهد کرد و تمرکز آن روی ایجاد و تنظیم زیرساخت های مربوط به راهکارهای انرژی های تجدید پذیر، پلتفرم های کلاود، تحلیل داده های انبوه حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی و همچنین زیرساخت های وسایل برقی برای ماشین های خودران خواهد بود. برای نمونه، لامپ های سطح خیابان در شهر قادر خواهند بود با استفاده از حسگرهای اینترنت اشیاء داده های ترافیکی و آب و هوایی را جمع آوری نمایند و با تنظیم خودکار سطح روشنایی خود و همچنین ارسال اطلاعات مربوط به سطح آلودگی هوا به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی نمایند.

گفتنی است که کره جنوبی مدت های مدید است در زمینه به کار گیری تکنولوژی های مخابراتی پیشتاز است. این کشور مدت ها قبل از هر کشور دیگری از استاندارد ارتباطی وایمکس استفاده کرد و جزو نخستین هایی بود که تلویزیون های  DMB (پخش دیجیتالی مالتی مدیا) را در اختیار شهروندانش قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی