ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین های موبایل نوکیا ۸ چه قابلیت هایی ارائه می دهند؟

نوکیا ۸ دارای سه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی شبیه به همدیگر است. دو دوربین در قسمت پشتی قرار دارد که یکی به سنسور لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز است و دیگری به سنسور مونوکروم. دوربین سوم هم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

نوکیا ۸ دارای سه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی شبیه به همدیگر است. دو دوربین در قسمت پشتی قرار دارد که یکی به سنسور لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز است و دیگری به سنسور مونوکروم. دوربین سوم هم که دوربین سلفی خودمان است.

به طور دقیق تر:

  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با ۱.۱۲ میکرون پیکسل (احتمالا سنسور Sony IMX 258)، سایز سنسور 1/3.06، لرزشگیر تصویر اپتیکال و لنز Zeiss با گشودگی f/2.0
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل با سنسور مونوکروم (احتمالا سنسور Sony IMX 258)، بدون لرزشگیر تصویر اپتیکال، گشودگی لنز f/2.0
  • دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس، گشودگی لنز f/2.0

فناوری Advanced Image Fusion و تصویربرداری بهتر در نور کم

همانطور که می بینید، آنچه نوکیا تدارک دیده بسیار شبیه به فناوری پیشگام هوآوی است. یک دوربین اصلی که همراه با دوربینی مجهز به سنسور مونوکروم کار می کند و می تواند در نور اندک تصاویر بهتری ثبت کند. نوکیا می گوید چنین قابلیتی به لطف الگوریتم ترکیب تصویر پیشرفته به دست آمده است.

چنین ترکیبی از سنسورها به موبایل مذکور قابلیتی را داده که نوکیا آن را افکت Live Bokeh می خواند، جایی که شما می توانید میزان بلور تصویر را دستکاری کنید. باز هم چنین قابلیتی پیشتر در موبایل های هوآوی وجود داشت. ایده آل هر دو شرکت اما رسیدن به چیزی است که دوربین های DSLR می توانند انجام دهند.

#Bothie

اما مهم ترین قابلیت دوربین نوکیا ۸ احتمالا هیچ یک از موارد گفته شده نیست، بلکه Bothie است.

در اصل، قابلیت Bothie اجازه می دهد که هم دوربین جلو و هم دوربین های پشتی، همزمان با هم تصویربرداری و فیلم برداری کرده و آن ها را همزمان در صفحه نمایش موبایل نشان دهد. طبیعتا این ویژگی که به لطف قدرت پردازشی چیپست جدید کوالکام به دست آمده می تواند اتفاقات جدید و بسیاری را حاصل شود و بدون شک شرکت های بسیاری را دنباله رو خود خواهد کرد.

نوکیا معتقد است که این ویژگی، فصل جدیدی را در قصه گویی ها رقم خواهد زد.

اما همچنان #Selfie

دوربین سلفی این دستگاه هم البته بسیار قدرتمند است. شاید بتوان گفت جزو معدود موبایل هایی است که دوربین سلفی با قابلیت اتو فوکوس دارد و می تواند تصاویر بسیار بهتری از شما به ارمغان آورد.

جزئیاتی که این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ارائه می دهد باید نسبت به هر موبایل دیگری که اکنون در بازار است یک مرحله بالاتر باشد. بنابراین، اگر ویژگی های فوق شما را سر شوق آورد، ۱۵ شهریور را در تقویم خود علامت بزنید و منتظر ورود نوکیا ۸ به بازار باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    یادمه چندسال پیش موبایل z2 سونی با دوربین جلو و دوربین پشتی همزمان فیلمبرداری میکرد. حتی فکر کنم مدلهای قبلی هم این قابلیت را داشتن. و خیلی برندهای دیگه. نمیدونم چرا اینقدر روی این قابلیت مانور میدن؟

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    اصلا قوی عمل نکرده
    به شخصه انتظار سنسور دوربین قوی تر
    نمایشگر amoled
    باتری قویتر و طراحی بروز تری داشتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی