ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزارهای تشخیص کلام عملکردی سریع تر از انسان در تایپ کردن دارند

قابلیت تشخیص صدا حالا بیشتر از هر زمان دیگری در اپلیکیشن ها و دستگاه های مختلف گنجانده می شود با این همه، به ندرت پیش می آید که کاربران برای نوشتن متن یا ارائه فرمامین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

قابلیت تشخیص صدا حالا بیشتر از هر زمان دیگری در اپلیکیشن ها و دستگاه های مختلف گنجانده می شود با این همه، به ندرت پیش می آید که کاربران برای نوشتن متن یا ارائه فرمامین از این امکان بهره بگیرند. البته از یاد نبریم که این فناوری در سال های اخیر به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده اما باز هم آنچنان که باید دقیق نیست و با اشتباهاتی همراه است.

تحقیقی که اخیرا توسط محققان دانشگاه های استنفورد، واشنگتن و شرکت چینی Baidu انجام شد هم نشان می دهد که باید اعتمادمان را به این دستیارها بیشتر از قبل کنیم. براساس مقاله ای که در همین رابطه منتشر شده، ابزارهای تشخیص کلام از تایپ کردن به زبان های انگلیسی و چینی تا سه برابر سریع تر عمل می کنند.

براساس فرضیات مطرح شده از سوی محققان، ابزارهای تشخیص کلام که در سال های اخیر به خاطر پیشرفت های حاصله در تحلیل داده های انبوه و یادگیری عمیق به سطح بسیار خوبی رسیده اند، حالا حتی از تایپ کردن انسان روی کیبورد نیز سریع تر عمل می کنند.

آنها برای رسیدن به این نتایج گروهی متشکل از 38 نفر را که از سیستم  Deep Speech 2 محصول Baidu استفاده می کردند، مورد بررسی قرار دادند و نتایج عملکردشان را با گروهی که از کیبوردهای نرم افزاری استاندارد آیفون بهره می گرفتند، مقایسه نمودند.

بعد از انجام بررسی ها مشخص گردید که ابزارهای تشخیص کلام در زبان انگلیسی تا سه برابر و در زبان چینی تا 2.8 برابر سریع تر از افراد عمل می کنند و نرخ خطای شان نیز به ترتیب 20.4 . 63.4 درصد کمتر است.

ممکن است با خواندن این مطلب تصمیم بگیرید که از این به بعد تایپ خود را به این ابزارها بسپارید اما باید در نظر داشته باشید که این تست با استفاده از جدیدترین سیستم تشخیص کلام Baidu انجام شده و لذا تردیدی نخواهد بود که نتیجه کار با گوگل ناو، کورتانا و سیری متفاوت از این خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    آقا این کورتانا عجب چیزیه بدون خطا با لهجه معمولی غیر بومی متوجه مشد

  • سعید
    سعید | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    اهمیت زبان فارسی برای این شرکت ها ناچیزه هر چند گوگل اهمیت بیشتری میده
    کاش کمی نقش جهانی کشورمون مفید تر و پر اهمیت تر بود

  • امیر
    امیر | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    با فارسی خوب کار نمیکنن این برنامه ها و معمولا کلمه رو اشتباه میفهمه!!

مطالب پیشنهادی