ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر هوشمند Essential Home جدیدترین رقیب آمازون Echo

بازار اسپیکرهای هوشمند با حضور شرکت های بزرگی مانند گوگل و آمازون، شاهد ورود بازیگر جدیدی است که با شعار حفظ حریم خصوصی کاربران به میدان آمده. «Essential Home» که توسط شرکت جدید «اندی رابین» ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بازار اسپیکرهای هوشمند با حضور شرکت های بزرگی مانند گوگل و آمازون، شاهد ورود بازیگر جدیدی است که با شعار حفظ حریم خصوصی کاربران به میدان آمده.

«Essential Home» که توسط شرکت جدید «اندی رابین» خالق اندروید معرفی شده، به راحتی با یک سؤال، ضربه کوچک یا حتی یک نگاه فعال خواهد شد. از همین رو، شرکت اِسِنشال آن را «نوع جدیدی از محصول» خطاب می کند که البته با نگاهی ساده، ایده های به کار رفته در این اسپیکر هوشمند را می توان در بسیاری از محصولات موجود نیز مشاهده کرد.

به عنوان مثال می توانید با استفاده از اِسنشال هوم، موسیقی پخش کنید، سؤالات مربوط به اطلاعات عمومی بپرسید، تایمر تنظیم کرده و نور محیط را کنترل کنید. البته محصولات گوگل و آمازون نیز تمام این کارکردها را دارند ولی اسنشال قول داده محصولش همه امور را بهتر از رقبا انجام خواهد داد.

مهم ترین وجه تمایز اسنشال هوم با سایر رقبا، پردازش امور به صورت لوکال بوده و خبری از ارسال حجم عظیمی از اطلاعات به سرورهای ابری نیست. چنین قابلیتی امنیت حریم خصوصی کاربران را افزایش داده و باعث می شود دستگاه مذکور در مواقع قطعی اینترنت نیز قادر به انجام فعالیت های خود باشد.

اسنشال هوم به جای انجام خودسرانه امور، به کاربر پیشنهاد داده و منتظر دستور وی می ماند

همچنین اسپیکر هوشمند شرکت اسنشال، به جای در اختیار گرفتن کنترل امور و اجرای تصمیمات، صرفاً پیشنهاداتی را مطرح می کند که کاربر می تواند بر حسب نیاز، آنها را پذیرفته یا رد کند. به عنوان مثال اگر اسنشال هوم تشخیص دهید یک عدد لامپ بر خلاف روند گذشته در ساعتی خاص روشن مانده است، به جای خاموش کردن آن، مالک را از وضعیت مطلع کرده و منتظر دستور می ماند.

هنوز  دقیقاً نمی دانیم که اسنشال هوم چگونه ابزاری است و برای اطلاع از مشخصات، قیمت و زمان عرضه باید تا رونمایی از آن صبر کنیم. البته تا اینجای کار مشخص شده که این محصول، یک رابط کاربری برای ابزار هوشمند خانگی است که به سیستم عامل «Ambient OS» مجهز شده اما معلوم نیست از چه اکوسیستم هایی پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    اسپیکرهای هوشمند، جاسوسهای مظلوم نما.

  • high end
    high end | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    آخه چطور میشه از یه دستیار لوکال اطلاعات عمومی در مورد کانگورو بپرسی و بدون نت جواب بده؟

  • srb90
    srb90 | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    افلاین بودنش خیلی خوبه اگه از کاراییش کم نکنه یا سرعت پردازش پایین نیاد

مطالب پیشنهادی