ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس می خواهد هر دو یا سه هفته یک راکت به فضا پرتاپ کند

اسپیس اکس رویکردهای بلندپروازانه و بزرگی در سر می پروراند و می خواهد راکت های فالکون 9 را با روندی منظم تر و همینطور با سرعتی بیشتر به فضا پرتاب کند. با وجود مشکلاتی که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اسپیس اکس رویکردهای بلندپروازانه و بزرگی در سر می پروراند و می خواهد راکت های فالکون 9 را با روندی منظم تر و همینطور با سرعتی بیشتر به فضا پرتاب کند.

با وجود مشکلاتی که اواخر تابستان گریبان کمپانی خصوصی ایلان ماسک را گرفت و یکی از موشک ها پیش از پرتاب منفجر شد، اسپیس اکس کنترل اوضاع را به دست گرفته و ماه گذشته برنامه پرتاب راکت هایش را از سر گرفت.

حالا «گوئن شاتول» یکی از مدیران این موسسه در گفتگویی با خبرگزاری رویترز مدعی شده با بهره برداری از سکوی پرتاب جدید خود در فلوریدا به روند مورد نظرشان دست خواهند یافت و می توانند هر دو یا سه هفته یک راکت به فضا پرتاب نمایند.

این در حالی است که پس از تراژدی 200 میلیون دلاری شهریور ماه که در سکوی کیپ کارناوال رخ داد، تصور می شد ادامه فعالیت های فضایی اسپیس اکس در وندبرگ دنبال خواهد شد.

این شرکت برای راه اندازی سکویی جدید به صرف هزینه های بسیار زیادی نیاز داشته است، بنابراین تصمیم گرفته با تعمیر و بازسازی سکوی پرتاب شمال کیپ کارناوال، مبلغ مصرفی را در حدود 50 میلیون دلار نگه دارد.

با همه این تفاسیر اسپیس اکس قصد دارد طبق برنامه از قبل پیش بینی شده اش، تا پایان سال 2017 میلادی 27 راکت به فضا پرتاب کند. رویترز اشاره دارد که 70 ماموریت اساسی به ارزش 10 میلیارد دلار در برنامه امسال قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina aghaei
    sina aghaei | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    اونوقت تو مملکت من به این فکر میکنند که سالی یکبار یه راکت
    پرتاپ کنند،التبه خیلی چیزای اضافه تر داریم که داره مانع پیشرفتمون میشه

مطالب پیشنهادی