ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس عملیات پرتاب راکت فالکون 9 را چند ثانیه قبل از اجرا متوقف کرد

تلاش اسپیس اکس برای ثبت رکوردی خارق العاده و پرتاب سه موشک طی فقط 9 روز، موفقیت آمیز نبود و عملیات دیروز، چند ثانیه قبل از اجرا متوقف شد. در حال حاضر مشخص نیست که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تلاش اسپیس اکس برای ثبت رکوردی خارق العاده و پرتاب سه موشک طی فقط 9 روز، موفقیت آمیز نبود و عملیات دیروز، چند ثانیه قبل از اجرا متوقف شد. در حال حاضر مشخص نیست که دلیل کنسل شدن پرتاب چه بوده است.

اسپیس اکس در مأموریت دیروز قصد داشت ماهواره ارتباطی Intelsat 35e را به مدار زمین بفرستد. شمارش معکوس در سکوی پرتاب فلوریدا تا 9 ثانیه قبل از پرتاب به خوبی پیش می رفت، اما در این لحظه مشخص شد که مشکلی پیش آمده و تایمر متوقف شد. این شرکت در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد عملیات را در ساعت 4:07 بامداد روز سه شنبه [به وقت تهران] تکرار می کند.

طبق شواهد موجود، این وقفه به خاطر ایراد جزئی به وجود آمده و مسئله حادی در کار نیست. با این حال بروز چنین مشکلی، خاطره ناگوار سال گذشته را به یادمان می آورد که راکت فالکون 9 دقایقی قبل از پرواز روی سکوی پرتاب منفجر شد و خسارت عظیمی را به بار آورد.

پرتاب اخیر در مقایسه با عملیات گذشته اسپیس اکس به انرژی و دقت بسیار بیشتری نیاز دارد، چون برخلاف ارسال های معمول ماهواره های سبک تر به مدار نزدیک زمین (LEO) این بار باید ماهواره 6 تنی Intelsat 35e را به «مدار زمین ایستا» (GEO) در فاصله حدود 35 هزار کیلومتری زمین بفرستد و به همین دلیل، سوخت کافی برای اجرای عملیات فرود در راکت باقی نمی ماند.

گفتنیست اسپیس اکس برای نخستین بار قصد دارد کپسول حمل بار دراگون را نیز بازیابی نماید. این کپسول هفته های گذشته را میهمان ایستگاه فضایی بین المللی بود و طی همین هفته به صورت کنترل شده در اقیانوس آرام فرود خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی