ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چه ویژگی هایی مدیران را فراموش نشدنی می کند؟

اگر شاغل هستید چنانچه کمی دقیق تر به گذشته نگاه کنید درخواهید یافت که تاکنون برخی از مدیرانی که تا به حال داشته اید بد یا تا حدی خوب، اما یک یا دو نفر از آنها فراموش نشدنی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اگر شاغل هستید چنانچه کمی دقیق تر به گذشته نگاه کنید درخواهید یافت که تاکنون برخی از مدیرانی که تا به حال داشته اید بد یا تا حدی خوب، اما یک یا دو نفر از آنها فراموش نشدنی بوده اند. به نظر شما یک مدیر چه ویژگی هایی دارد که فراموش کردنش را سخت می کند؟

در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود:

  1. انتظارات زیادی دارند

اکثر مردم برای کسب دست یافتنی ها تلاش می کنند به همین دلیل اهدافی که تعیین می کنند کاملا اصولی و تدریجی هستند.

اما مدیر فراموش نشدنی انتظارات بیشتری دارد. البته او بیشتر از دیگران، از خود انتظار دارد و همیشه اهدافش را به طور کامل برای کارمندان توضیح می دهد.

  1. از موقعیت های نامعلوم و ناپایدار فرصت می سازد

رؤسا معمولا به هنگام رخ دادن مشکلات غیره منتظره، موانع پیش بینی نشده و بحران ها میدان را ترک می کنند تا همه ی این سختی ها رفع شوند یا کلا قدم های کوچکی برمی دارند تا به این بحران ها برخورد نکنند.

اما تعداد کمی از آنها به این بحران ها با چشم فرصت نگاه می کنند. آنها به خوبی می دانند چینش اعضای تیم به هنگام دریافت بازخورد منفی مشتری باید چگونه تغییر یابد یا به هنگام ورود یک رقیب به بازار باید راه های دیگری برای رقابت و فروش بیابند.

مدیر فراموش نشدنی، موقعیت های نا معلوم و متزلزل را فرصت می داند نه تهدید. او برای اطمینان سازی و الهام بخشی در مواقع لازم تغییراتی ایجاد می کند و این کار باعث قوتش می شود.

  1. احساساتش را نشان می دهد

مدیر فراموش نشدنی به هنگام کسب موفقیت به خوبی خوشحالی خود را نشان می دهد و از تلاش کارمندان قدردانی می کند. از دیگران نا امید نمی شود، جشن می گیرد، همدلی می کند، نگران و گاهی خسته و دلسرد می شود.

به طور خلاصه انسان است و برخلاف خیلی از روسای دیگر، انسانیت خود را نشان می دهد. حرفه ای بودن قابل تحسین است اما زمانی که با انسانیت همراه شود الهام بخش خواهد شد.

  1. از کمک خواستن نمی ترسد

از آنجایی که ویژگی کلیدی مدیریت قاطعیت است، رؤسا از دانش و تجربه ی خود برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

مدیر فراموش نشدنی بر این تصور نیست که همه چیز را می داند. او بر هر آنچه خود می داند، علم دارد نه آنچه دیگران می دانند. از این رو در مواقع ضروری از کسانی که مورد اعتمادش هستند نظر می گیرد و با این کار نه تنها عاقلانه تصمیم گرفته بلکه محبوب تر از قبل نیز می شود.

  1. دیگران را در مخمصه قرار نمی دهد
man in suit pointing the finger

رئیس بد قصور و اشتباهات را به گردن کارمندان می اندازند، رئیس خوب این کار را نمی کند اما مدیر فراموش نشدنی پیش بینی رخ دادن اشتباه را می کند و قبل از اینکه کارمندان بفهمند آن را حل می کند و هرگز از آن صحبت نمی کند و به روی کسی نمی آورد. اگر نتواند اشتباه دیگران را رفع کند مسئولیت آن را قبول کرده سپس به طور خصوصی با کارمند مربوطه صحبت می کند.

  1. همیشه موقعیت های شغلی پیشین خود را به یاد دارد

مدیر فراموش نشدنی در مواقع ضرورت آستین ها را بالا زده و خود نیز کار می کند. هرگز کار را پست نمی داند و همیشه به یاد دارد از کجا آمده و چه کارهایی در قدیم کرده است.

  1. با اجازه رهبری می کند نه قدرت

هر مدیری مقامی دارد و آن مقام به او اجازه ی هدایت دیگران و تصمیم گیری را می دهد.

مدیر فراموش نشدنی به این دلیل رهبری می کند که دیگران از او می خواهند رهبرشان باشد زیرا باعث الهام بخشی و انگیزه دهی به کارمندان می شود. چنین مدیری با انتخاب درست کلمات به دیگران می فهماند که کارمندان برای او کار نمی کنند بلکه به همراه او قدم در مسیر موفقیت می گذارند.

  1. هدف های والایی دارد

مدیر خوب برای دست یابی به اهداف شرکت تلاش می کند اما مدیر فراموش نشدنی نه تنها برای رسیدن به اهداف شرکت بلکه برای ارتقاء شغلی، بهبود روحیه و پیشرفت کارمندان ناآگاه نیز کار می کند.

  1. ریسک می کند

خیلی از رؤسا به دلیل مشهور شدن یا سود ممکن ریسک کنند اما یک مدیر فراموش نشدنی زمانی که به نتیجه ی کاری باور داشته باشد ریسک می کند و این روحیه را در دیگران نیز ایجاد می کند تا به رویاهای شان دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی