ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوانی صد هزار لپتاپ؛ مشکل باتری این بار گریبانگیر اچ پی شد

طبق خبری که توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) انتشار یافت، شرکت HP بیش از 100,000 باتری لیتیوم یونی را فرخوان کرده که در لپ تاپ هایش مورد استفاده قرار گرفته اند. HP پیش از این ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

طبق خبری که توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) انتشار یافت، شرکت HP بیش از 100,000 باتری لیتیوم یونی را فرخوان کرده که در لپ تاپ هایش مورد استفاده قرار گرفته اند. HP پیش از این در ماه ژوئن سال گذشته نیز 41,000 باتری را در آمریکا جمع آوری کرده بود.

بر اساس اظهارات CPSC، در باتری های مذکور احتمال بالا رفتن دما وجود دارد که می تواند منجر به آتش سوزی یا سوختگی خطرناک شود.

گفتنی است باتری های مورد اشاره همراه با لپ تاپ های اچ پی، کامپک، اچ پی پرو بوک، اچ پی انوی، پاویلیون و کامپک پریساریویی بوده که از ماه مارچ 2013 تا اکتبر 2016 در سرتاسر جهان فروخته شده اند. لپ تاپ ها با برچسب قیمت هایی از 300 تا 1700 دلار به فروش رسیده اند اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که باتری های معیوب به صورت جداگانه و با قیمت 50 تا 90 دلار هم فروخته شده اند.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی بیان کرد:

کاربران می بایست سریعاً استفاده از باتری های فراخوان شده را متوقف کرده، آنها را از لپتاپ خود جدا کنند و برای جایگزینی رایگان آن با HP تماس بگیرند.

لازم به ذکر است طبق اعلام یکی از سخنگویان کمپانی اچ پی، تعداد لپ تاپ های فروخته شده در بازه زمانی مذکور که دارای باتری معیوب هستند، کمتر از 1 درصد است.

«الیوت کای»، رئیس کمیسیون CPSC در همین رابطه افزود:

نباید شرایطی به وجود آید که کاربران نسبت به گجت هایی که انرژی آنها از باتری تأمین می شود، احساس نگرانی داشته باشند. از همین رو می بایست استانداردهای ایمنی باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در لوازم الکترونیکی مصرفی را تقویت کرده و همچنین از منابع جدید انرژی استقبال کنیم تا جایگزین این گونه باتری ها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    سلام من لبتابم اچ پی پرو بوک 4540 اس هست باتری فابریک لبتاب خراب شده بود و تقریبا 2ماه باتری جدید براش گفتم باید این باتریه جدید رو عوض کنم ؟ و اگر باید عوض کنم ب در ایران نمایندگی رسمی اچ پی کجاست؟

مطالب پیشنهادی