ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار استفاده از اینترنت موبایل نسبت به دسکتاپ پیشی گرفت

روند رو به رشد استفاده از دیوایس های موبایل، از نخستین روز عرضه اسمارت فون ها آغاز شده، اما کمپانی StatCounter که یکی از بزرگ ترین شرکت های آماری در حوزه وب به شمار می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

روند رو به رشد استفاده از دیوایس های موبایل، از نخستین روز عرضه اسمارت فون ها آغاز شده، اما کمپانی StatCounter که یکی از بزرگ ترین شرکت های آماری در حوزه وب به شمار می رود، اعلام کرد برای اولین بار در تاریخ، موبایل ها بیشتر از کامپیوترهای شخصی برای دسترسی به اینترنت به کار گرفته شده اند.

داده های StatCounter Global Stats از قریب به 15 میلیارد بازدید صفحات وب مربوط به بیش از 2.5 میلیون وب سایت در هر ماه به دست می آید، و بنابراین می توان گفت ادعای شرکت مذکور کاملاً معتبر و موثق است.

internet-usage-2009-2016-ww

نمودار فوق نشان می دهد تقریباً طی 7 سال، تحولی اساسی را در این روند تجربه کرده ایم. هفت سال قبل تقریباً هیچکس از موبایل برای آنلاین شدن استفاده نمی کرد، اما اکنون نزدیک به 51.3 از ترافیک ورودی به وب سایت ها از تلفن های همراه و تبلت ها نشأت می گیرد، و فقط 48.7 درصد مربوط به کامیپوترهای شخصی است.

نکته جالب در آمار فوق، این است که تسلط تلفن همراه به حوزه آنلاین در بازارهای نوظهور ریشه دارد، جایی که مردم معمولاً توانایی خرید بیشتر از یک دیوایس را ندارند و بنابراین اسمارت فون یا تبلت، تنها روش دسترسی آنها به اینترنت به شمار می رود.

internet-usage-2009-2016-us

در همین راستا، می بینیم در کشورهای توسعه یافته همچون ایالات متحده، کامپیوترهای دسکتاپ هنوز نقش برتری دارند و نسبت آنلاین شدن با کامپیوتر شخصی در مقایسه با موبایل، رقم 58 به 42 درصد را نشان می دهد.

گفتنی است روند تغییر این وضعیت هنوز هم سریع است، و انتظار می رود آمار فوق در کشورهای توسعه یافته نیز به زودی به سطحی برسد که ابزارهای موبایل نقش اصلی را در دسترسی به اینترنت ایفا کنند.

در ادامه نمودار روند توزیع مصرف اینترنت همراه و دسکتاپ در کشورهای استرالیا، ایرلند و انگلستان را نیز مشاهده کنید:

internet-usage-2009-2016-au

internet-usage-2009-2016-ie

internet-usage-2009-2016-uk

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی