ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پروژه تانگو، واقعیت افزوده را به کلاس های درس می آورد

دو سال بعد از اینکه گوگل تجربیات واقعیت مجازی را در قالب برنامه «Expeditions» به مدارس آورد، این کمپانی قصد دارد پروژه های خود را بسط داده و این بار از واقعیت افزوده برای آموزش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

دو سال بعد از اینکه گوگل تجربیات واقعیت مجازی را در قالب برنامه «Expeditions» به مدارس آورد، این کمپانی قصد دارد پروژه های خود را بسط داده و این بار از واقعیت افزوده برای آموزش دروس به دانش آموزان استفاده کند.

دروس واقعیت افزوده، که بر تکنولوژی پروژه تانگو گوگل مبتنی هستند، تفاوت زیادی با دروس واقعیت مجازی پیشین ندارند. اما به جای استفاده از هدست های واقعیت مجازی برای شرکت در «اردوهای میدانی»، معلمان می توانند اشیای سه بعدی را در گوشه و کنار کلاس درس قرار دهند و دانش آموزان به بررسی آنها بپردازند.

بن شروم، مدیر محصولات Expeditions می گوید آنچه که گوگل در زمینه واقعیت مجازی یاد گرفت، این کمپانی را به نقطه فعلی رسانده است. وی در ادامه می گوید «واقعیت مجازی راهی عالی برای این است که احساس کنید در جایی دیگر قرار دارید، اما دلتان می خواهد که به نوعی بتوانید با اشیای دنیای آن تعامل داشته باشید.»

وی معتقد است که با آوردن پروژه تانگو به میدان، معلمان به گزینه های بیشتری برای آموزش مفاهیم مورد نظر خود دسترسی خواهند داشت درسی مبتنی بر واقعیت افزوده درباره فضا، می تواند تصاویری سه بعدی از زمین، خورشید و ماه را بر فراز میز دانش آموزان به نمایش درآورد و سپس کودکان از نزدیک با پدیده هایی مانند خسوف یا کسوف آشنا می شوند. در طرف دیگر هم، یک درس واقعیت مجازی، دانش آموزان را به بازدید از پدیده های زمین شناسی یا اماکن تاریخی خواهد برد.

به گفته گوگل، هدف نهایی برنامه Expeditions این است که بتواند هر دو آموزش مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به صورت موازی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار دهد. کمپانی مورد اشاره می گوید از زمان راه اندازی نخستین کنفرانس توسعه دهندگان I/O طی دو سال پیش، Expeditions بیش از 2 میلیون دانش آموز را به اردوهای واقعیت مجازی برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی