ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

مدیاتک چیپست جدیدی را برای اینترنت اشیاء و دستیارهای هوشمند معرفی کرد

مدیاتک از جدیدترین چیپست خود رونمایی کرد، اما برخلاف همیشه این سخت افزار در موبایل ها به کار نمی رود. هدف اصلی چیپ مجتمع تازه مدیاتک، تأمین نیاز روزافزون «دستگاه های دستیار صوتی» (VAD) یا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

مدیاتک از جدیدترین چیپست خود رونمایی کرد، اما برخلاف همیشه این سخت افزار در موبایل ها به کار نمی رود. هدف اصلی چیپ مجتمع تازه مدیاتک، تأمین نیاز روزافزون «دستگاه های دستیار صوتی» (VAD) یا همان اسپیکرهای هوشمند مجهز به دستیار دیجیتالی است. محصول مورد بحث MT8516 نام دارد که به صورت رسمی از پلتفرم اینترنت اشیاء گوگل یعنی Android Things نیز پشتیبانی می کند و طبیعیست که با دستیار «اسیستنت» گوگل هم سازگار خواهد بود.

مدیاتک: با تخصص ما، تولید دستگاه های خانگی هوشمندتر، کوچک تر، بهینه تر، و کارآمدتر ممکن می شود 

چیپست MT8516 از چهار هسته پردازشی مبتنی بر معماری ARM و از نوع Cortex-A35 بهره می گیرد که با فرکانس 1.3 گیگاهرتز کار می کنند. A35 را می توان کم مصرف ترین و بهینه ترین پردازنده ساخت ARM دانست که با هدف حداقل مصرف انرژی و هزینه تولید طراحی شده، ضمن اینکه از مجموعه دستورالعمل های 64 بیتی ARM نیز پشتیبانی می کند. پلتفرم جدید مدیاتک از حافظه های رَم LPDDR2/LPDDR3/DDR3/DDR3L و همچنین DDR4 پشتیبانی می کند که دست سازندگان را تا حد زیادی برای انتخاب سخت افزار متناسب با نیازهایشان باز می گذارد.

مدیاتک گزینه های ارتباطی ضروری را نیز در این چیپست تعبیه کرده که از میان آنها می توان به وای-فای 802.11b/g/n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 4.0 اشاره کرد. از آنجا که رابط صوتی در VAD ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، مدیاتک از 8 کانال TDM و 2 ورودی PDM در چیپ مجتمع جدیدش استفاده کرده تا توانایی دریافت صوتی از چندین منبع مختلف میسر شود. این سخت افزار برای عملیات حذف نویز و تعیین دقیق منبع صوتی در دیوایس های هوشمند بسیار مطلوب خواهد بود.

یکی از مهم ترین برگ های برنده مدیاتک در این زمینه، دریافت گواهی Android Things است که خیال توسعه دهندگان را درباره پشتیبانی گوگل از آن و ارائه ابزارهای مورد نیازشان راحت خواهد ساخت. مدیاتک می گوید نخستین دستگاه های مجهز به گوگل اسیستنت و چیپست MT8516 در سه ماهه پایانی سال 2017 وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی