ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی اسپیس اکس موشک فالکن ۹
علمی

اسپیس اکس موفق شد یک راکت فالکون ۹ استفاده شده را مجدداً به فضا پرتاب کند [تماشا کنید]

امروز کمپانی اسپیس اکس بار دیگر نام خود را در تاریخ فضانوردی به ثبت رساند، چرا که آنها برای اولین بار موفق شدند یک راکت فضاپیما بر را برای دومین بار به فضا پرتاب و با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

امروز کمپانی اسپیس اکس بار دیگر نام خود را در تاریخ فضانوردی به ثبت رساند، چرا که آنها برای اولین بار موفق شدند یک راکت فضاپیما بر را برای دومین بار به فضا پرتاب و با موفقیت روی زمین بنشانند.

ایلان ماسک مالک اسپیس اکس، در خصوص این عملیات موفقیت آمیز گفته است: «این یک انقلاب بزرگ در صنعت فضانوردی به حساب می آید. ۱۵ سال طول کشید تا بتوانیم به این نقطه برسیم. واقعاً نمی دانم چه بگویم. امروز روز بزرگی برای اسپیس اکس و دنیای اکتشافات فضایی بود.»

راکت فالکون ۹ مورد بحث اولین ماموریت خود را با رساندن یک کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی به انجام رسانده بود. این همان راکتی است که توانست برای اولین بار با موفقیت روی سکوی شناور دریایی اسپیس اکس فرود بیاید.

وقتی ماسک از نسل آینده سفرهای فضایی صحبت می کند، اشاره اصلی او به کاهش چشمگیر هزینه های پرتاب سفینه های فضایی است، چرا که از این طریق می توان هزینه های ارسال محموله های فضایی را چندین برابر کاهش داد.

موشک فالکون ۹ چند بار مصرف اسپیس اکس در دومین ماموریت خود توانست یک ماهواره مخابراتی را با موفقیت کامل در مدار قرار داده و به سلامت به زمین بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

    من هم لایو دیدم. مشکل اینجاست که حرارت هنگام ورود به جو دوربین روی بدنه موشک رو از کار انداخت و حرارت موتور موشک موقع فرود دوربین روی سکوی شناور رو از کار انداخت. اسپیس اکس باید یه فکری به حال استریم زنده اش بکنه

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    من داشتم لایو میدیدم. واقعا اعصابمو خورد کرد که مهمترین قسمت هاشو نشون نمیدادن. مرحله ی ورود به جو بود که تصویر قط بود. مثلا لنز دوربین یخ زد. یا فرودش بود روی عرشه ی پهپاد دریایی که تصویرشو قط کردت و وقتی کامل فرود اومد تصویرو نشون دادن. همون بهتر ادم خبرشو بخونه عکساشو ببینه.

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    دیشب تا صبح بیدار بودم استریم زندشو از یوتوب ببینم،نمیدونم چی شده بود که استریم زنده هارو نشون نمیداد.اخرش رفتم اینستاگرام اسپیس ایکس از رو کامنت مردم فهمیدم پرتابشون موفق بوده.و اقعا انقلابی در عرصه ی فضا خواهد بود

مطالب پیشنهادی