ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل وان پلاس 5 مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 و دوربین دوگانه به صورت رسمی معرفی شد

بالاخره پس از ماه ها شایعه و اخبار، وان پلاس 5 در رویدادی آنلاین به صورت رسمی معرفی شد. قبل از پرداختن به خود موبایل، باید زمان بندی کمپانی وان پلاس را تحسین کرد، زیرا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۱

بالاخره پس از ماه ها شایعه و اخبار، وان پلاس 5 در رویدادی آنلاین به صورت رسمی معرفی شد. قبل از پرداختن به خود موبایل، باید زمان بندی کمپانی وان پلاس را تحسین کرد، زیرا وان پلاس 3 نیز دقیقاً یک سال قبل، در چنین روز و ساعتی رونمایی شده بود.

این موبایل پرچمدار و قدرتمند به قوی ترین چیپست کنونی کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شده و با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران قرار می گیرد. مشخصات کامل و نهایی وان پلاس 5 را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

همان طور که انتظار می رفت، وان پلاس 5 به دوربین دوگانه در پشت مجهز شده که یکی از آنها دوربین «اصلی» لقب گرفته و دیگری نیز لنز تله فوتو و سنسوری با رزولوشن بالاتر را به همراه دارد. وان پلاس در کمپین تبلیغاتی خود از عبارت «دوربین دوگانه، تصاویری شفاف تر» برای توصیف این ماژول استفاده کرده.

دوربین اصلی این موبایل، 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است و دیگری نیز حسگر 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.6 را در خود جای داده. دوربین سلفی موبایل وان پلاس 5 نیز 16 مگاپیکسلی است.

کمپانی سازنده مدعیست فناوری جدید فوکوس خودکار سریع آنها، سرعت فوکوس را تا 40 درصد افزایش می دهد، چون از هر دو سنسور (و تمامی پیکسل های تعبیه شده در آنها) برای عملیات فوکوس بهره می گیرد. این دوربین از سیستم های پیشرفته پردازش تصویر نیز برخوردار شده تا با مقایسه فریم های مختلف و انتخاب بهترین قطعه برای تصویر نهایی، نتیجه ای شفاف و واضح را به ارمغان بیاورد.

حالت عکاسی پرتره برای ایجاد افکت بوکه و محو کردن پس زمینه نیز یکی دیگر از قابلیت های ماژول دوربین دوگانه وان پلاس 5 است که البته این روزها در اکثر موبایل ها دیده می شود.

در جمع بندی مشخصات سخت افزاری وان پلاس 5 می توان به چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 (که جز این هم انتظار نمی رفت) و نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن تمام اچ دی و نسبت استاندارد 16:9 اشاره کرد. این دستگاه در دو مدل ارائه می شود که یکی از آنها 6 گیگابایت رَم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد، و دیگری با 8 گیگابایت رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به دست خریدار می رسد.

وان پلاس همچنان جک هدفون را در قسمت پایین بدنه حفظ کرده، که خبر خوبی برای علاقه مندان به موسیقی محسوب می شود. باتری 3300 میلی آمپر ساعتی این دستگاه، 300 میلی آمپر ساعت بیشتر از مدل وان پلاس 3 ظرفیت دارد اما با توجه به بهینگی عملکرد چیپست اسنپدراگون 835 می توان عملکرد بسیار خوبی را از آن انتظار داشت، ضمن اینکه فناوری Dash Charge نیز به شارژ سریع آن کمک می کند.

از منظر طراحی، شاهد موبایلی باریک، ظریف و کاملاً شکیل هستیم که فقط 7.25 میلیمتر ضخامت دارد و انحنای لبه های آن نیز باعث می شود تا دستگاه باریک تر به نظر برسد. طراحی وان پلاس 5 کاملاً یکپارچه و زیباست، اما نمی توان شباهت فوق العاده آن با آیفون 7 پلاس را کتمان کرد.

وان پلاس از نسخه جدید نرم افزار اختصاصی خود یعنی Oxygen OS بر پایه اندروید 7.1.1 برای وان پلاس 5 استفاده کرده که ویژگی هایی همچون حالت مطالعه برای فیلتر نور آبی، اسکرین شات های به هم پیوسته، کشوی اپلیکیشن جدید، فعال کردن خودکار حالت شب، ژست های حرکتی در حالت خاموش بودن نمایشگر، و ترسیم حروف روی صفحه برای اجرای اپلیکیشن ها را به همراه دارد.

وان پلاس 5 به فناوری 4G LTE و بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. البته همچون گذشته، درگاه کارت حافظه microSD در این موبایل هم به چشم نمی خورد.

این موبایل پرچمدار از سه شنبه هفته آینده یعنی 27 ژوئن (ششم تیر ماه) با قیمت 480 دلار برای مدل 6/64 گیگابایتی و 540 دلار برای مدل 8/128 گیگابایتی به فروش می رسد که اگرچه در مقایسه با مدل های قبلی کمی گران تر شده، اما با توجه به قیمت گذاری رقبا می تواند به گزینه بسیار مطلوبی برای علاقه مندان دنیای موبایل بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • Samuel_09339434229
    Samuel_09339434229 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    توقع بالایی داشتم از وان پلاس در نوآودی و طراحی و حتی بهرمندی از کارت حافظه و... اما اون که تو ذهنم بود نشد
    ??

    • Samuel_09339434229
      Samuel_09339434229 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

      با این حال تلفن همراه جذاب و خوبی هست

  • gadget
    gadget | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    امروز سفارش دادم. به نظر دوربینش در حد s8 هست ولی تو تاریکی خیلی خوب نیست.

  • AliGh
    AliGh | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    #iphone
    #Oppo R11
    #copy #ski
    #خلاقیت در #طراحی ?
    #چینی همینه

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    اونایی جواب منو دادن بدونن که نمیدونم چی شده که من نمیتونم جواب یکی رو بدم

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    این نوع طراحی دیگه از مد افتاده.. باید مثل ال جی و سامسونگ ودشیائومی روی تمام صفحه بودن تمرکز کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی