ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام دعوت نامه ها را ارسال کرد؛ اسنپدراگون 660 تا پنج روز دیگر معرفی می شود

کوالکام به تازگی دعوت نامه های رویداد رونمایی از چیپست اسنپدراگون 660 را برای اصحاب رسانه ارسال کرده است. تازه ترین چیپست این کمپانی برای میان رده های پریمیوم، مسیر اسنپدراگون 652 را دنبال می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کوالکام به تازگی دعوت نامه های رویداد رونمایی از چیپست اسنپدراگون 660 را برای اصحاب رسانه ارسال کرده است. تازه ترین چیپست این کمپانی برای میان رده های پریمیوم، مسیر اسنپدراگون 652 را دنبال می کند، اما در عین حال شباهت بیشتری به چیپست پرچمدار کوالکام دارد.

اسنپدراگون 660 کوالکام، به پردازنده ای هشت هسته ای با هسته های Kryo 280 تجهیز شده؛ یعنی سخت افزار مشابهی که در اسنپدراگون 835 هم به کار گرفته شده است. چهار هسته چیپست، از نوع Cortex-A73 بوده و با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز فعالیت می کنند و هسته های Cortex-A53 دیگر نیز سرعت کلاک 1.9 گیگاهرتز را با خود به ارمغان می آورند.

با این همه، گفتنی است که اسنپدراگون 660 برخلاف مدل پرچمدار کمپانی که از فرآیند 10 نانومتری بهره گرفته، با فرآیند 14 نانومتری تولید می شود. البته فراموش نکنیم که کایرین 960 و چیپست A10 اپل همچنان با فرآیند 16 نانومتری تولید می شوند.

اسنپدراگون 660 برخلاف مدل پرچمدار کمپانی، با فرآیند 14 نانومتری تولید می شود

از دیگر مشخصات چیپست، می توان به پردازنده گرافیکی آدرنو 512 اشاره کرد که هنوز مشخص نیست چه عملکردی در برابر سایر پردازشگرهای گرافیکی کوالکام خواهد داشت؛ هرچند قطعاً ضعیف تر از آدرنو 540 ظاهر خواهد شد، اما دقیقاً تا چه میزان ضعیف تر؟ از طرف دیگر، مودم X10 LTE در چیپست جای گرفته و از تکنولوژی شارژ سریع 4.0 هم پشتیبانی می شود. اسنپدراگون 660 همچنین از دو کانال برای رم 1866 مگاهرتزی LPDDR4X بهره می برد و با فلش مموری UFS 2.1 سازگاری دارد.

در هر صورت، کوالکام قرار است در روز 9 مه (19 اردیبهشت ماه) به صورت رسمی از اسنپدراگون 660 رونمایی کند و شاید برای نخستین بار، شاهد موبایلی مجهز به این چیپست هم روی استیج باشیم. ناگفته نماند که بنابر شایعات، موبایل های مورد انتظاری مانند نوکیا 7، نوکیا 8، Xperia X Ultra و مدل تازه Mi Max شیائومی از این چیپست بهره مند خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Samuel_09339434229
    Samuel_09339434229 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    درود ، واقعا مشخصات خوبی داره این چیپ ست در راه معرفی و عرضه کوآلکوم (snapdragon660) و مطمئنن عملکردی روان و مناسب خواهد داشت اما بدون شک خیلی بهتر بود از فرآیند 10نانومتری ساخت بهره ببره و پردازشگرگرافیکی قویتر ??این پردازشگر گرافیکی درواقع متعلق به زمان snapdragon821 هست ? توقع ندارم که همه مواردش مانند snapdragon835 باشه اما اگه اینجوری بود در این چند مورد که گفتم خیلی بهتر بود و...
    ??

  • محمد جواد شرفی
    محمد جواد شرفی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عاقا اخبار دروغ منتشر نکنید هنوز دعوت نامه ای برا من نیومده ????????

مطالب پیشنهادی