ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ چی کو از کمبود شدید آیفون ۸ تا چندین ماه بعد از معرفی خبر می دهد

مینگ چی کو تحلیلگر ارشد موسسه KGI Securities صبح امروز با ارسال یادداشتی برای سرمایه گذاران اپل شایعات قبلی مبنی بر تاخیر در عرضه آیفون ۸ اولد را تایید کرد. طبق این یادداشت که با عنوان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

مینگ چی کو تحلیلگر ارشد موسسه KGI Securities صبح امروز با ارسال یادداشتی برای سرمایه گذاران اپل شایعات قبلی مبنی بر تاخیر در عرضه آیفون ۸ اولد را تایید کرد.

طبق این یادداشت که با عنوان «افزایش احتمال تحقق بدترین فروش در ارسال آیفون» منتشر شده، افزایش ظرفیت تولید آیفون ۸ احتمالا به بازه زمانی اکتبر-نوامبر (مهر تا آبان) موکول می شود، در حالی که تولید این اسمارت فون عموما در شهریورماه بالا می رود.

اما نتیجه، «کاهش شدید عرضه» خواهد بود که برای «مدتی» بعد از معرفی آیفون جدید در ماه شهریور ادامه خواهد یافت. به بیان دیگر، کو معتقد است که اپل آیفون جدید را در شهریورماه رونمایی می کند اما تا چندین ماه بعد از معرفی پیدا کردن و خرید آن دشوار خواهد بود.

در نیمه دوم امسال تنها ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش خواهد رفت

با توجه به همین کمبود، کو بر این باور است که اپل در نیمه دوم امسال تنها ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون را در اختیار خرده فروشان قرار خواهد داد که این رقم به مراتب از ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون دستگاه مورد انتظار کمتر است. وی البته خاطرنشان کرده که مشخص نیست سنسور 3D به خدمت گرفته شده در آیفون ۸، حذف احتمالی Touch ID از آن و در نهایت رقابت موجود در بازار به گونه ای خواهد بود که کاربران را ترغیب به خرید این موبایل کند یا خیر.

«البته ما باور داریم که وجود نمایشگر OLED در آیفون ۸ کاربران را به خرید آن ترغیب میکند با این همه، مشخص نیست که آیا تقاضا صرفا برای این نسخه از آیفون خواهد بود یا خیر. لذا به سرمایه گذاران توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرند: ۱- آیا سنسور 3D آیفون اولد تجربه کاربری خلاقانه ای را فراهم می کند؟ ۲- آیا Touch ID(یا تشخیص اثرانگشت) در آیفون اولد حذف می شود؟ ۳- آیا رقبای اپل محصولات مبتکرانه دیگری را برای کنار زدن آیفون اولد عرضه خواهند کرد یا خیر؟»

البته باید اشاره کنیم که شایعه به تاخیر افتادن تولید آیفون و کمبود نسخه جدید در بازار همواره وجود داشته و اگر خاطرتان باشد آیفون ۷ پلاس نیز تا چندین ماه بعد از رونمایی با همین مشکل روبرو بود اما شایعات در رابطه با آیفون ۸ و کمبود آن با تناوب بیشتر و از منابع معتبرتری مطرح می شوند.

شایعات حکایت از آن داشتند که اپل برای کار گذاشتن Touch ID در زیر نمایشگر آیفون ۸ با مشکل روبرو بوده و همین مساله مشکلاتی را به لحاظ تولید پیش روی آن قرار داده است. به همین خاطر گفته شد که اپل احتمالا Touch ID را در بخش پشتی بدنه آیفون بعدی قرار خواهد داد یا حتی برای استفاده از دیگر سیستم های بیومتریک به کل آن را حذف خواهد کرد. البته کو هم قبلا صراحتا به این احتمال اشاره نکرده اما حرف های امروز او بیشتر این مساله را تقویت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی