ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در چین هم از کوالکام شکایت می کند

حتما شنیده اید که کمیسیون تجارت آمریکا چندی پیش از کوالکام شکایت کرد و در همان راستا، پای اپل هم به میدان آمد و بابت دریافت حق امتیاز ناعادلانه توسط کوالکام، خواستار عدالت شد. سپس نوبت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

حتما شنیده اید که کمیسیون تجارت آمریکا چندی پیش از کوالکام شکایت کرد و در همان راستا، پای اپل هم به میدان آمد و بابت دریافت حق امتیاز ناعادلانه توسط کوالکام، خواستار عدالت شد.

سپس نوبت به کوالکام رسید تا در نقطه مقابل از اپل شکایت کند و حالا گویا اهالی کوپرتینو قصد دارند پا را فراتر گذاشته و در چین از تولیدکننده چیپ های اسنپدراگون شکایت کنند.

اپل بدون شک از حضور قدرتمند کوالکام در بازار جهانی آزرده خاطر است و دوست دارد جایگاه بیشتری کسب کند، از همین سو در پرونده شکایت ثبت شده در چین، آن ها خواستار یک میلیارد یوآن، برابر با 145.32 میلیون دلار شده اند.

کوالکام هم در پاسخ به این شکایت گفته که این پرونده ها، تلاش شعبه چینی اپل برای پرداخت مبلغی کمتر بابت تکنولوژی کوالکام است و در نهایت آن ها باید هزینه فناوری مورد استفاده را بدهند.

البته، کوالکام سابقه خوشی در چین ندارد و تقریبا نیم میلیون دلار تاکنون بابت شیوه های کاری ضد رقابتی اش پرداخت کرده. اگر این روند اصلاح نشده باشد، احتمالا شعبه چینی اپل هم بتواند یک میلیارد یوآن را بدون دردسر دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی