ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت جلیقه ضد اشعه برای فضانوردان؛ آزمایش در ماه، استفاده در مریخ

برای فضانوردانی که به کره مریخ سفر می کنند، شاید خطرناک ترین چیز تغییر اقلیم و یا جا گذاشتن تجهیزات و آذوقه نباشد؛ بلکه اشعه های گامایی که معمولاً به بدن آنها اصابت می کند ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

برای فضانوردانی که به کره مریخ سفر می کنند، شاید خطرناک ترین چیز تغییر اقلیم و یا جا گذاشتن تجهیزات و آذوقه نباشد؛ بلکه اشعه های گامایی که معمولاً به بدن آنها اصابت می کند مضرترین و البته خطرناک ترین فاکتور هستند.

بنابراین کمپانی چند ملیتی «StemRad» دست به کار شده و ساعاتی پیش پرده از جلیقه محافظ ضد اشعه خاصی به نام «AstroRad» برداشته که به زودی در یکی از سفرهای به سیاره ماه در اواخر سال 2018 میلادی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

این جلیقه هایی که از جنس فلز و سنگین نیستند برای هر فضانورد به صورت اختصاصی و مناسب اندام طراحی می شود تا تمام اعضا و جوارج حیاتی از خط برخورد تشعشعات مضر مصون بماند.

آنچه در تصاویر فوق مشاهده می کنید الگوی اولیه و پیکرنمای محصول نهایی بوده و کمپانی تولیدکننده مدعی است فرآیند توسعه این جلیقه های خاص تا پایان سال 2017 ادامه خواهد داشت.

آزمایش نخست این جلیقه ها در سفر به سیاره ماه، به کمک دو عروسک انسان نما (یکی پوشیده با AstroRad و دیگری بدون پوشش) انجام می شود تا میزان جذب و دفع تشعشعات سنجیده گردد.

موفقیت این دستاورد تکنولوژیک برای سفرهای آینده به سیاره مریخ و اعماق فراتر فضا بسیار حیاتی خواهد بود و می تواند کمک شایانی به پیش برد اهداف بشر برای شناخت بهتر کهکشان پیرامون می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    بله
    اون وقت يك عده ساده لوح فكر ميكنند اون زمان رفتند به ماه
    فيلم اديسه ٢٠٠١ هم مستند هست اصلا !

    • E.SOHEIL.SH
      E.SOHEIL.SH | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

      دوست فلزی
      تلاش کردن و این تلاش از تفلونی که در آشپزخانه استفاده میکنی تا تلفن هوشمند یا کامپیوتری که دستت هست یا همین اینترنتی که از بستر اون استفاده میکنی نتیجه داده رشته من الکترونیک اوج پیشرفتش رو وام دار فعالیتهای فضایی هست

      به فرض هم نرفته باشند که شوروی از شما بیشتر این رو در جنگ سرد بر سر زبونها مینداخت خاک ماه به زمین آورده شده کل دنیا هم قبول دارند البته در مورد شما مطمئن نیستم
      که این عظمت انسان رو نشون میده فارغ از ملیت امیدوارم بفهمیم

      فیلم های ادیسه هم دیدم و منظور شما رو متوجه نمیشم

مطالب پیشنهادی