ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مهم ترین تهدیدات امنیتی اندروید در سال 2016 منتشر شد

مؤسسه «سونیک وال» (SonicWall) به تازگی در قالب گزارش سالیانه خود، مهم ترین تهدیدات امنیتی دیوایس های اندرویدی در سال 2016 را معرفی کرده است. اگرچه سطح امنیت این سیستم عامل هر سال نسبت به قبل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

مؤسسه «سونیک وال» (SonicWall) به تازگی در قالب گزارش سالیانه خود، مهم ترین تهدیدات امنیتی دیوایس های اندرویدی در سال 2016 را معرفی کرده است. اگرچه سطح امنیت این سیستم عامل هر سال نسبت به قبل بهتر می شود، اما باز هم بسیاری از دستگاه های مجهز به OS گوگل در معرض خطرات بالقوه قرار دارند.

به گزارش این شرکت، پوشش صفحه نمایش (Screen Overlay)، نصب خودکار اپلیکیشن، DressCode و Metasploit و HummingBad متداول ترین روش های حمله بدافزاری به دیوایس های اندرویدی را در سال 2016 تشکیل می دادند.

نکته جالب این است که Metasploit در واقع یک ابزار تست نفوذ با اهداف تحقیقاتی به شمار می رود، اما هکرها از طریق آن به تکمیل بدافزارهای خود پرداخته اند. در واقع بدافزارها در سال 2016 از نظر فنی پیشرفت قابل توجهی داشته اند که به تشکیل بات نت های بزرگ و حملات محروم سازی از سرویس (DoS) گسترده در سال گذشته میلادی انجامید.

حملات Overlay یکی از روش های معمول برای سرقت داده های کاربران اندرویدی به شمار می رود، اما خوشبختانه طی سال گذشته استفاده از این ترفند کاهش یافته، و چنین وضعیتی به طور کلی برای بدافزارها نیز وجود دارد، به گونه ای که در سال 2016 تعداد 60 میلیون نمونه منحصر به فرد بدافزار شناسایی شده، که نسبت به سال 2015 چهار میلیون عدد کاهش یافته است.

تعداد کل حملات بدافزاری نیز در سال 2016 رقم 7.87 میلیارد را نشان می دهد، در حالی که در سال 2015 این رقم به 8.19 میلیارد مورد می رسید. SonicWall می گوید تعداد اپلیکیشن های آلوده در پلی استور طی سال گذشته میلادی به میزان قابل توجهی کاهش یافته، اما این موضوع برای مارکت های ثالث صحت ندارد.

یکی از روندهای رو به رشدی که توسط این مؤسسه شناسایی شده، افزایش نگران کننده باج افزارهاست که در سال 2016 تعداد 638 میلیون مورد حمله را در بر گرفته و افزایش 167 برابری را نسبت به سال قبلش نشان می دهد. سونیک وال همچنین به افزایش 34 درصدی انتقال ترافیک داده از طریق پروتکل های ایمن SSL یا TLS در سال 2016 اشاره کرده است.

گفتینست تمامی آمار فوق از شبکه جهانی GRID مؤسسه SonicWall به دست آمده که بیش از یک میلیون نود امنیتی را در بیش از 200 کشور و منطقه مختلف جهان در بر می گیرد و به صورت 24 ساعته وضعیت اینترنت را تحت نظر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی