ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با موبایل Essential Phone آشنا شوید؛ شاهکار ماژولار خالق اندروید

بالاخره پس از مدت ها انتظار، «اندی رابین» خالق اندروید، موبایل Essential را به نمایش گذاشت. این پروژه جذاب و جاه طلبانه با نمایشگری زیبا، می تواند عصر تازه ای را برای محصولات ماژولار آغاز کند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بالاخره پس از مدت ها انتظار، «اندی رابین» خالق اندروید، موبایل Essential را به نمایش گذاشت. این پروژه جذاب و جاه طلبانه با نمایشگری زیبا، می تواند عصر تازه ای را برای محصولات ماژولار آغاز کند.

این موبایل اندرویدی که به صورت رسمی با نام «Essential Phone» شناخته می شود، مشخصات و ویژگی های سخت افزاری عالی را فقط با 699 دلار در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. نمایشگر این دستگاه تقریباً تمامی پنل جلویی را پوشانده و دوربین سلفی را نیز در بر گرفته است.

شروع عرضه این دستگاه در ایالات متحده خواهد بود. چیپست اسنپدراگون 835، چهار گیگابایت حافظه رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، تمام آن چیزیست که در حال حاضر از یک پرچمدار انتظار داریم و این سخت افزار قدرتمند همراه با اندروید خالص، بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در ساخت این دستگاه از طراحی بسیار ساده و بدون المان های اضافه استفاده شده. به گفته سازنده، ترکیب تیتانیوم و سرامیک به کار رفته در بدنه Essential Phone در مقایسه با دیگر دستگاه های موجود در بازار، مقاومت بسیار بیشتری در برابر سقوط خواهد داشت.

یکی از جالب ترین ویژگی های موبایل اندی رابین، پشتیبانی از لوازم جانبی است که از طریق کانکتور مغناطیسی خاص به بدنه دستگاه متصل شده و به صورت بیسیم با آن ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، Essential همراه با یک دوربین 360 درجه و یک داک شارژ عرضه می شود که به بالای دستگاه متصل می گردند. البته فعلاً درگاه USB-C نیز در این موبایل به کار رفته، اما اندی رابین امیدوار است در آینده فناوری خودش را جایگزین پورت های مرسوم نماید.

طبق رویه کنونی موبایل های پرچمدار، Essential هم از جک 3.5 میلیمتری هدفون بی بهره است؛ البته دانگل تبدیل همراه دستگاه عرضه می شود، اما احتمالاً در آینده نزدیک لوازم جانبی سازگار با درگاه مغناطیسی این دستگاه نیز وارد بازار خواهند شد.

موبایل Essential از ماژول دوربین دوگانه استفاده می کند، اما به جای استفاده از لنزهای تله فوتو و واید، تصمیم گرفته تا یکی از دوربین ها را به حسگر مونوکروم مجهز نماید، یعنی همان کاری که هوآوی در P9 و P10 انجام داد. بدین ترتیب دو دوربین 13 مگاپیکسلی Essential در شرایط نوری نامناسب عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. دوربین جلویی موبایل مورد بحث نیز حسگر 8 مگاپیکسلی دارد و می تواند ویدیوهای 4K را به ثبت برساند. جدول مشخصات این اسمارت فون را در زیر مشاهده می کنید:

تمامی ویژگی های این موبایل روی کاغذ بسیار ارزشمند هستند، اما هنوز مشخص نیست در بازار فوق العاده رقابتی کنونی و با وجود نام های بزرگی همچون اپل و سامسونگ که پشتوانه تبلیغاتی عظیمی دارند، Essential به چه جایگاهی می رسد. با این حال طراحی زیبا و منحصر به فرد، درگاه ماژولار ابتکاری، بدنه مقاوم، کیفیت ساخت بالا و اکوسیستمی که در کنار آن عرضه می شود، می تواند آینده خوبی را برای اندی رابین و شرکت Essential رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    جک هدفون نداره،جای دوربین جلوش احمقانست،ضدآب نیست،قیمتش در حد پرچمدارهای اپل و سامسونگه.من از الان میگم موفق نمیشه

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    پشتیبانی‌شده خوب باشه شانس داره موفق بشه

  • X102۴
    X102۴ | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    این یه گوشی افسانه ایه، یه پدیده است.
    عجب چیزیه لامصب

  • اسماعیل سیاحی
    اسماعیل سیاحی | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    برای خالق اندروید آروزی موفقیت میکنم....
    این گوشی به نظر نمیاد هیچی کم داشته باشه..‌
    چه از لحاظ ظاهر چه از لحاظ سخت افزاری....
    مخصوصا این که اندروید خام رو یدک میکشه...
    امیدوارم این گوشی بتونه خوب فروش کنه.....
    چون فروش بیشتر باعث میشه گوشی های بیشتر و بهتری رو از این سازنده ببینیم.....


    من که هیجان زدم چون هم نوکیا داره بازی میشه...
    هم آقای اندی رابین.....



    در کل هرچی سازنده ها بیشتر باشن‌‌‌‌ بیشتر به نفع مصرف کننده ها میشه.....

  • فرزاد
    فرزاد | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    شاهکاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی