ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آنچه که می توان از دستیار هوشمند بیکسبی انتظار داشت

دستیار هوشمند جدید سامسونگ بیکسبی نام دارد که با آنچه تاکنون در این حوزه دیده اید متفاوت است. در حالی که سیری، گوگل و الکسا روی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود از اینترنت هستند ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۶

دستیار هوشمند جدید سامسونگ بیکسبی نام دارد که با آنچه تاکنون در این حوزه دیده اید متفاوت است. در حالی که سیری، گوگل و الکسا روی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود از اینترنت هستند تا به دستورات شما پاسخ دهند اما بیکسبی سعی می کند تا از طریق تلفن همراهتان به کمک شما بیاید.

گفتنی است هدف سامسونگ برای توسعه بیکسبی این است که کاربر بتواند تا حد امکان بدون لمس تلفن همراه و با فرمان های صوتی عملیات مورد انتظار خود را انجام دهد اما باید گفت که در حال حاضر تنها در حدود ده اپلیکیشن هستند که از این قابلیت پشتیبانی می کنند. در رویداد معرفی گلکسی اس 8، سامسونگ عنوان کرده که بیکسبی با اپلیکیشن گوگل پلی موزیک و برخی دیگر از برنامه های شخص ثالث نیز کار می کند.

علاوه بر آن کمپانی کره ای اذعان داشته که بیکسبی حداقل با اپلیکیشن های تلفن، پیام رسان، تنظیمات، دوربین، یادآور، مخاطبان و گالری نیز همخوانی داشته و در کاربر می تواند در برنامه های مورد اشاره از دستیار هوشمند بخواه تا عملیات مورد نظرش را انجام دهد.

به علاوه در دمویی که سامسونگ در جریان معرفی گلکسی اس 8 به نمایش گذاشت، بیکسبی قادر است تصاویر را بچرخاند، ویدیو را پخش کرده و یا حتی ویدیو را برای تماشا به تلویزیون ارسال کند. برای این کار تنها لازم است کاربر دکمه بیکسبی را فشرده و فرمان مورد نظر را صادر کند.

سامسونگ عنوان کرده که بیکسبی در زمان عرضه از زبان های انگلیسی و کره ای پشتیبانی می کند و پس از مدتی کوتاه زبان های چینی و اسپانیایی نیز بدان افزوده خواهد شد.

اما یکی از قابلیت های جالب توجه آن که Vision نام دارد، در اصل یک دوربین واقعیت افزوده است که می تواند اشیاء را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آن را در منابع متعددی جستجو کند. علاوه بر آن بیکسبی ویژن قادر است متن ها را ترجمه کرده، بارکدهای QR را بخواند و مکان های علامت زده شده را نیز شناسایی کند.

اینگونه که به نظر می رسد با کشیدن انگشت روی دکمه هوم و یا فشردن دکمه بیکسبی، با منوی «بیکسبی هوم» مواجه می شوید که به صورت عمودی اسکرول می شود و اطلاعاتی در مورد مواردی که دستیار هوشمند می تواند با آنها تعامل کند در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال می توانید در آن مطالبی از جمله وضعیت آب و هوا، فعالیت های مرتبط با تناسب اندام و دکمه های برای کنترل گجت های خانه هوشمند را مشاهده کنید.

ناگفته نماند دستیار بیکسبی، سرویس نوین بوده که تازه در اول مسیر توسعه خود قرار دارد و مطمئناً با گذشت زمان، فاصله آن با رقبا نیز کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    کاش فارسی پشتیبانی میکرد

مطالب پیشنهادی